Eu si gradina

18 Iulie 2011

Desfrunzirea tomatelor din solar

Filed under: flori, gradina, insecte, plante, Viața grădinii, vremea — Etichete:, , , , — Mihaela C.P. @ 9:02 pm

Ieri, duminica, zi libera (de alte indatoriri), dar incarcata de planuri grădinăresti si casnice.

Am inceput prin aruncarea unei priviri in solar, catre tomate si cu verificarea starii de sanatate a frunzelor si roadelor plantei. Slava domnului, plantele se arata sanatoase, dar pline de frunze, iar…poteca , îîîîhhh! Unde o fi poteca? Asta e o problema majora , trebuie sa urmaresc spatiul liber dintre randurile trasate si cu furtunul cu picuratoare asezat la baza plantei si sa aduc la lumina poteca. E duminica, e liber (adica a fost, ca se intampla ieri, dar asa sunau in gand planurile), e si putin nor pe cer cat sa nu fie sufocant in solar, deci…La Treaba!

O prima masura: imbracarea unui tricou de sacrificiu , caci se stie,  frunzele de rosii coloreaza tot ce ating, si de preferat unul cu maneca lunga . Identificat tricoul, luat, pus pe om, afara caldura …puh, tricou cu maneca lunga sufocant :). Eh, dar e musai sa facem liber printre randurile cu rosii, astfel incat sa poata sa si respire putin si sa nu se sufoce de prea multa caldura, ducand spre rezultate daunatoare pentru planta .

Inca verzi, rosiile

Asa cum se vede nici copilii nu au mai fost rupti de la o vreme . Motivul? Tot coloratia pe care o lasa rosiile pe maini si pe tot ce se atinge de ele , asa incat in mijlocul saptamanii sunt lasate sa se descurce singure, cum or putea,serviciul de interventie rapida avand program numai in weekend.

Nici copilite

In schimb printre rosii au inflorit frumos firele de marar, pretuit si el pentru ca este si gustos si se descurca singur. Se insamanteaza, creste, rodeste, el stie ce face ca nu a fost sadit, nici plantat, ci creste singur de cand avem in gradina solar, iar noi il acceptam, il  incurajam si il si folosim in diverse preparate culinare. Inclusiv floarea de marar, dar nu pe toate pentru ca mai raman si de samanta …si inca destul de multe. Pentru ca ne place.

Dar cu flori , in solar

Din mac nu am recoltat nimic, dar tot ce face floare  si-i frumos este primit la noi in curte si nu smult , bruscat, agresat. In plus asa cum se vede, macul  a atras si cateva albinute care odata ce au intrat la mac poate isi intorc privirea si spre florile tomatelor, ca si polenul lor face mierea buna .

In fine, frumusetea florilor odata admirata, am purces la sauna gratuita , la machiajul mainilor gratuit cu o culoare verde inchis care din cand in cand , atunci cand cate un fir de par agatat de florile lipicioase de marar sau chiar de sfoara de sustinere a rosiilor , se lipea de locuri gadilitoare si transpirate de pe față,  facea ca machiajul sa ajunga si pe toata fata, astfel incat la sfarsit dupa circa …o ora numai sa fi fost? doua? ca a parut o zi intreaga de munca, deci la sfarsit am ajuns sa arat ca un soldat in costum si tinuta de camuflaj cu față, maini, haine verzi inchis, pe alocuri cu design de murdar . In fine, bine ca nu m-au vazut vecinii care se auzeau si din punct de vedere olfactiv se si simteau in curtea lor la un gratar, ca poate m-ar fi confundat cu Marius, un alt vecin plecat in armata in Afganistan.

Dar am facut cale libera pentru a se putea circula cat de cat printre rosii si le-am si desfrunzit putin ca nu face bine la planta prea multa inghesuiala de frunze sub cupola (arcuita) a solarului .

Flori in solar

O privire in solar

4 comentarii »

  1. Observ niste pete galbene pe frunze. E vreo boala? Asa am si eu la vreo cateva rasaduri in solar…Am rupt frunzele si sper sa nu se intinda boala. Cred ca este vreo ciuperca…Asa-i?

    Comentariu de aurelius — 4 Iunie 2012 @ 11:11 am

    • Pozele sunt din 2011 , de anul trecut adica, si nu am avut probleme cu rosiile.Am avut rosii din solar pana a venit toamna si frigul.Pe frunze se vad niste puncte galbene, nu sunt pete, ci ceea ce s-a scuturat din florile de marar crescute printre rosii :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 4 Iunie 2012 @ 11:31 am

  2. Merci Florin de lauda. Eu din pacate nu imi iau avant sa intru printre rosii decat in zilele de sfarsit da saptamana , pentru ca in rest ajung tarziu acasa si nu prea mai gasesc ragazul necesar sa ma ocup cum trebuie de ele. Nici pe altul nu vreau sa las, vreau sa fie ingrijite de mine ca sa stiu ce , cand am facut si ce mai am de facut. Altfel…cum se intampla in alti ani, pasam sarcina lor de la unul la altul si uneori cand greseam, nu stiam de ce , ce am facut si ce nu.

    Comentariu de Mihaelacp — 18 Iulie 2011 @ 10:30 pm

  3. Foarte frumoase rosiile. Si ale mele sunt mari .. asteapta sa se coaca. Eu le-am desfrunzit acu vreo 2 saptamani, iar acum iar trebuie. Le-am rupt varfurile si va ca se incapataneaza sa urce pana in varfu solarului

    Comentariu de Ursu Florin — 18 Iulie 2011 @ 10:12 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

