Eu si gradina

17 August 2011

Sapuneală

Filed under: sapunuri — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 5:04 pm

Eu incercătoarea si incepătoarea am mai stricat niste uleiuri , niste ape , lapte , uleiuri esentiale parfumante, aloe, prafuri, argile si am mai amestecat in cratita , pana au  rezultat urmatoarele:

In formele pentru budinca , am turnat in cateva randuri diverse compozitii , care nu au iesit din forma in cea mai  buna…stare (credeati ca o sa spun tot forma, nu?).

Flori

Apoi, in ziua libera am dezghetat congelatorul. 😀 Hehe, ce sa insemne asta? Gheataaa…multa. Prin urmare, asa cum recomanda o reteta gasita pe net, desigur, in gheata am preparat un sapun din lapte  (de capra, ca zice ca asta face bine pielii, inca de pe vremea Cleopatrei, deci hop si eu).

A fost destul de interesant de vazut cum isi schimba laptele cu soda in el culoarea, intai de la alb, apoi pe neasteptate s-a facut putin bej spre galbui…galben citron…portocaliu. Si aici stop. Si culoarea finala a fost portocalie (si este, numai ca nu un portocaliu intens, a la firma Orange tele). Si pentru ca nu prea imi plac sapunurile pe care le-am vazut pe net, pline siteurile de sapun cu lapte de capra, toate un bej trist, am pus si cateva picaturi de albastru de metil , lichid cu proprietati dezinfectante, nu face buba la piele, dimpotriva, si a rezultat verzui, dar super culoarea- ma face sa ma gandesc la rate si ouale lor :).

In poza de mai jos, este sapunul transpirand la o ora dupa ce l-am turnat in forma.

Fresh milk

Alta surpriza: imediat dupa feliere, sapunul are culoarea galben portocaliu. Am fost putin dezamagita cand am vazut asta, pentru ca eu il vroiam colorat, nu uni, dar…..

Lăptoșenie

…la nici un minut dupa feliere, in raport cu aerul baiatul (un sapun, doua…hm,neutru) a prins culoare (in obraji ) si s-a transformat in ceva mai placut gustului meu.

Actualizare: Pentru prepararea acestui săpun am folosit urmatoarele -250 grame ulei de cocos;-200 grame ulei de măsline;-200 grame ulei de avocado;-100 grame ulei de ricin ;-150 grame unt de shea;-lapte 329 grame dupa recomandarea soapcalc;-NaOh 124 grame. Culoarea verde a rezultat din adaugarea catorva picaturi de albastru de metil, substanta dezinfectanta care nu lasa pete pe piele.Pentru aroma m-am inspirat de pe un alt site si am adaugat ulei esential de vanilie de bourbon si ulei esential de lamâie. Asta este reteta :).

Dar dupa preferinta, poate fi folosita si o alta combinatie de uleiuri.

Proaspat si oxigenat

Pentru prepararea sapunelelor eu folosesc in loc de matrita o forma (de chec, mi-a recomandat-o vanzatorul), din care sapunelele mele ies in forma de barcuțe.

Mai jos, sapun cu aloe.

Violet

7 comentarii »

  1. Violetul de la sapunul cu aloe, cum l-ai obtinut?

    Comentariu de Alexandra — 21 August 2011 @ 6:42 am

    • Cu violet. De gențiana :). Nu asta ai folosit si tu la săpunul cu swirl pe care l-ai facut de curând?

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 August 2011 @ 9:25 am

  2. Sapunurile briosa ies perfect din forma daca inainte de a le scoate le tii cateva minute la congelator. Lichid ai nevoie 36-38% din compozitie, nu mai mult.

    Comentariu de Alexandra — 21 August 2011 @ 6:41 am

  3. Săpunul tău arată de-a dreptul… apetisant. 😀
    Reţeta e secretă?

    Comentariu de Missouri — 19 August 2011 @ 9:33 pm

    • Nu e secreta. Despre care sapun vorbesti?
      Reteta la sapun in general e o combinatie de uleiuri dupa cum te taie capul, la care se adauga apa si NaOH (soda caustica) dupa recomandari facute pe siteuri de calcul (gen soapcalc ) a cantitatilor necesare pentru saponificare de apa si soda caustica. Eu fiind incepatoare , consider retetele mele niste trăznăi pe care nu imi permit sa le si recomand, dar de folosit eu folosesc cu incredere sapun facut de mine pentru ca…deh, ce e facut de mana proprie pentru uz personal nu are cum altfel sa fie decat cel mai bun.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 August 2011 @ 9:59 pm

  4. Fa compozitia putin mai lichida, pune apa putin mai multa si o sa iti ia toate detaliile de la forma de silicon.Se usuca putin mai greu dar rezultatul este pe masura.

    Comentariu de Marius Andrei — 19 August 2011 @ 8:15 am

    • O fi si ăsta un secret ca mie mi-a iesit un alt sapun beton .Nu se poate taia ca se sfărâmă .Dar o sa incerc si cu putin mai multa apa. Merci de pont ;daca nu se saponifica , ramane mămăligă, te țin la curent. Eventual iti dau si eu vreun sfat :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 August 2011 @ 3:31 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

