Eu si gradina

3 Septembrie 2011

O sambătă de nimic

Filed under: gradina, Viața grădinii, vremea — Etichete:, — Mihaela C.P. @ 9:49 pm

Cu cat timpul liber este mai mult, cu atat si amanarea pentru diverse planuri este mai mare. Ai impresia ca daca e weekend (desi stii ca weekendul e scurt si insuficient) ai mai mult timp pentru a face ce-ti planuiesti si pentru a mai si trage chiulul , dar seara vine rapid si timpul s-a stins.

-Cum sa zic eu un cuvant pentru sfarsitul de saptamana si sa fie si romanesc? noi românii care ne mândrim ca vocabularul nostru este vast , de multe ori doar preluam cuvinte din alte limbi, cum este acum weekendul din engleza; sfarsit da saptamana suna destul de lung si incalcit pentru a putea fi restrans intr-o singura vorba. Daca nu ar fi fost asa, in mod cert pana acum cineva ar fi scurtat sau sarit peste ceva litere si ar fi format un nou cuvant . Hai sa ii zic, pentru comoditate , asa cum la cursuri scurtam diverse expresii cunoscute de un grup mai mare de colegi, sa ii zic si eu SS . Sfarsit de saptamana. Ca sa nu il mai englezesc atat…-

Astazi nu am facut mai nimic. Munci in gradina nu mai sunt ca in zilele de sezon-munca din primavara si din vara. Acum merg doar in vizita, privesc gradina si rezultatele muncii de pana acum . Trag linie si adun : anul asta am avut productie in domeniul asta, asta si asta. Despre acest inventar insa imi propun sa revin intr-o ulterioara postare , atunci cand chiar tot sezonul de cules roade se va fi terminat 🙂 .

Acum ma gandesc ca daca nu ar fi toamna , cand doar culegi si iarna cand te retragi devreme in casa si ai ragaz sa te mai si odihnesti, si ar fi o permanenta primavara -vara , ar fi foarte obositor . Munca neintrerupta…nu ar mai fi nicio placere, ci chin. Nu ar mai fi hobby, ci jobul numarul doi :).

Nu ar mai fi placerea de a vedea primavara firul ierbii rasarind , mugurii de flori in pomi pleznind . Ar fi poate toti anii cam la fel, daca nu ar fi variatiile de temperatura,  cand ger ori vreo zapada intarziata care sa afecteze potentiale productii dintr-un anume fruct .

Poate ar fi mai bine asa, poate de-aia oamenii parte a altor popoare cum sunt de exemplu hawaienii sunt tot timpul zimbitori , femeile impodobite cu flori , care impart la randul lor flori si zambet si se pot oricand usor prinde in dans, ca la ei nu sunt astfel de surprize climatice, la ei planurile or fi mergand ca unse , ce isi propun asa se realizeaza pana in ziua de bilant. Oare? Am vazut cred ca la tv o data, in vreun documentar, un om dintr-o astfel de tara zicea ca ne invidiaza pe noi, europenii ca avem mai multe anotimpuri, ca e plictisitor asa ca la ei, tot timpul sa vada numai acelasi verde . Si noi cat ii invidiem! Dar uite ca…

Astazi pe toata planeta albastră…

Planeta albastra

(http://www.artistrising.com/galleries/Tibor_Toth)

…conform datelor care circula prin  presă, situatia pare sa fie…albastră . Atat la nivel macro de tara, cat si la nivel micro , de persoana , referitor la capitolul bani, situatia e albastra. Daca nu ne gandim la bani (si sunt cativa care traiesc si fara ei) , daca ne gandim la gradina situatia e….hehe . Tot albastra. Imi propun sa vin cu cele albastre de prin orizontul gradinii mele , numai cu cele vazute si fotografiate . Next time…ăăă, adica data viitoare , ma scuzati, iara m-am luat cu englezismele astea. 🙂

 

Mi-am amintit si actualizez informatia 🙂 : astazi am facut cate ceva pe la bucatarie, printre care si o noutate cu de asemenea blenderul nou-nouț  pe care l-am folosit in premiera (in calitate de blender, nu doar de aparat electrocasnic, am folosit prima data un blender) si am preparat un fel de racoritoare -piureu de ananas cu suc de portocale. Am gasit reteta intr-una din cartile vandute vinerea cu ziarul Adevarul , la ei era mult mai complicata, mai adaugau si zahar , si inghetata (si eu as fi pus, daca as fi avut facuta inghetata de menta, dar cum nu am avut, am pus cateva cubulete de gheata). A fost foarte bun , a tinut loc si de desert, ananasul fiind cam dulceag, dar a fost foarte bun. Iar blenderul este un aparat extrem de util; ma gandesc sa fac si un suc de rosii la el .

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

