Eu si gradina

9 Septembrie 2011

Hibiscus

Filed under: flori — Etichete: — Mihaela C.P. @ 10:34 pm

Am selectat cateva dintre fotografiile hibiscusilor mei de ghiveci sau de gradina. De-a lungul timpului am mai avut in ghivece si alte culori sau feluri de flori de hibiscus , cunoscuti si sub numele de trandafir de china (si nu japonez, pentru ca trandafirul japonez este camelia) , dar am mai pierdut din ei.

Cei pe care ii cultiv in ghiveci sunt deosebit de sensibili. Nu suporta temperaturi sub 12-13 grade Celsius . Intr-o primavara am scos in vitrina pe la inceputul lunii aprilie cativa hibiscusi de ghiveci si ulterior a mai venit un val de frig  , in urma caruia unii s-au pleostit , dar la scurt timp dupa ce i-am adus in casa si-au mai revenit, iar unii chiar au pierit .Nu am multi , deoarece au nevoie de ghivece maricele si de spatiu mult , luminos si nici prea uscat peste iarna, dar nici rece, prin urmare ii consider cam pretentiosi si incerc sa evit sa strang flori cu mari pretentii de ingrijire. Nici nu fac multe flori, ci putine si destul de rar, poate si din cauza ghivecelor in care ii tin si care nu sunt prea mari, incapatoare pentru radacinile lor de arbusti.

Tot ce este hibiscus syriacus este arbust de gradina si rezista la clima din zona noastra, ba chiar este crescut si cultivat in multe locuri ca si gard viu,  pentru ca se inmulteste usor din semintele florilor uscate , care cad pe pamant si germineaza si prind radacini singure in anul urmator. Si mie au inceput sa imi rasara langa arbustii de curand plantati o multime de puisori din acest arbust .

Si in ultimele doua imagini am fotografiat hibiscus moscheutos de care eu numai de curand am vazut si am auzit , mai exact de cand cu vanzarile de flori prin intermediul revistelor specializate , Bakker si Sieberz . Eu am luat planta de la unu din aceste firme, nu mai stiu de la care :). Initial am tinut-o in ghiveci in primul an si nu s-a dezvoltat prea grozav, dar apoi am cautat informatii pe siteuri straine si am inteles ca ar fi destul de rezistenta si ca o pot lasa in gradina si chiar afara peste iarna. Asa Incat anul asta am plantat-o direct in gradina. Floarea este spectaculoasa, foarte mare, pentru comparatie am fotografiat-o langa o farfurie intinsa .

Hibiscus sensibil

 

Hibiscus crescut in casa, in ghiveci

 

Hibiscus cu floare galbena

 

Hibiscus cu floare rosie

 

hibiscus roz

Hibiscus syriacus, sau de gradina-ai mei sunt la inceput

 

Alb

 

Hibiscus syriacus minerva

 

hibiscus syriacus blue bird

 

Alb cu floare batuta

 

Hibiscus syriacus cu floare alba

Hibiscus syriacus

 

 

Alb ca zapada

 

Hibiscus syriacus roz

 

Boboc baban de hibiscus moscheutos

 

Spectacoloasa floare de hibiscus moscheutos

 

Floare mare

 

8 comentarii »

  1. buna ziua.as dori si eu cateva seminte de hibiscus syriacus daca se poate?(contracost).multumesc

    Comentariu de elena — 14 Aprilie 2013 @ 1:14 pm

    • Daca ai fi aproape si ai putea sa vii, sa le iei, ti-as da chiar planta ca m-am umplut de pui de hibiscus .Colete nu ma invrednicesc sa trimit ca nu ma ocup cu comert de niciun fel.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Aprilie 2013 @ 1:29 pm

  2. Buna, Mihaela !
    Ai niste exemplare splendide de hibiscus, o gradina de expozitie si un talent deosebit la fotografiat. O sa trec des pe la tine …

    Comentariu de Dani — 10 Septembrie 2011 @ 9:33 pm

    • Buna Dani,
      Am primit si critici pe seama fotografiilor mele, asa ca ma bucur cand primesc si aprecieri. Incerc sa selectez din zecile de fotografii cateva care mie mi se par mai reusite .
      Si tu ai niste fotografii foarte reusite prin care surprinzi intr-un mod placut locurile frumoase in care traiesti .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 10 Septembrie 2011 @ 10:01 pm

  3. Mihaela, hibiscuşii sunt printre florile mele cele mai iubite. Din păcate cei de aprtament sunt cu adevărat foarte sensibili şi iarna am probleme cu ei.
    Ştii ce te-aş întreba? Ai idee cum se înmulţesc cei de grădină? Am unul de câţiva ani şi aş vrea să-l înmulţesc, dar nu cutez să încerc…
    Ai tăi sunt cu adevărat magnifici!

    Comentariu de Diana Alzner — 10 Septembrie 2011 @ 8:20 am

    • Cei din gradina la mine s-au inmultit singuri .Florile uscate fac seminte si daca le scuturi pe pamant , in anul urmator vei vedea puisori multi de hibiscus.Eu asa i-am inmultit pe cei cu floare simpla. De fapt anul asta este primul an de cand am pui de hibiscus, deci si eu sunt incepatoare si am fost surprinsa placut si incantata cand i-am vazut in jurul plantei mamă.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 10 Septembrie 2011 @ 8:29 am

      • Sunt Superbi. Iubesc aceste flori. Mihaela unde stai,ca tare as purcede la drum ,daca mai ai puisori.

        Comentariu de Liliana — 4 Martie 2015 @ 1:50 am

        • Am si puisori si pui si nuiele mari :).In Campina stau.

          Comentariu de Mihaela C.P. — 5 Martie 2015 @ 7:21 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

