Eu si gradina

2 octombrie 2011

Cum se pastreaza fasolea uscata peste iarna?

Filed under: cumparaturi, gradina, Viața grădinii — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 8:46 pm

Fac din ce in ce mai rar fotografii de cand au aparut semne de toamna, poate si pentru ca nu mai sunt aparitii de flori sau vietati noi asa de frecvent ca pe timpul boomului de vara . Dar inca mai am flori pe cale sa infloreasca (desigur, tufanelele) sau altele de spus.

Problema in toate e timpul care se scurge ametitor de rapid .

Pana cand voi mai descarca niste fotografii si posta pe blog, va propun o intrebare al carui raspuns l-am cautat astazi si pe net si nu am gasit nimic nou si multumitor.

Intrebarea este: stiti vreo metoda sigura de pastrare a boabelor de fasole peste iarna,  astfel incat sa nu faca gargarite si sa poata fi folosite ca seminte in anul urmator?

Eu anul trecut am tinut boabele de fasole in terasa afara , unde am zis ca o fi suficient de rece si se vor pastra bine, insa in jurul datei  trecerii in noul an am constatat ca facusera deja gargarite.

Am mai citit azi de o propunere de pastrare in congelator. Ei, lasa? N-am loc in congelator de asa ceva.

Astept parerile gradinarilor harnici si priceputi ca voi :).

20 comentarii »

  1. eu recomad cenusa cine poate face rost de ea. soacra mea ani la randul amesteca fasolea cu cenusa din soba, se pastra foarte bine si fara nicio gargarita!! o metoda de incredere si usoara!!

    Comentariu prin lucica — 18 septembrie 2014 @ 9:26 pm

  2. Gargaritele nu isi depun ouale in boabe si le depun in floare! Si se pastreaza intr-un vas inchis in care se pune printre boabe frunze de nuc ,gutui sau busuioc

    Comentariu prin Ion Daniel — 26 august 2014 @ 9:31 pm

    • Multumim de sfatul bun, sper sa fie si cu folos! :)

      Comentariu prin Mihaela C.P. — 30 august 2014 @ 11:10 pm

    • eu am auzit de la cineva de la tara ca o pune intrun tifon si o scufunda in apa fierbinte si apoi o pune la zvintat ca ca nu mai face gargarite dar asa ceva nu am incercat

      Comentariu prin pusta mariana — 16 septembrie 2014 @ 9:56 am

      • Cred ca e o buna solutie insa numai pentru fasolea boabe de concum.Pentru boabele pastrate pentru seminte in anul urmator, scufundatul in apa fierbinte nu e recomandat.

        Comentariu prin Mihaela C.P. — 16 septembrie 2014 @ 9:43 pm

  3. O alta varianta de tratare a gargaritei ar fi cu produsul “Reldan” ; se prepara o solutie ce se toarna peste boabele de fasole,se amesteca bine si se tine apoi intrun vas inchis timp de 10 zile,dupa care se poate consuma.Cantitatile pt solutie nu le stiu exact , dar este inscriptionat pe plic ..Succes!

    Comentariu prin Mia Tudor — 1 septembrie 2013 @ 11:27 pm

  4. Fasolea boabe uscata se pastreaza bine in PET-uri de plastic asupate cu dop. Asata am auzit de la cumatrul meu si incerc anul acesta. Mi-am cumparat 10 kg si le-am pus in PET-uri uscate fara urme de apa.

    Comentariu prin Vladimir — 26 septembrie 2012 @ 1:01 pm

  5. Dar în depozite/silozuri, cum se păstrează. cu ce este tratată? Nu că ai avea atâta cantitate,mdar ca idee!

    Comentariu prin World of Solitaire — 16 septembrie 2012 @ 12:26 am

    • Nu stiu ce fel de solutii se folosesc pentru pastrarea fructelor in stare comercializabila :).Pe net nu am gasit raspuns inca.

      Comentariu prin Mihaela C.P. — 16 septembrie 2012 @ 5:54 pm

      • Un agronom sau un angrosist, sigur, ne pot scoate din impas! Or mai fi prin ţară, sau au plecat şi ei în UE? Devine enigmatică, problema! :)

        Comentariu prin World of Solitaire — 16 septembrie 2012 @ 6:20 pm

        • Daca nu cumva o fi vreun secret bine pazit al profesiei lor.

          Comentariu prin Mihaela C.P. — 16 septembrie 2012 @ 8:27 pm

          • Posibil, pentru conservarea fitosubstanţei L-dopa, care previne Parkinson!

            Comentariu prin World of Solitaire — 16 septembrie 2012 @ 8:56 pm

            • Acum am vazut ca vorbeai despre fasolea uscata.Eu crezusem ca e vorba despre metode de conservare a piersicilor, fructelor proaspete.
              Pentru fasole am primit anul trecut de la un magazin specializat in protectia plantelor o fiola cu o solutie numita ACTELLIC ,10 ml, folosita pentru combaterea daunatorilor in depozite.Scrie pe biletelul asociat ca poate fi folosita si la semintele de consum, dupa trecerea a 24 ore de la aplicarea tratamentului.

              Comentariu prin Mihaela C.P. — 16 septembrie 2012 @ 9:40 pm

              • Da, despre ea vorbeam. Leguminoasele uscate sunt alimente ideale. Ce sa mai spunem de lntea biblica. Si ar mai fi de discutat, despre revitalizarea lor, prin germinare. Dar cine stie.Poate altadata, despre o tema excepţională!

                Comentariu prin World of Solitaire — 16 septembrie 2012 @ 9:59 pm

  6. Cred ca pana la urma voi incerca si eu metoda congelatorului, daca este numai pentru cateva zile . La cuptor nu le-as baga, ca pastrez boabele pe care in primavara intentionez sa le plantez , nu pe cele de consum.
    Mai vazusem pe internet o varianta de pastrare a boabelor in tava, presarate deasupra cu sare grunjoasa. Insa cred ca daca vietatile sunt deja in bob, sarea grunjoasa nu le sperie .

    Comentariu prin Mihaela C.P. — 2 octombrie 2011 @ 10:51 pm

  7. Si eu, tot de frigider sau congelator stiu. Ce tin de saminta pun in rafturile frigiderului, in mici cutiute. Fasolea pentru gatit o pun in congelator pentru un timp, apoi o scot si o tin in camara . Am verificat si gargarite n-am mai gasit .

    Comentariu prin Dani — 2 octombrie 2011 @ 10:40 pm

  8. Da, gărgăriţele contaminează fasolea din grădină, la noi ajunge cu locatari. :(
    Dacă nu e contaminată, o poţi păstra într-un săculeţ de pânză în cămară.

    Comentariu prin Diana Alzner — 2 octombrie 2011 @ 9:58 pm

  9. Gargaritele isi depun ouale in boabe, din perioada cand sunt in teaca. Acum ouale eclozeaza si fac niste mici vietati negre care ies din boabe.
    Fasolea infestata se cunoaste ca are o gaura mica in bob. Acolo zace dusmanu :(
    In congelator de tine 7 zile ca sa moara ouale acelea sau in cuptor dar nu stiu sigur cat….tot pentru decesul prin caldura. Am citit undeva dar am sa mai revad materialele de genul acesta si am sa-ti spun, daca nu cumva aflii mai repede. La anu’ trebuie sa tii departe gargaritele de fasolea din gradina :)) Mai vorbim.

    Comentariu prin vasi — 2 octombrie 2011 @ 9:31 pm

    • Daca o bagi in congelator mai rasare la primavara???? Nu ingheata bulbul din interior de unde se dezvolta la anul planta?

      Comentariu prin gigi — 13 octombrie 2011 @ 1:21 am

      • Fasolea pentru seminte cred ca nu ar trebui pusa in congelator. Numai fasolea boabe pentru consum .

        Comentariu prin Mihaela C.P. — 13 octombrie 2011 @ 4:03 pm


Feed RSS pentru acest post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

The WordPress Classic Theme. Bloguieşte pe WordPress.com.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 342 other followers

