Eu si gradina

27 August 2011

Ultima sâmbata din vara 2011

Filed under: flori, insecte, orasul — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 10:57 pm

Hehe…ultimul weekend de vara! De saptamana viitoare intram in lunile de toamna. Frumoasa si toamna daca e lungă si blânda. Semne ar cam fi ca nu se anunta iarna grea:

Câteva nuci ici , colo...

 

Mai multe decat nucile sunt florile de oțetar

 

daca este sa ne luam dupa cum spuneau bătrânii, ca daca sunt nuci multe se anunta iarna grea. La noi in nuc, ceva nuci sunt, dar le vad cam rare si putine. Iar nucul nostru desi inca tânar stia sa faca in alti ani si mai multe nuci.

Numai ca e soi cu nuci cam mici, cam costelive. Am vazut odata niste nuci aduse de la Telega cat oul de găina o nuca. Am si pastrat cateva sa le am amintire si sa mai arat si altora ca eu tare m-am mirat si daca mi-ar fi spus de asta altcineva, mai ca  nici n-aș fi crezut. Iata mai jos nuca uriașă , pe langa o nuca obisnuita:

Nucuță si nucă mare

Cum este ultimul weekend de vara pe strada si prin gradini?

Pe bulevardul cu sclipiri ca de diamant copacii au inceput sa” rugineasca”

Pe unele strazi pomii (cati au mai ramas, ca in graba de a asfalta strazile au fost smulsi o multime  de copaci , unii inca tineri, cu tulpinile subtiri, iar intr-un loc in loc de alee cu pomi este in curs de amenajare parcare) au inceput sa schimbe culoarea frunzelor din verde in ruginiu . Cam devreme mi se pare mie.

Sus frunze ruginii

 

In curtea protoieriei o sulfina inflorita …

O sulfina inflorita

… si cateva albinuțe harnice  ii culegeau polenul auriu.

Din care albine harnice culeg polenul si il aduna la ”cizmuțe”

La mine in curte un trandafir alb urcator are si flori si boboci ….

Trandafir alb inflorit

Si cel mai harnic trandafir , gen tufa sau acoperitor de sol care in ultimii ani (ca numai de 3 ani il am) a facut boboci si flori pana la venirea gerului, se numeste fairy (adica zână) si pe drept cuvant . Este incantator ! Nu are floarea mare, dar infloreste abundent si toamna tin florile pana tarziu. Vara de multe ori trandafirii sunt scuturati de vanturi si ploi atunci cand sunt la prima inflorire prin iunie si pana isi revin si fac din nou boboci vine si toamna :).

Trandafir fairy

.

 

3 comentarii »

  1. Ultima sâmbata din vara 2011 Eu si gradina I was suggested this website by my cousin. I’m not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my trouble. You’re wonderful! Thanks! your article about Ultima sâmbata din vara 2011 Eu si gradina Best Regards Cassetta Craig

    Comentariu de quotes on lost love — 18 Februarie 2012 @ 6:37 pm

  2. Cu asemenea nuci poti face fericite multe veverite in parcul herastrau 😀

    Comentariu de Marius Andrei — 28 August 2011 @ 10:02 am

    • La cât de des merg eu in Bucuresti, veverițele ar muri de foame in nadejdea mea. Dar se gasesc peste tot veverite dornice de nuci :).Lor le plac si mari si mici.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 August 2011 @ 12:41 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

