Eu si gradina

6 Iulie 2011

Prima incercare

Filed under: cosmetice, Fără categorie, sapunuri — Etichete: — Mihaela C.P. @ 10:40 pm

In seara asta, entuziasmata ca am reusit dupa multe cautari pe siteuri sau in magazine sa adun cam ceea ce citisem pe net ca ar fi necesar pentru producere de sapun de casa , desi ora tarzie, m-am apucat sa incerc primul meu sapun. Reteta facuta de mine: cateva uleiuri cantarite si amestecate, apoi cautare pe net la soapcalc sa vad ce cantitate de apa si ce cantitate de soda caustica ar trebui sa adaug acelui amestec de uleiuri ales de mine. Zis si facut, acolo introduci cantitatea din fiecare tip de ulei si ceri sa vezi calculul. Ca rezultat: cata apa, cata soda caustica si ce calitati ar avea un astfel de produs, adica cat de bine ar curata pielea, cata spuma face, cat este de cremos sau altele .

Am masurat exact cat trebuia , am facut exect ce trebuia , dar rezultatul nu a fost bun. Ca aspect sapunul ar fi obisnuit, poate chiar dragut (vad maine asta), dar la testul ph-ului a iesit cum nu se poate de prost, adica ph 14 , ceea ce inseamna curat soda. Inseamna maxim posibil de alcalin si inseamna ca ar curata prea mult din aciditatea naturala a pielii, ceea ce nu este de dorit.

Unde sa fi gresit?

Eu cred ca am facut doua greseli: una, cand am adaugat soda in apa , speriata de soda sa nu inhalez vapori toxici, am lasat-o sa reactioneze cu apa, fara sa stau alaturi sa amestec. Rezultatul a fost ca soda s-a adunat intr-un colt al vasului, formand un strat solid , unitar si nu s-a dizolvat in apa. Iar a doua posibila greseala, uleiulde cocos l-am turnat in amestecul de uleiuri de la inceput si l-am topit pe aragaz, in loc sa il las pentru ultima faza si sa il adaug la sfarsit.

Aia e…prima incercare va ramane sapun de spalat rufe, poate, sau numai de decor…un exemplu de asa nu .

Inca un eveniment neasteptat de care m-am lovit in timpul prepararii: cand sa adaug ulei esential pentru aroma, scutur sticluta, scutur, scutur…nimic. Ulei sa iasa, ioc! Uleiul se solidificase in frigider, acolo unde l-am pus spre pastrare si nu mai era lichid, astfel incat sa picure .

Si inca ceva: trebuie amenajat inainte locul in care se desfasooara actiunea, eventual asezata o musama sau hartie pe care sa pui ustensilele murdare de ulei sau solutii.

Data viitoare voi incerca sa remediez problemele aparute azi.

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

