Eu si gradina

26 Iulie 2011

Begoniile in 2011

Filed under: flori, gradina, plante — Etichete: — Mihaela C.P. @ 5:17 pm

Cand eram mica si ma duceau ai mei prin tara in diverse zone, imi aduc aminte ca vedeam la ferestre in manastiri (de maici, as crede ) si ca pe vremea aia a reusit si mama sa obtina de undeva de pe traseu o ramurica , pe care apoi a prins-o si din care pana tarziu-multi ani a putut sa o pastreze si sa o faca sa infloreasca in fiecare vara , flori mari, colorate , cum nu sunt multe altele la fel de atragatoare si frumoase. Pana intr-un an cand bulbul crescuse foarte mare si , cred, din prea multa atentie in sezonul de repaus de peste iarna , am facut ce am facut si bulbul a putrezit .

Mi-am luat recent din nou bulbi de la supermarket , cam sceptica stiind ca am mai dus la pieire un exemplar frumos, dar uite ca de vreo cativa ani reusesc sa le aduc intregi pana in primavara  (mai mult uitand de ele in beci, la intuneric , fara apa si caldura) si desi din primele zile insorite de primavara si pana vara le vad crescand parca foarte greu, de parca ar stagna, ma trezesc cu ele dintr-o data inflorite , in culori luminoase incat capteaza atentia oricui intra in curte si trec pe langa ele. Nu le tin nici in loc insorit , ci ferit si de soare si de ploi . Le consider totusi plante sensibile, se imbolnavesc usor, fac pe frunze cand aerul este foarte umed un praf alb cu miros de ciuperca. Dar chiar daca se imbolnavesc intr-un an, peste toamna tulpina se inmoaie si se pastreaza in pamantul doar bulbul din care in primavara urmatoare, daca planta supravietuieste , rasar frunze noi , tulpina noua, o noua viata :).

Cea rosu inchis are petale ca de catifea .

Begonii cu floare mare

 

Orange

 

 

Begonie orange, maxim

 

 

Begonie rosu catifelat

 

 

Begonie galbena mare

 

 

 

 

 

 

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

