Eu si gradina

25 August 2011

Cataloage online

Filed under: cumparaturi, Fără categorie — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 10:06 pm

Prima mea excursie intr-o țară capitalistă a fost in 1992 in Franța. Găsise mama pe cineva care să ne facă invitație și cum ea este si si pe atunci era , dar eu inca nu stiam, dornică de călătorii in alte țări a facut in așa fel încât să mă scoată si pe mine in lume, sa văd cum se trăiește la alții . Dacă mi-a plăcut sau nu…hm, nu grozav. Excursia făcută cu trenul si cu TGV (trenul de mare viteza pe atunci existent numai in Franta)  intre Paris si Marsilia , a fost destul de obositoare. Eu simt o vacanță atunci când stau intr-un loc indelung si ma relaxez, nu când alerg de la un obiectiv  de vizitat la altul pnă la epuizare, așa cum se pare este pe gustul mamei mele o excursie. De altfel pe subiectul plecat de acasă in excursii avem si cele mai mari supărări in familie :).

Ei bine, in excursia asta pe când eram in Marsilia la o plimbare pe jos pe centru , centrul fiind o strada pe care  o pot asemana cu Bulevardul Mihail Kogalniceanu din Bucuresti, o strada lungă si in pantă care catre capăt are case de locuit. In fața unei astfel de case ce vazurăm noi atunci, noi proaspat iesite din comunism ? Un teanc mare de cataloage Quelle si…inca ceva, nu-mi aduc aminte acum numele depozitate la poarta unei case probabil pentru a fi luate de cei care strangeau gunoiul. Cum eu nu am avut pana atunci niciun astfel de catalog si spre mirarea mea nici la chioscurile de presă nu vedeam de vânzare (nu stiam ca astfel de cataloage se gasesc numai in anumite magazine si ca sunt expediate prin posta) , cand le-am vazut mi le-am si dorit. Ne-am plimbat vreme de câteva minute pe acea stradă când in sus, când inapoi in jos intrucat erau oameni care treceau si ne era rusine sa luam cataloagele lasate la poarta casei . In fine, cand am prins strada mai libera, le-am luat si duse cu ele am fost. Aveam si eu cataloagele mele de moda 🙂 .

Tot surprinsa am fost cand am vazut ca din anumite pagini erau decupate frumos dreptunghiuri, probabil cu modele care ii placusera primei posesoare a cataloagelor. Pentru mine un astfel de catalog atunci, insemna model cu care sa ma duc la croitoreasa ca sa imi fac pe comanda o anumita tinuta.Nu stiam ca in vest comanzi produsul din catalog si iti este expediat acasa.

Ei bine, de curand au aparut astfel de firme care vand produse prin intermediul cataloagelor si la noi. La inceput am fost incantata, si acum sunt , e bine sa ai posibilitatea sa comanzi un lucru de la tine de acasa fara sa colinzi magazine pana faci bătături si să mai si pierzi mult timp cu alergatul de la un magazin la altul.

Dar mă intreb acum: cât de bune calitativ sunt produsele comandate de la distanta, fara sa le probezi inainte (chiar daca ai posibilitatea sa le returnezi) , fara sa le atingi ca sa vezi textura materialului ?

Eu am comandat de la Bakker flori si am primit si flori dar si bulbi sau radacini nude in loc de flori inverzite , din care mai tarziu nu mi-a iesit nimic ; e vorba despre niste radacini de flori numite tigris (la ei) care nu au fost foarte ieftine si din care nu mi-a rasarit nici macar frunza, tulpina, ca sa nu mai vorbesc de floare; e vorba despre un mac albastru din care la fel, nu mi-a iesit nimic, e vorba despre cativa cercelusi care mi-au ajuns la destinatie mucegaiti .

Si atunci merita sa mai cumpar flori online ? Eu zic ca nu. Daca gasesc in piata sau la magazine specializate si imi plac, cumpar, daca nu, eu mai bine mă abțin.Plus ca la Bakker, daca tot vorbeam despre ei, preturile sunt si foarte mari (deh, ca sa acopere si cheltuielile cu publicitatea).

La fel acum primesc mesaje de la firme care vand imbracaminte prin intermediul cataloagelor care intre timp au devenit si virtuale (nu numai pe hârtie) si care inseamna si o economie de hartie si cheltuieli de expediere a lor . Incepe sezonul de toamna -iarna, toate magazinele au noi colectii, foarte bine, poate ne mai innoim si noi cu cate ceva . Acum sunt si eu asaltata de astfel de cataloage virtuale cu produse din care as putea sa imi aleg cate ceva daca mi-ar placea, dar inca o data: merita sa faci astfel de cumparaturi?

Sunt convinsa ca astfel de comert nu va disparea, nici nu mi-as dori asta, dar cred ca acest tip de comert se bazeaza si pe primul impuls al celui care vizioneaza produsul si nu mai sta sa analizeze daca pretul o fi sau nu cel corect , ci pentru ca imaginea produsului pe manechinul zambitor care il prezinta este frumoasa si iti ia ochii , cumparatorul fara sa si scoata imediat banii din buzunar il ia.

Din experientele mele neplacute (alta decat cea cu florile Bakker):

-mi-am comandat cizme de la răposata Quelle , care desi erau laudate ca fiind si de la o firma (de care eu oricum nici nu auzisem) erau dintr-un material atat de subtire incat atunci cand le incalt daca e ger  afara imi ingheata picioarele, iar daca e ploaie imi intra apa prin ele. Prin urmare le-am purtat numai de vreo doua sau trei ori, ca nici nu ma simt bine in ele.

-mi-am comandat tricou care imi este prea mare si i l-am dat mamei;

Si poate ar mai fi si altele de care nu imi amintesc acum, oricum concluzia este: fiti prudenti, produsele care se vand online s-ar putea sa fie unele de proasta calitate si cu preturi umflate. Si nici nu-i sigur ca sunt de la mama cataloagelor de acasa, respectiv Franta sau Germania. Produsele făcute la ei sunt prea scumpe ca sa ni le ofere noua spre cumparare, cele mai multe sunt tot turcismesme ori chinezării la care se poat adauga comisioane mari ca le iasa celor care vand un câștig .

Si ca sa mentionez si o experienta buna: aparatul de fotografiat , l-am comandat tot online si sunt multumita de el. Sigur, mi-as fi dorit unul mai performant dar… poate pe viitor .

Vă doresc  să vă meargă bine si să faceti cumpărături dintre cele mai bune!

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

