Eu si gradina

11 Iulie 2011

Din nou, cele trei săpunuri de inițiere in arta săpunăritului

Filed under: cosmetice, Fără categorie, sapunuri — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 9:45 pm

Inca o data despre sapunurile facute de mine:

Primul sapun, reteta proprie, am incercat sa inventez si in functie de cele cateva uleiuri disponibile in casă. Si anume din ulei de cocos, dar foarte putin , pentru ca nu aveam prea mult disponibil. Ulei de avocado, pentru ca aveam si pentru ca stiam ca este foarte bun emolient , recomandat chiar pentru măști cosmetice atât la par cat si la piele. Ulei de masline extravirgin, pentru ca este cel mai la indemana, putand fi gasit in orice magazin de alimente de  cartier sau supermarket si ulei de palmier, pentru ca mi-a iesit in cale si l-am luat acasa. Daca m-as orienta dupa ceea ce indica in tabelul de calcul ca ar putea sa faca, calitatea esentiala ar fi : emolient. In rest este cam moale, nu are un aspect teribil de atragator, si zice-se ca nu face spuma si nici nu curata prea bine. Dar eu l-am incercat si face spumaaaa foarte bine.

sapun emolient

Al doilea sapun , fiind a doua incercare ar fi trebuit sa fie mai reusit . Ca reteta o fi, dar ca aspect pare cam sfarâmicios, poate de la argila alba folosita . Am incercat cu el untul de shea , extrem de laudat  ca un bun  hidratant , ulei de primula, de care eu am intrebuintat intr-o vreme si sub forma de pastile si despre care stiam ca infrumuseteaza pielea , ulei de avocado (din nou, pentru ca mie imi place) si ulei de masline. Cu aceste ingrediente, plus un varf de cutit de argila albastra, calitatile sapunului ar fi la fel de slabe ca si la primul (de mai sus)

sapun cu ulei de primula si argila

Si cel de-al treilea sapun incercat, luat direct de la reteta recomandata pe net de …altcineva, nu mai stiu cine, dar care se recomanda ca fiind consistent, bun curatitor , bun spumant . L-am facut din ulei de nuca de cocos, ulei vegetal de samburi de struguri si de masline in parti egale, ulei de avocado, ceara de albine. In plus in loc de apa, infuzie de galbenele. Mie imi place, il consider demn de un  concurs de frumusete intre sapunuri 🙂 :

sapun de galbenele si ceara de albine

5 comentarii »

  1. E fantastic! Sigur ar fi carstigat miss univers intre sapunuri !

    Comentariu de dana — 8 Februarie 2015 @ 5:51 pm

    • Haha! A fost un inceput destul de reusit, dupa parerea mea.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Februarie 2015 @ 7:41 pm

      • N-ati mai incercat sa mai faceti? Se vede ca aveti si un foarte mare bun gust! Parca ar fi imbracat cu o rochie creata de un designer renumit 🙂 !Coarea mai inchisa de la ce este?

        Comentariu de dana — 12 Februarie 2015 @ 9:29 pm

        • Nu am mai incercat, Daniela. Nici nu mai stiu ce puneam in ele, ceva …prafuri din comert au dat culoarea , dar nu mai stiu ce erau sau ce nume purtau.

          Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Februarie 2015 @ 9:42 pm

          • Poate veti mai incerca..Va voi trimite si eu imagini cu ce minunatii de sapunuri mi-au iesit 🙂 . Sunt extrem de aromate , dar nu atat de frumoase ca cele din imagini :).M-am inspirat de la dvs cu petalele uscate. Vor fi cadourile originale din anul acesta pentru inceputul de primavara 🙂 . Toate bune ! Imi face mare placere sa citesc ce scrieti ! Mult succes!

            Comentariu de dana — 12 Februarie 2015 @ 9:55 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

