Eu si gradina

13 Septembrie 2011

Nectar cu paiul

Filed under: insecte, plante, Viața grădinii — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 10:13 pm

Sa fie petrecere, sa fie munca , orice ar fi, activitatea e in toi printre insecte , la cel mai productiv   arbust,  in nectar,  din gradina numit si arbustul fluture sau liliac de vara . Numele stiintific este buddleia davidii si de la primele flori de la inceput de vara si pana toamna tarziu are flori proaspete, dar si uscate , cele uscate ii confera un aspect mai neplacut,  si este vizitat tot sezonul cald de fluturi, dar si de alte insecte in cautare de nectar . In perioada de inceput de inflorire are si un parfum foarte placut, care insa ulterior nu se mai simte decat daca te apropii sa ii mirosi florile.

In imaginile de mai jos fluturii  nu sunt cei fotografiati pentru frumusetea aripilor , ci atat cat am reusit , am incercat sa-i surprind la culesul si sorbitul nectarului , care individual, care alaturi de alt fluture sau familie de insecte . Nu e frumos sa te uiti in gura …fluturelui cand mananca, dar ei preocupati de gustosenie nu cred ca s-au simtit invadati in activitatea lor. Pana la urma  nici motiv de suparare nu ar fi putut avea (daca si intre insecte exista sentimentul suparare) ca erau chiar invitatii mei,  doar cine altcineva a ales sa puna  arbustul  decorativ dar si gustos in gradina?

petrecaret

petrecere in toi

nectar in cautare

scormonire

si unul mai bucalat

din plin

insecta

Mai sus este o insecta asemanatoare cu micutele pasari colibri, numita chiar Sphinx colibri, care bate din aripioare la fel ca si pasarea colibri si este si mai  greu de fotografiat    din cauza bataii frecvente de aripi si a zborului imprevizibil . Si ea se vede ca este atrasa irezistibil de nectarul din cupele micilor flori.

E loc pentru toata lumea :

care mai de care

Fluturele alb al verzei  ,mai tentat de nectar decat de varza de toamna din gradina. Dar si daca ar prefera din varza, nu-i un bai, ca   ceea ce ar ramane  impartim atunci cu familia pasaretului domestic de ograda .

fiecare cu partea sa

indiferent de familie

si bondarila

.

9 comentarii »

  1. doresc sa preiau din cind in cind si de pe la dumneavoastra cite un articol, se poate?

    Comentariu de chemanonim — 14 Octombrie 2013 @ 10:24 pm

    • Nu stiu ce inseamna ”sa preiau”, dar cred ca da. Pareti a fi om de bun simt :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Octombrie 2013 @ 10:28 pm

  2. Norocosii ! Ei nu stiu de criza. Au nectar din belsug .

    Comentariu de DANI — 14 Septembrie 2011 @ 3:55 pm

    • Nici tu nu ar trebui sa pomenesti criza. Doar ai cules rosii din gradina ta trei luni la rand :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Septembrie 2011 @ 4:10 pm

  3. Mihaela, ai dezlegat un mare mister pentru mine. 🙂
    Acastă insectă asemănătoare păsării colibri vine frecvent în grădina mea, mai ales dacă am flori „tubulare” din care bea nectar cu trompiţa. Nu e interesată de trandafiri, dar regina-nopţii şi petuniile o dau gata! 😀
    Am văzut câteva exemplare ciudat de mari, m-am întrebat dacă nu sunt chiar păsări colibri aclimatizate! 🙂
    Din nefericire, pisicile vânează această insectă cu mare plăcere, motiv pentru care aş putea fi văzută în unele seri fugărind pisicile care fugăresc nişte sphinx colibri… 🙂
    Nu ştiam că aşa se numeşte insecta, acesta era misterul.
    Pozele tale, ca de obicei, sunt superbe.

    Comentariu de Diana Alzner — 14 Septembrie 2011 @ 2:44 pm

    • Si pasarea colibri este tot mititica, cat o insecta . Nu am vazut niciodata, dar stiu din spusele altora.
      Pisica mea vaneaza fluturi si mi-i aduce in casa . Astea sunt legile naturii, unii mai mari (sau cu unelte mai istete) ii vaneaza pe altii mai mici .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Septembrie 2011 @ 4:14 pm

  4. ai facut o alegere excelenta cu arbustul asta decorativ. e bairam in toata regula acolo! felicitari pentru preocuparea de a surprinde lumea asta a lor de aproape.

    Comentariu de cristina — 14 Septembrie 2011 @ 8:54 am

    • Gradina e plina de minunatii vii . Si eu sunt incantata de arbust, desi la inceput nu eram sigura ca se va putea adapta la clima din tara noastra. Mi l-am dorit cu mult inainte de a-l gasi , cand citeam in diverse reviste straine despre el. Acum il am de…ani buni, poate chiar 10 si in fiecare vara e plin de fluturi si insecte .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Septembrie 2011 @ 4:20 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

