Eu si gradina

6 August 2011

Bâlci

Filed under: Fără categorie, orasul — Etichete:, — Mihaela C.P. @ 11:36 pm

Romanului ii plac petrecerile in aer liber, cu fum si miros de mici (daca o fi si cu gustate, si mai bine), cu gogosi, alviță, kurtos (sper ca l-oi fi scris cum trebuie). In imprejurimi prin diverse comune arondate petrecerile au fost numite cu ocazia diverselor recolte : Festivalul florilor de tei (la Cornu) , Festivalul cireselor (la Banesti), Festivalul fructelor de padure (la Șotrile) si Festivalul Cașcavelei la Valea Doftanei. La noi in oras au fost Serbarile primaverii, Serbarile toamnei si Festivalul mierii . Ei? Ce ziceti de atatea serbari ?

Numai ca la Festivalul cireselor nici urma de cirese, erau trecute deja la vremea festivitatii lor, la fel si la celelelte, nici tei, nici fructe de padure, a… cascavea la Valea Doftanei se gaseste de fiecare data (am auzit). Numai cu numele sarbatorim recoltele si cu mititei, gogosi si alviță. Asa se intampla zilele astea, adica astazi si maine la Câmpina unde nu sarbatorim nimic anume, numai trece pe aici caravana Targului cu bunatati. A treia oara anul asta, pana acum. Prilej de promovare a produselor romanesti sau macar fabricate in Romania . Am dat si eu un ocol targului si pe o latura si pe cealalta pentru ca este infiintat in mijlocul drumului pe centru de o parte si de cealalta a strazii, circulatia masinilor fiind oprita pe portiunea in care sunt comerciantii ambulanti cu tarabele lor cu produse.

Desigur ca miroase a fum si a mici, am vazut o vitrina frigorifica intr-o rulota cu branza de burduf, burduf cu verdeturi, burduf cu chimen, burduf in coaja de brad (as fi intrebat-o eu pe doamna care vindea de ce a jupuit brazii, dar n-am vrut sa provoc discutii).Intr-o alta vitrina frigorifica se vindeau carnaciori uscativi, pastrama de berbecuț, niste muschiulet si ceva care purta eticheta de limba de vaca , dar era cam neagra. O fi fost afumata?

Ba uite, mi-am adus aminte ca am vazut niste fete care vindeau un cascaval caruia i se spunea batran din care unele bucati erau galben-portocaliu, gen Cascavalul Gouda iar unele erau verzi, preparate zice-se cu pesto, iar cascavalul asta nu era romanesc. Deci se vand si strainezuri.

Am mai vazut un nene care se zice ca vroia sa vanda pietre semipretioase, dar care vorbea tot timpul la telefon in loc sa raspunda la intrebarile celor care invarteau pietrele lui intre degete , fara sa stie prea multe despre ele, asa cum am fost si eu. L-am bombanit si am plecat mai departe.

Am mai vazut niste lemne din care erau confectionate scaunele si alte piese de mobilier mic, ciocan de șnitele si facalet, cozi de matura cu matura cu tot , suport pentru ziare , tocator, si poate si alte piese.

Nu in ultimul rand vreau sa spun ca  am avut si o surpriza sa o intalnesc pe cea care a dat viata firmei Sanflora (desigur ca era numele firmei afisat si asa am putut sa imi dau seama cine era)  si a sapunurilor ei , de la care eu am comandat pe breslo cateva produse pentru preparat sapunuri. Este mai tinerica decat ma gandeam eu si foarte simpatica .M-am bucurat mult ca am cunoscut-o personal .

Am mai vazut cateva produse facute la Topoloveni: magiun de  prune si dulceata de cirese amare (de care am si luat si gustat cand am ajuns acasa si pentru ca mi-a placut ma mai duc si maine sa mai iau , sa am pentru clatite :). Avea si dulceata de visine , care pe mine nu m-a tentat. De mentionat ca dulceturile astea de Topoloveni nu sunt facute cu zahar deloc , numai indulcite natural cu fructele din care se fac.

Deci am vazut un fel de petrecere ca la bâlci, desi se intituleaza numai Targ de bunatati. Loc pentru căscat gura si scos bani din buzunare sa facem vanzare produselor romanesti in primul rand, dar si celorlalte (ei, maine chiar sa intreb daca cascavalul portocaliu si verde -bătrân este sau nu facut in Romania).

Se simte ca se apropie toamna? Eu am simtit, nu numai de la targul organizat in prag de toamna (ce credeti, o sa mai fie si in toamna) dar si de la seara racoroasa de azi cand am stat afara pana mai tarziu si…am tremurat 😦 .De frig .

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

