Eu si gradina

16 Septembrie 2011

Grăsuții

Filed under: gradina, produse bio — Etichete:, — Mihaela C.P. @ 9:48 pm

Anul asta am mai avut o incercare reusita in gradina de legume . Pacat insa ca nu am avut mai multe rasaduri  de ardei gras , mângâiat grăsuț , pentru ca socoteala din iarna nu s-a potrivit cu cea de toamna cand a venit vremea recoltei de ardei. Mie mi s-au parut oricum cam multi , asta poate si pentru ca de obicei nu imi pprea reuseau rasadurile de ardei. Am mai avut numai intr-un singur alt an ardei gras rosu, cu fruct lung si ardei gras galben cu coaja groasa si zemoasa, foarte gustosi. Dar de atunci desi am mai incercat, nu ma alegeam cu nimic sau aproape nimic memorabil.

Anul asta insa am avut cativa ardei, mai am inca pe planta in gradina, dar sunt inca mici fructele , mai trebuie sa creasca putin si apoi sa prinda si culoare ”in obraji” bucălați.

De fotografiat am inceput sa ii fotografiez abia tarziu, cand am vazut ca dau roade frumoase. Pana atunci abia daca ii bagam in seama , uitati printre cateva buruieni si urzici. Apa primeau oricum odata cu ceilalti ardei din solar care erau asezati in rand la  furtunul cu pic-pic pe unde era distribuita apa fara discriminare si care ii hranea.

Asa ca iata cateva poze,  prima cu ardeii inca verzi:

Verde

In rând

… si la primele semne de coacere.

Roade grele

Apoi in numai cateva zile au fost acoperiti aproape pe toata suprafata cojii cu culoare,

Au prins culoare

Câțiva roșcovani

La prima recolta de ardei,

La coș

Marele Roșu

,

Cel Verde

Mica Recoltă

Si asa cum le șade bine unor ardei grasi si frumosi si sanatosi, au fost pusi la loc de onoare , la borcan,  in compania si aroma de varza cu morcov , sarati putin si condimentati .

Marea înghesuiala la borcan

.

6 comentarii »

  1. Super ardeii tai! Am descoperit si eu un soi, anul acesta, printre rasadurile mele, care sunt micuti, grasuti si rosii, diferiti de ceilalti, de la care am oprit si seminte. Deabia astept sa fac rasaduri multe la anu’.
    Buna si reteta de muraturi, de salivat!
    Pupici!

    Comentariu de vasi — 18 Septembrie 2011 @ 10:09 am

    • Ma bucur ca iti plac si tie 🙂 . Si eu, desi i-am pus cu indoieli, voi incerca sa pastrez din ei seminte pentru anul viitor pentru ca au fost soi bun .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 18 Septembrie 2011 @ 10:41 pm

  2. Ardeii tăi arată grozav, şi-n grădină şi la borcan! 🙂

    Comentariu de Diana Alzner — 17 Septembrie 2011 @ 10:13 pm

    • Si eu sunt multumita de rezultat. Ma incurajeaza sa mai incerc si anul viitor sa-i cultiv.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 17 Septembrie 2011 @ 10:41 pm

  3. Foarte frumosi ardeii. O sa iasa niste muraturi grozave !
    Eu, anul asta, am facut prima data rasad de ardei ( gogosar si capia ). Au crescut fooooarte incet si desi au fructe, nu sint foarte mari. In schimb, s-au lungit, de au ajuns mai mult de un metru in inaltime. Ai idee, de ce s-a intimplat asta ? Ma gindesc, ca o fi de vina felul in care i-am udat ( cu furtun poros ingropat la 10 cm adincime ). Au avut mereu pamintul reavan. Am ajuns, sa copilesc virfurile. Dar mai au inca boboci …

    Comentariu de Dani — 17 Septembrie 2011 @ 12:19 am

    • Nu stiu de ce ti s-a intamplat sa creasca ardeii asa, dar daca au rodit si ai ardei pe planta, e foarte bine, nu? Oare nu o fi astfel soiul lor, lungan? Da, de germinat ardeiul are nevoie de circa 40 de zile si temperatura de peste…parca 16 grade. Si la mine tot greu au crescut.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 17 Septembrie 2011 @ 7:46 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

