Eu si gradina

15 Septembrie 2011

Pe inserat florile se bucura de răcoare

Filed under: flori, vremea — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 8:47 pm

Caldura mare in ziua de 15 septembrie. Dar ce bine!  Mie imi place caldura si decat sa fi fost frig de sa dai drumul la incalzire in casa, mai bine sa te bucuri de cateva zile calde, de vara -din punctul  de vedere astronomic- decat sa le regreti pe cele placute si deja  trecute.

Mai devreme trecand cu privire printre florile din curte, chiar am observat o datura imbobocita, cu bobocii gata sa plezneasca (poate maine, m-am gandit eu) , dar si boboci de dovlecel care pareau ca isi asteapta clipa implinirii .

Si mare, dar mare mi-a fost mirarea, cand mai tarziu, pe inserat ,  cand intunericul incepuse sa coboare , am vazut bobocii florilor mai sus amintite deschisi. Si poate nu i-as fi zarit, daca    trecand pe langa datură nu as fi simtit parfumul ei puternic si foarte placut , care nu te lasa sa ii ignori prezenta florii .

Apropo, datura este si o planta foarte toxica si periculoasa atat pentru piele in caz de contact, cat si in caz de  ingerare . Si cum plantele toxice au un dar de la natura care sa le faca placute cu ceva si sa le ajute sa supravietuiasca in lumea concurentiala a plantelor (vedeti, si la ele 🙂 ), datura are parfumul incantator.

Probabil ca li s-a parut caldura de peste zi prea mare si s-au bucurat si ele, ca si noi, de racoarea placuta a serii de (inca foarte putina) vară.

Le-am fotografiat deschiderea florilor pe putin cam intuneric si  racoare. Desi nu sunt reusite fotografiile (deh, intuneric, conditii neprielnice), iata-le:

flori deschise pe inserat

 

mai sunt si pentru maine boboci

 

Parfum de doua ori

 

Pe inserat

..

 

 

4 comentarii »

  1. Nu dragostea lipseşte, ci spaţiul peste iarnă…
    Bunica avea o pivniţă unde temperatura nu scădea prea mult şi se putea face întuneric complet, astfel că florile erau duse acolo şi intrau în „hibernare” până primăvara.

    Comentariu de Diana Alzner — 16 Septembrie 2011 @ 9:49 am

    • Si eu tin mare parte din flori peste iarna pe o scara acoperita si inchisa de langa casa care nu e prea bine luminata, in care nu e nici prea cald, nici frig , iar unde unora dintre flori (cum ar fi cercelusii si datura) le prieste.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 16 Septembrie 2011 @ 3:55 pm

  2. Bunica avea un copăcel de datura sau trompeta îngerilor – cum i se mai spune – şi de atunci a rămas pentru mine o floare foarte dragă, deşi nu m-am învrednicit să cresc una şi eu.
    Ştii să surprinzi frumuseţea fiecărei flori, la tine chiar şi dovleceii sunt plini de gingăşie. 🙂

    Comentariu de Diana Alzner — 15 Septembrie 2011 @ 10:37 pm

    • Cu florile nu e niciodata prea tarziu . Daca ai timp , drag de ele , dar si spatiu in care sa le adapostesti peste iarna pe cele care nu suporta temperaturile negative , poti oricand sa ti le apropii si poti sa primesti si rasplata .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Septembrie 2011 @ 10:55 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

