Eu si gradina

20 Iulie 2011

Castravețeală

Filed under: Fără categorie, gradina, plante, produse bio — Etichete: — Mihaela C.P. @ 5:35 pm

Nu prea ma omor eu dupa cultura crasnavetelui . In anii in care il cultivam afara, daca ploua mult se innegrea, daca nu avea apa se usca si ramaneam cu niste sfori goale agatate de luna (ei, nu chiar, de ceva bare de fier ). Anul asta fara de stire m-am trezit cu dânsii,cei de fata aici pusi la adapost in solar, fara sa fi fost si eu inainte consultata. M-am cam necajit un pic ca nu de castravete vroiam eu sa umplu solarul , dar l-am lasat sa stea si el si anul asta(daca ma gandesc bine am mai avut un neam de-al lui tot in solar si in alt an)  . Nu din alt motiv m-am necajit, dar mai ales pentru ca a fost pus inspre sud si parca il si vedeam crescut mare , urias , umbros ca un perete gros sub care nu mai poate vedea soarele nimic si nimeni altcineva.

Un alt necaz cu castravetele este …phuu, chiar culesul roadelor lui. E un rautacios cu frunze aspre care zgarie si inrosesc pielea pe maini, iar castraveciorii sau castravețoii -dupa caz- sunt acoperiti cu acușoare care inteapa degetele care vor sa ii prinda si sa-i puna in coșniță . De-aia ii și culeg rar, ca mi-e silă sa ma ințep si zgârii pe mâini , de-aia și ajung sa cresca urieși și amari.

Ei, dar despre supercastravetele 3 in 1…ce ziceti? Mai rar asa baiet voinic !

Iata si o retete rapida si usoara cu castraveti, tzatzichi:

din 500 ml iaurt ,3 castraveti mari ,1 legatura usturoi verde ,2-3 catei de usturoi , mărar , puțin  ulei de masline ,zeama de la o lamaie ,sare ,piper.
Mod de preparare: Se curata castravetii de coaja si se dau pe razatoarea mare. Se adauga sare si se amesteca. Se lasa timp de 15 minute.

Se toaca usturoiul verde,  se piseaza cateii de usturoi, se toaca mararul si se adauga iaurtul.

     Dupa 15 minute se scurg castravetii de zeama lasata si se adauga in bol cu celelalte ingrediente.
Se potrivesc de sare si piper, se adauga uleiul de masline si zeama de lamaie.
E racoros , usor digerabil ,  rapid si sanatos.

Castravetii mei aliniati in solar

 

 

Floare si fruct

 

Mini castraveciori- cornișon

Formatia cei trei castraveti, din care 3 in 1

 

Supercastravetele

 

 

4 comentarii »

  1. Olympus…nu stiu cum este iaurtul asta. Daca zici ca e asa de bun, o sa caut sa il incerc si eu .

    Comentariu de Mihaelacp — 24 Iulie 2011 @ 8:43 pm

  2. Astia-s tripleti siamezi!
    Ieri am facut si eu un tsatziki, bun rau! Eu ii rad cu coaja cu tot, se vede mai frumos. Si dupa aia ii storc in palma, sa nu mai astept sa se scurga. Iar ca iaurt, pun numai Olympus, e formidabil, parca facut special pentru tsatziki.

    Comentariu de Alexandra — 24 Iulie 2011 @ 8:30 pm

  3. Da, asa par, trei lipiti. Numai ca asa au crescut ei, siamezi si au ajuns de asemenea castraveti murati dupa despartirea in 3 bucati, ca altfel nu incapeau in borcan.

    Comentariu de Mihaelacp — 20 Iulie 2011 @ 7:59 pm

  4. Ce mare este. Par a fi 3 castraveti lipiti. Eu nu ii las sa creasca prea mari. Anul asta am pus deja o tura de castraveti la murat.

    Comentariu de Ursu Florin — 20 Iulie 2011 @ 6:37 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

