Eu si gradina

2 August 2011

Albinuța- Episodul 3

Filed under: flori, insecte, Viața grădinii — Etichete:, , , , — Mihaela C.P. @ 10:55 pm

Dimineata, pana in orele 10-11 , cand se incinge soarele de iulie catre pranz, am observat iar agitatie mare intr-o parte din florile gradinii. Si cum aveam experienta  de data trecuta, povestita in episodul intitulat ”Albina” si continuarea lui, desigur ca am incercat sa-mi indrept atentia catre piciorusele albinelor: au adunat sau nu ceva polen de la florile mele? Si am observat ca da. Parca nu la fel ca si data trecuta , atunci a fost ceva mai bogata recolta , dar adunate zi de zi, de-a lungulu zilelor cat macii californieni (cei galbeni, din imaginile de mai jos) au tot stat si inca mai stau infloriti, e ceva. Unde or fi tinand ascunsa recolta , e secretul lor; poate ca zboara aici de la kilometri distanta si au aterizat atrase de culoarea galben-portocalie  irezistibila a acestor flori care , cred eu , sunt dintre florile cu cel mai bogat si bun polen .

Din nou, alte flori galbene vizitate de albine

 

Cu sau fara pantaloni?

Asa cum se vede, saculetii (pantaloni, i-am botezat eu) sunt cu polen.In poza de mai jos, pare ca s-ar uita chiar in obiectivul camerei :). De fapt am observat ca nu se tem de apropierea camerei, nu au dat semne de fuga, ci  ele isi continuau  culesul inainte ca soarele amiezii sa devina prea arzator, ore la care nu am mai vazut nici picior de albina in jurul florilor.

Maci californieni gustosi

 

Saculetul plin

Si la liliacul de vara alb, care are si el o poveste, pe care insa nu o voi spune acum, au fost in vizita albine, dar nu le-am vazut sa se fi ales cu ceva .

In vizita si la alte flori

Iar la hibiscus- alb si violet , plin de polen, in vizita era o bazdâganie asemanatoare cumva cu neamul albinei , dar mai paroasa , mai grasa si mai dezordonata: se tavalea parca in polen, se umpluse pe tot corpul de praf de polen si nu isi umpluse frumos ca harnica albina niste saculeti in care sa incarce si din care poi sa descarce polenul frumos. In plus, cred ca acest polen…hmmm…are ceva mai putin bun. Nu albinele au venit la cules, ci numai bâzdâgănii paroase asemanatoare celei de mai jos.

Sa fie bondar? Nu mi s-a parut asa.

O alta bâzdâganie

 

Tavalita in polen

 

Pfui!

 

Agatata de-un fir de polen

Uitati-va cum a scuturat floarea inainte de a pleca! Un badaran :).

Scuturata

 

2 comentarii »

  1. oau, cata risipa facea badaranul ala mic! dar s-ar putea ca albinele sa stie ele ceva, ca daca era bun polenul asta risipit, il luau ele in primire din prima.
    foarte faina postare si poze fenomenale.

    Comentariu de cristina — 3 August 2011 @ 10:10 am

    • Mda, risipitor. Mai tarziu m-am gandit ca el se umple tot cu polen printre perisorii de pe corp pentru ca asa transporta el polenul. Cu fundul 🙂 (care in poze e plin tot de fire de polen albicios).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 August 2011 @ 4:21 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

