Eu si gradina

27 Iulie 2011

Nu imi plac florile taiate

Filed under: flori, Trandafiri — Etichete:, — Mihaela C.P. @ 10:35 pm

Nu imi plac florile taiate. Desi si la locul lor de pe tulpina florile  sunt efemere , prefer sa le vad acolo, intregi, vii .

Am citit o carte in urma cu multi ani, pe vremea in care citititul era o obisnuinta de zi cu zi , numita ”Viata secreta a plantelor” . Autorul, un nume strain , ma uit mai tarziu si revin cu completarea numelui lui. In care erau descrise  masuratori facute in preajma plantelor cu galvanometrul , un instrument asemanator cu detectorul de minciuni care masoara reactia chimica in diverse imprejurari si prin intermediul carora s-a observat ca plantele par sa ne citeasca  gandurile cu care ne apropiem de ele . De exemplu, atunci cand se apropiau cu foarfeca de o planta cu intentia de a taia din ea, acul galvanometrului legat la planta, descria forme zimtate, ca de fierastrau. Se pare ca planta se speria tare  simtind apropierea pericolului . In fine, va trebui sa recitesc cartea, la varsta si experienta de acum poate as intelege-o altfel si cred ca si in relatia dintre mine si plantele mele ar putea aparea imbunatatiri. Autorii sunt Peter Tompkins si Christopher Bird 🙂 .

Dintre florile inflorite ale acestor zile destul de racoroase de iulie, ne aduce bucurie un buchet de trandafiri delicati , pe care il vad pentru prima oara cu atat de multe flori , in alti ani avea doar cate una-doua flori inflorite odata .

Flori de iulie racoros

Suav

Roz pal

8 comentarii »

  1. Buna dimineata,
    Am dat din intamplare peste blogul dumneavoastra, cautand denumirea unei flori galbene superbe, ce creste in tufa !
    MARITA-MA MAMA ! Denumirea stiintifica este HELIOPSIS SCABRA GOLDEN PLUME ! M-am chinuit un pic.
    Va rog foarte mult pot avea de la dv. un lastar contra cost , desigur ? Imi doresc mult aceasta floare care imi aminteste de copilarie…
    Nu am gasit oferte .
    Aveti ceea ce se cheama ” o gradina de vis ” !
    Multa admiratie si mult respect,

    Comentariu de Z.B. — 11 Noiembrie 2013 @ 6:26 am

    • Este dispinibila la vanzare pe un site specializat in comercializare de flori:
      http://www.plant-shop.ro/toate-plantele-a-z/590-heliopsis-helianthoides-var-scabra-summer-sun.html
      Cel putin este ceva asemanator, daca nu chiar identic. Eu intentionez sa adun flori si nu sa dau din ele :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Noiembrie 2013 @ 7:13 pm

      • Multumesc mult !

        Comentariu de Z.B. — 12 Noiembrie 2013 @ 6:22 am

      • Daca imi permiteti, am verificat si NU este aceeasi floare, iar dv. ca si ” gradinareasa ” , stiti foarte bine ce inseamna sa-ti doresti mult O planta !
        In cealalta privinta si dv. ati luat ( cumparat ) de undeva . Imi cer scuze , daca ” cererea ” mea a deranjat si regret ca am indraznit !
        Numai bine !

        Comentariu de Z.B. — 12 Noiembrie 2013 @ 6:59 am

        • Si eu iubesc florile si sunt interesat de ele ! Daca nu ai nimic de spus si nu vrei sa ajuti, ma intreb de ce mai tii un astfel de blog !
          Raspunsul Mihaelei mi s-a parut dur , ca sa zic asa … Sa nu puneti la suflet , ca sigur veti gasi o rezolvare .

          Comentariu de Tudor — 14 Noiembrie 2013 @ 2:28 pm

          • De placere .
            Nu pentru comert.

            Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Noiembrie 2013 @ 2:54 pm

            • Daca placerea e doar …a TA , cred ca este absolut gresit ! Ideea BLOGULUI este sa impartasesti cu cei ce te citesc PASIUNEA , impresiile , experienta , altfel ce rost mai are ??? Asta numesti tu comert ??? Scuza-ma , dar ma dezamagesti !!! Scrie-ti MEMORIILE pe un CD si ATAT !

              Comentariu de Tudor — 14 Noiembrie 2013 @ 4:32 pm

              • Exista bloguri cu titlu informativ si siteuri speciale pentru comercializarea diverselor produse.
                Nu sunt datoare nimanui nici sa raspund, nici sa ofer, nici sa vand din gradina mea.
                Nu vreau sa imi scriu memoriile , iar internetul e spatiu public , la dispozitia cui doreste sa il foloseasca.
                Grow up!

                Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Noiembrie 2013 @ 4:37 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

