Eu si gradina

9 Iulie 2011

A treia incercare

Filed under: cosmetice, Fără categorie, sapunuri — Etichete:, — Mihaela C.P. @ 1:30 pm

Despre sapuneală, adică . Imi doresc sa reusesc sa fac si eu cateva sapunuri care sa-mi placa , adica sa imi placa mult. Dar in primul rand trebuie sa reusesc sa fac un săpun, nu?

Eu zic ca am reusit . Dezamagirea din prima seara cand am incercat primul meu sapun a disparut atunci cand am citit ( cautand pe net ) ca reactia de saponificare prin care soda se avapora in contact cu uleiurile se produce dupa circa 24-48 de ore de odihna a proaspatului sapun. Prin urmare dupa 48 de ore de la primul sapun:

primul sapun

 

si dupa alte 24 de ore de la al doilea sapun:

al doilea sapun facut de mine

 

am facut din nou testul ph-ului, introducand o bucatica de sapun intr-un paharel de plastic (care, tot cantarind uleiuri si alte substante , am aflat ca ar suporta circa 50 grame ). Si rezultatul pentru sapunul I este ok, ph intre 7-8 si am inteles ca va mai scadea chiar pe masura ce timpul trece .

Nici forma lor nu va fi prea grozava avand in vedere ca pe primul abia am putut sa il scot din vasul in care l-am turnat pentru forma si odihna si cand l-am scos, l-am cam rupt pe ici-colo. La cel de-al doilea a fost continut putin pentru marimea unui alt vas , cu gura mai larga, in care am ales sa il pun ca sa il pot scoate mai usor. Dar una peste alta, avand in vedere ca a fost doar inceputul , incercarea este suficient de satisfacatoare pentru moralul meu :).

Deci dupa verificarea ph-ului primelor sapunuri,  am mai prins curaj, ca tare ma simtisem  intristata,  pentru ca nu  intelegeam unde ar putea sa fie greseala si am mai facut inca un sapun, de data asta cantitate dubla fata de cel de-al doilea, care la randul lui a fost mai mare decat primul (per total bucata sapun).

Pe langa satisfactia de a avea un sapun productie proprie, producerea de sapun constat ca mai are un avantaj, si anume in timpul masurarii cantitatilor, tot incercand bucatica cu bucatica sa adaug sau sa scad din masa de ulei de cocos, fac si tratament cosmetic pentru maini, cu care mai rup din bucatile uleioase de cocos sau le mai mut din sticla in care le  tin in vasul pentru cantarit. Asa ca acum chiar simt pielea mainilor moale si neteda , ceea ce ma incanta foarte tare.

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

