Eu si gradina

10 August 2011

Flori care anunta toamna

Filed under: flori, vremea — Etichete:, , , , — Mihaela C.P. @ 9:16 pm

Teoretic ar fi inca vara, dar azi a fost frig si ploaie fara oprire ca intr-o urata zi de toamna.

Si eu nici nu am simtit inca vara anul asta. Vara aia in care nu poti sta decat la umbra deasa , in maieuri lejere si pantaloni scurti din bumbac moale, in care pentru a pastra o temperatura acceptabila in casa trebuie sa stai cu toate storurile trase si geamurile larg deschise si de o parte si de cealalta , fara ca vreun geam sau usa sa se tranteasca de curent, nici sa se simta vreun pic de vant in casa.

Ei bine, astfel de vara n-am mai simtit de vreo 3-4 ani. Nici anul asta, nici anul trecut eu nu m-am bucurat de vara , asa ca mai degraba ii cred pe cei care anunta inceputul unei noi ere glaciare decat pe cei care vorbesc de incalzirea globala. Incalzire globala -un drac! La noi primavara vine la sfarsitul lui mai, vara vine prin iulie intr-o joi (sau la alegere o alta azi din saptamana) si in rest frig si frig. Sau cel mult temperatura suportabila pe timp de luna lui cuptor, care altfel ar fi trebuit sa fie caniculara.

Asa ca atunci cand am vazut dăliile inflorite, pe care eu le consider flori ce anunta apropierea toamnei , nu am fost prea incantata. Oricat de frumoase flori sunt ele, infloresc vara tarziu si aduc vestea proasta pentru mine ca vara este pe ducă. Si eu nu suport bine frigul, nici racoarea; astazi pe drum de la servici inapoi catre casa am tremurat la propriu de frig , iar acum deja simt niste acusoare cum ma inteapa in gat, semn de vreo apropiata (daca nu o iau din pripa cu medicamente) laringita.

Iata-le  pe frumoasele dălii cu flori care mai de care mai mari si mai incantatoare .Slaba consolare  – le privesc frumoase si inflorite dupa perioada in care au fost in lung repaus ; le privesc si stiu ca dupa ele vine toamna luunga, slaba si zăludă , vorba greierului mic si necajit , pe care eu il cred, il inteleg si il aprob (nenea GEorge Toparceanu o canta in felul asta pe coana Toamna in ”Balada unui greier mic”).

Dalie rosie ciufulita

 

Grup de ciufulite

 

Dalie grena

Dalie grena

 

Dalie mov

 

Dalie ciclam

 

Grup de dălii oranj

 

Dalia oranj

 

Eh, macar are si toamna frumusetea ei-una (daca mai gasesc, sigur vi le scriu):la vremea recoltelor se cinsteste cu  pastrama si must .Numai toamna sunt bune mustul si pastrama, asa cum numai primavara este bun mielul .

Post postum 🙂 :

George Toparceanu a scris: Balada unui greier mic   (mi-o amintesc si o recitesc cu placere; daca doriti si voi, iat-o mai jos)

Peste dealuri zgribulite,
Peste tarini zdrentuite,
A venit asa, deodata,
Toamna cea intunecata.

Lunga, slaba si zaluda,
Botezând natura uda
C-un manunchi de ciumafai, –
Cand se scutura de ciuda,
Imprejurul ei departe
Risipeste-n evantai
Ploi marunte,
Frunze moarte,
Stropi de tina,
Guturai…

si cum vine de la munte,
Blestemand
si lacrimand,
Toti ciulinii de pe vale
Se pitesc prin vagauni,
Iar macesii de pe campuri
O intampina in cale
Cu grabite plecaciuni…

Doar pe coasta, la urcus,
Din casuţa lui de huma
A iesit un greierus,
Negru, mic, muiat în tus
si pe-aripi pudrat cu bruma:

– Cri-cri-cri,
Toamna gri,
Nu credeam c-o sa mai vii
Înainte de Craciun,
Ca puteam si eu s-adun
O graunţa cât de mica,
Ca sa nu cer împrumut
La vecina mea furnica,
Fi’ndca nu-mi da niciodata,
si-apoi umple lumea toata
Ca m-am dus si i-am cerut…

Dar de-acus,
Zise el cu glas sfârsit
Ridicând un piciorus,
Dar de-acus s-a ispravit…
Cri-cri-cri,
Toamna gri,
Tare-s mic si necajit!

 

4 comentarii »

  1. Daca nu-ti prieste frigul, te inteleg. Nici mie nu-mi place ca vine toamna, dar nu pot sa spun ca nu ma bucur ca n-am mai scos limba de-un cot anul asta.
    Florile sunt absolut superbe.

    Comentariu de cristina — 11 August 2011 @ 9:19 am

  2. Si bunica are flori dinastea … Maine sper sa le pun si eu blog .. Astazi si la mine a plouat, apoi a iesit un curcubeu de mai mare frumusetea

    Comentariu de Ursu Florin — 10 August 2011 @ 10:11 pm

    • AM vazut pozele tale cu curcubeul. Si peisajele sunt frumoase, iar curcubeul zici ca e raza laser , adica nu e mare si rotund , ci numai cat un varf de lance .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 August 2011 @ 8:46 pm

      • La Hunedoara s-a vazut rotund .. la mine nu s-a vazut asa … probabil din cauza altitudinii si de cum batea soarele

        Comentariu de Ursu Florin — 11 August 2011 @ 10:45 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

