Eu si gradina

26 Iunie 2011

Clematita

Filed under: flori, gradina — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 12:22 pm

Astazi in timp ce udam florile care au fost ferite de ploaia de ieri , fiind sub acoperis , am observat la clematita cateva petale cazute pe jos, pesemne de la furtuna care a scuturat-o bine si am facut legatura cu o prietena blogeriță  care colectioneaza petale de diverse flori din care mai tarziu face sapunuri . Si m-am gandit ca poate si din clematita s-ar putea face o combinatie, astfel incat sa rezulte un sapun frumos colorat si natural. Asa ca am strans petalele, le-am spalat pentru ca erau murdarite de stropi de noroi si le-am pus la uscat .Sa vedem  cum se vor usca .

Am verificat apoi in cartea scrisa de Constantin Parvu, ”Universul plantelor” sa vad daca gasesc ceva date despre utilizarea clematitei . Stiam ca el descrie atat plantele , in general cred ca sunt numai dintre cele care cresc si traiesc pe teritoriul Romaniei , cat si utilizarea ei in diverse domenii , intern sau extern . Si cum clematita este destul de des intalnita in gradinile noastre, am zis: e de-a noastra. Asa ca m-am cam mirat cand nu am gasit la litera C nimic despre clematita sau despre clematis , denumirea ei stiintifica. Am gasit-o insa (destul de repede si din intamplare) sub denumirea populara de curpen .

Exista care va sa zica curpen care creste salbatic in padure, denumit Clematis vitalba , curpen de gradina , clematita ornamentala denumita Clematis jackmannii  care creste la altitudini de pana la 1000 metri si curpen de munte , intalnit (desigur) in zone montane , denumit Clematis alpina.

Iata si clematita inainte de a se fi scuturat:

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

