Eu si gradina

8 August 2011

Cactus si urmașii

Filed under: plante — Etichete:, — Mihaela C.P. @ 9:30 pm

Eram pe terasa, intr-un loc in care nu ajung prea des si in care pastrez din primavara pana in toamna  cactusii deoarece  nu cer foarte multa ingrijire si  supravietuiesc si daca uit de ei, chiar si in zile toride de vara , in care de multe ori am de ingrijit  si gradina  in care am legume dar si celelalte flori  pe care le cresc in ghiveci.

Si eram in  terasa cu rufele proaspat spalate , pregatite sa le intind pe sârma, cand, imi aluneca ochii pe cactusi.

Grup de cactusi

Din care la unul vad ceva neobisnuit . Parea sa aiba o rana ,  o cheliuta roz  neacoperita cu perisori asa cum arata in rest  toata suprafata lui, unde am tras eu concluzia , in urma cu ceva timp fusese intai o floare de cactus , apoi o floare uscata .

Locul in care candva a stat o floare

Eu nu rup florile uscate de la cactusi tocmai ca sa nu ii ranesc si sa ii expun la diverse boli, asa ca si in cazul lui fosta floare, uscata, a cazut cand i-a  venit timpul, fie rupta de vant, ciugulita de pasarile cerului (desi am rezerve sa cred ca pasarile s-ar apropia sa ciugule dintr-un cactus), fie a cazut cand planta nu a mai avut nicio legatura care sa tina uscaciunea ramasa in urma ei.

Si cum  priveam la ea, intamplator, nu cu foarte mare atentie, ci doar in treacat, am observat inca ceva putin mai incolo de  locul roz al  fostei flori, ceva ce semana cu un grup de…pureci??

Sau mici fapturi de culoare inchisa, parca putin lucioase,  care traiesc in grup si pot sa ii  dauneze  plantei mele, pe care eu am mai salvat-o o data de la declin, dupa ce crescuse prea mare si grea  , cocotata in varful unui alt tip de cactus , dupa modelul de mai jos:

Cactusi cocoțați

Am lasat la o parte rufe si tot si m-am dus sa vad mai aproape grupul de pureci ca sa trec si la ceva masuri de curatare a lor si de tratament daca va fi nevoie. Cand…ce sa vezi? Oare vad bine eu ? Seminte? Seminte de cactus?

Seminte de cactus

Da, de sub capsula uscata si inca ramasa pe floarea mama, se vedeau cateva seminte. Am luat usor capsula si am mai vazut cateva, mici, fine, pe care cu mare atentie am cautat sa le adun si sa le pun intr-un plic. Si da, daca ma mai gandesc putin, chiar am citit undeva in vremea cand eram mai preocupata de cultura cactusilor, ca se pot inmulti si prin seminte, doar ca pana acum eu nu am observat la cactusii mei decat pui, multi pui pe fiecare blanos sau tepos in parte , pe care insa uneori cu greu ii desprind pentru ca in loc sa imi fie recunoscatori ca ii ajut si ii separ , ei ma inteapa . Asta este si motivul pentru care pasiunea mea pentru aceste plante a mai scazut .

2 comentarii »

  1. interesant articol

    Comentariu de inmatriculari auto — 8 August 2011 @ 11:22 pm

    • Multumesc pentru apreciere! 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 10 August 2011 @ 10:02 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.