Eu si gradina

19 August 2011

Ședință foto cu o doamnă

Filed under: flori — Etichete:, — Mihaela C.P. @ 9:54 pm

De cateva zile incerc sa fotografiez distinsa doamnă orhidee albă plină de flori . Am incercat si ieri si rezultatul nu m-a mulțumit. Am incercat din nou azi, am mutat-o din locul ei luminos de lângă fereastră numai pentru cele câteva minute de expunere la fotografiere . Sper că nu am deranjat-o tare , am incercat sa nu o mișc prea tare in timpul mutării către un loc din care sa o pot prinde in poză in intregime. Urmarile le voi vedea de acum inainte, insa ea oricum era obisnuita puțin cu mutatul pentru ca atunci cand o ud, ii iau cu totul vasul in care este plantată si îl scufund intr-un alt vas mai mare plin cu apă astfel incat sa fie acoperita de apa toata suprafata radacinilor ei pentru cateva minute .

Distinsa doamnă orhidee albă:

-mai jos, intr-o scurta iesire afară , in curte, numai pentru ședinta foto 🙂

Afară in curte, nu pentru mult timp

-in poza de mai jos, doua flori de oorhidee par a avea o discutie ; oare despre ce or fi chatuind?

Orchid chat

-aici in camera in care iși duc zilele , in care isi formeaza bobocii si isi deschid florile; pană acum de vreo trei ani incoace de cand sunt la mine si stau numai in aceasta camera, pare sa le fi placut, atat ei, cat si altor surate pe care le veti vedea mai jos.In toata spendoarea ei, orhideea mea alba:

Plină de flori

Din alt unghi

-dintr-un alt colț al aceleiasi camere, o orhidee cu floare mai mica , dar mai colorata are inflorire la fel de abundenta:

De la locul ei...

_pentru sedinta foto, le-am luat de la locul lor pe fiecare  si le-am adunat laolalta pentru o poza in grup.

Si una si cealalta

De sub razele filtrate ale soarelui

-privite din afară. orhideele de pe pervaz  par a privi cu nostalgie catre lumina si atmosfera de afara;

De unde cu nostalgie, părem a fi intinse după soare

-insa le este mai bine inauntru, cu atmosfera, temperatura  si umiditate  controlata spre deosebire de temperatura de vara de afara; orhideele phalaenopsis, cum sunt cele din pozele mele, prefera temperatura de maxim 24 grade, cer umbra si apa la interval de cateva zile, nu ca florile de ghiveci cunoscute care pe timp de vara sunt zilnic udate , ba chiar stropite pe frunze .

Lumina filtrată

-poza de grup, da , si cu pisica. e si ea ca o floare 🙂

Adunate pentru o poza in grup

-privite de aproape se poate observa diferenta de marime a florii; orhideea alba are floare mai mare.

Diferențe

 

14 comentarii »

  1. Orhideea ta alba este superba! Toate de fapt, dar eu am o pasiune ptr cele albe cu flori mari. Spune-mi te rog, este un soi special de phalenopsis? Cand ai cumparat-o, avea tot atat de multe flori? Eu vreau sa am o orhidee ca a ta . Sfatuieste-ma cum sa fac. Caut sa cumpar una cu multe tije si flori , sau astea apar o data cu maturizarea ei? Adevarul e ca nu am vazut niciodata in florarii ,orhidee asa bogate!

    Comentariu de camelia radu — 17 Ianuarie 2013 @ 8:17 pm

    • Cand am cumparat-o, orhideea avea o singura tija cu cateva flori pe ea, asa cum sunt majoritatea din magazine.In anul urmator(sau sa fi fost al doilea an, nu mai stiu) , in vara, a inflorit la mine pe masura ce s-a mai maturizat.:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 17 Ianuarie 2013 @ 9:22 pm

    • E foarte frumoasa pisicuta alba! E prietena lui Tili? Cum o cheama?

      Comentariu de camelia radu — 30 Ianuarie 2013 @ 11:01 pm

      • Blanca si Tili nu se cunosc, locuiesc la doua locatii diferite, la distanta una de alta.

        Comentariu de Mihaela C.P. — 31 Ianuarie 2013 @ 3:33 pm

  2. […] special iarna, dar si in restul lunilor am mai avut orhidee inflorite, pe unele le-am si prezentat aici  asta vara . Am facut o alegere buna atunci cand am hotarat sa incerc sa cresc orhidee […]

    Pingback de Flori in luna ianuarie « Eu si gradina — 8 Ianuarie 2012 @ 3:59 pm

  3. Este superba, cum se inmulteste ? este dificila de ingrijit ?

    Comentariu de Marius Andrei — 22 August 2011 @ 2:34 pm

    • Orhideea phalaenopsis , ca cele din pozele mele zice-se ca se inmulteste prin separare de keikii, mici plantute crescute pe tulpina florala.
      Dar mie inca nu mi-au aparut astfel de keikii mici si n-am incercat alta metoda de inmultire .
      In schimb, la dendrobium, un alt fel de orhidee (poate o sa postez si de-asta daca va inflori frumos), aia se inmulteste intr-o veselie : cresc noi tulpini de la baza plantei pe care apoi poti sa le separi. Vechile tulpini , insa, care au fost inflorite , se usuca si pier.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 22 August 2011 @ 3:46 pm

  4. Vai, vai, vai, ce frumoase pot fi ! Nu am vazut asa orhidee frumoase. Sunt ca niste printese. Pupici!!

    Comentariu de vasi — 22 August 2011 @ 2:18 pm

    • Merci Vasi, ma gândeam eu ca o sa va placa si voua sa le vedeti. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 22 August 2011 @ 3:47 pm

  5. Mi-ai încântat sufletul cu Doamna ta! E minunată.

    Comentariu de Missouri — 20 August 2011 @ 9:40 am

    • Iți dai seama ce dragă mi-e mie …

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 August 2011 @ 9:45 am

      • Buna ! Puteti sa ne dati mai multe detalii …cum le udati …ce ingrasamant folositi…si orientarea spre est , vest? Multumim ca imparasiti cu noi aceste minunatii….superbe

        Comentariu de simona — 20 Februarie 2016 @ 8:41 pm

        • Orhideele din imagini stau intr-o incapere bine luminata, cu ferestre inalte, amplasate catre est.Insa in prezent am unele orhidee, tot phalaenopsis care stau de cativa ani, vara sau iarna, la ferestre amplasate spre nord si le merge bine. Acum majoritatea orhideelor mele au tije cu boboci si ma astept ca in curand sa infloreasca . Ingrasamant nu prea le dau regulat, ci atunci cand imi aduc aminte.La inceput le puneam in apa in care le scufundam ingrasamant lichid , nu-i mai stiu numele, din comert , se gasesc usor in magazine, insa de vreun an sau doi le pun ingrasamant sub forma de bastonase speciale pentru orhidee, in aceeasi perioada in care se pune ingrasamant majoritatii plantelor, si anume in perioada din primavara pana toamna, apoi plantele ar trebui sa intre in repaus. Iar de scufundat, in prezent le scufund pe fiecare cate o data pe saptamana intr-un vas care este putin mai mare decat ghiveciul in care se afla orhideea, am si din plastic si din ceramica, si le las asa cateva ore, ba uneori le mai uit in apa si cu zilele, in atata apa cat sa nu inece planta, cam cat jumatate din inaltimea balotului de radacini a orhideei. Nu e o planta greu de ingrijit si iti poate oferi bucurie cand o vezi cum ii cresc tijele cu boboci si florile sub ochii tai. Succes!

          Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Februarie 2016 @ 9:24 pm

          • Multumesc frumos pt.sfaturi. La mine probabil nu infloresc din cauza luminei …prea putine 😕. Dar ma bucur cand vad ce frumos infloresc ale dumneavoastra …va multumesc inca o data 😚

            Comentariu de simona — 20 Februarie 2016 @ 10:37 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

