Eu si gradina

16 Iulie 2011

Experiente noi de weekend

Filed under: cosmetice, Fără categorie, produse bio — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 11:01 pm

Argumentul principal pentru care am inceput sa caut pe net produse bio sau cât mai naturale, a fost frica de chimicalele din produsele cosmetice (creme de intretinere, ruj) sau uzuale (cum este săpunul) despre care se tot spune ba una, ba alta, toate numai de rău. Nu mai zic ca si în pâinea simplă care se face azi si se vinde mâine (cand probabil se si consuma) fabricantii adauga o multime de produse cu formule chimice sofisticate , care nu ar avea ce cauta intr-un produs de larg consum care nici nu ajunge sa fie pastrat in casa timp indelungat.

Prin urmare am auzit ca exista niste produse cu termenul generic de parabeni (etil, metil sau alte combinatii cu terminatia paraben) care pot forma depozite pe piele sau pot ajunge in cazul in care stau mai mult , cum se intampla cu deodorantul pe care il dai pe piele ca sa stea o vreme si sa te protejejeze de transpiratie , pot ajunge si in sange sau in celulele  strabatute de acesta , putand cauza boli grave .

Si rujul, am citit nu demult ca pentru ca ar contine plumb este deosebit de periculos pentru sanatate si poate provoca, iara, boli grave .

In urma cu cateva zile la servici am avut ocazia  sa stau de vorba cu o doamna in varsta care locuieste de mai multi ani in Italia si care se plangea ca acolo nici legumele si nici fructele nu au gust, ca toate sunt frumoase dar pline de chimicale si fara calitatile pe care le cunostea ea de la fructele si legumele ce se mai gasesc inca in România. In plus, de cand cu bacteria ucigasa din castravetii bio zice ca li s-ar spune in mod repetat la stiri, la tv ,sa evite consumul de legume si fructe care ar putea contine aceeasi bacterie ugigasa care in acest an a omorat in Germania cativa oameni .

Prin urmare asta este epoca moderna in care am ajuns, totul umflat cu adaosuri chimice al caror efect nici macar nu este cunoscut nici pe termen lung, nici pe termen scurt , dar este permisa de catre autoritatile care er trebui sa ne protejeze, folosirea lor si oferirea catre public , fara macar o atentionare ca efectul provocat de folosirea acestora este necunoscut .

Si au aparut ca urmare a acestor informatii si produse numite naturale sau bio, produse in culturi in care nu s-au folosit ingrasaminte sau tratamente chimice , ci numai naturale. Multi spun ca sunt pacaleli , ca ar fi numai pretul altul (de cateva ori mai mare), produsul fiind acelasi.

Eu …am riscat. De cateva ori. Am mers pe incredere , pe speranta ca sunt verificati si producatorii si vanzatorii acestor produse de catre  institutii competente si am cumparat intai cateva cosmetice: creme, ruj, sapun , apoi si produse alimentare, insa in numar mai mic intrucat nici nu se prea gasesc in multe locuri, iar atunci cand le gasesc deseori sunt numai cateva feluri de alimente (ulei, faina, orez, cafea). Si in general am ajuns la concluzia ca macar la produsele usor perisabile , cum ar fi fructele, e bine sa le cumperi personal si sa nu ai incredere in cei care ti le vand ca iti vor alege si trimite dintre cele mai bune produse. Eu am fost pacalita de cei de la cosulverde.ro, care , desi le-am cerut sa imi aleaga niste banane care sa reziste mai mult timp, mi-au trimis niste storcituri pe care le-am dat la gaini . Banane cumparate cu de 5 ori pretul unor banane din supermarket, adica 20 lei kilogramul. Dar asa-i romanul daca te poate pacali, de ce sa n-o faca. Desigur ca nu mai sunt clienta acelui magazin online.

Si am aflat de comunitatea celor care isi produc singuri sapun, crema , deo-stick sau sampon, ori poate si alte produse de igiena sau cosmetica . De cateva saptamani tot citesc ba pe un blog, ba pe altul, ba site tot felul de retete din tot felul  de produse pe care le pot combina chiar eu, la mine acasa si atunci stiu ce folosesc .

Ei bine, in afara de cele trei feluri de sapun pe care le-am prezentat in urma cu cateva zile, made by me 🙂 , ieri am facut un sampon , iar astazi deo-stick si din nou sapun . Dar despre asta voi spune mai multe mâine, cand poate o sa am si fotografii disponibile pentru prezentare (de vreo doua zile am ramas fara baterii la aparatul foto ).

2 comentarii »

  1. Ei, tac chitic? Nu spun nimic ca sa fie surpriza :). Iar daca ceva iese prost , cu ce sa ma laud?Mai bine tac si ma fac ca nu s-a intamplat nimic .

    Comentariu de Mihaelacp — 17 Iulie 2011 @ 7:49 am

  2. Bravo, si nu zici nimic, taci chitic. 🙂
    In primul trand am ramas masca de ce gradina faina ai! Ce flori superbe si ce bine ingrijite sunt!
    In al doilea rand, sa stii ca ai luat virusul sapunurilor, grav! Recunosc simptomele de la o posta. 🙂

    Comentariu de Alexandra — 16 Iulie 2011 @ 11:49 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

