Eu si gradina

23 Septembrie 2011

Cat de albastra e situatia in gradina

Filed under: flori, gradina, insecte, Pasari, plante, Viața grădinii — Etichete: — Mihaela C.P. @ 10:47 pm

Aruncand o privire pe situatia din gradina mea de anul asta , as zice ca nu a fost tocmai albastra. Dar privind mai jos, vad ca s-au adunat cateva imagini, mai multe decat ma asteptam  cu ceea ce a fost anul asta albastru in gradina mea. Flori multe albastre nu am astfel incat sa umple straturile , dar cate-o pata ici-colo am mai avut . Cu atat mai mult sunt de apreciat florile albastre , cu cat sunt si mai rar intalnite .

Culorile nu sunt mereu intr-o singura nuanta, ci apar cu variatii. Albastru de exemplu incepe de la bleu deschis, albastru curat (ale carei varietati in paleta coloristica a pictorilor sunt definite prin nume legate de locuri: albastru de Voronet, de Prusia sau albastru ceruleum ) intens sau mai putin intens, albastru violet si chiar si bleumarin este tot o nuanta provenind din albastru .

Iata-mi selectia:

-din florile toamnei, anul asta pentru prima data am avut dintr-un bulb o floare numita Aconitum . Pentru primul an de inflorire , arata multumitor , este o frumoasa. In plus o voi lasa afara peste iarna pentru ca pe plicul in care era scria ca se planteaza astfel incat sa prinda si o perioada rece. Sper sa supravietuiasca peste iarna si daca va fi si mai bogata, sa o mai fotografiez si la anul.

Aconitum

-Putin mai jos o salbaticiune frumoasa, cicoarea . Eu incerc sa o salvez, dar sunt singura, caci de multe ori cade victima sub lama masinii de tuns iarba;


-cativa dintre putinii struguri din an ;

Struguri

-pasarea de fier …catre vest;

Go West

-Un micut fluture bleu

Fluture bleu

-au iesit singure anul asta din seminte cazute intamplator in ghiveci din anul 2010, cateva lobelii;

Lobelia

-bobite de soc;anul trecut am facut din ele dulceata , dar este greu de facut, trebuiesc alese bob cu bob o multime de micute . Dulceata iese putin crocanta.

Bleumarin-fructe de soc

-Nici prune nu s-au copt multe; unele au cazut pe sol si au ajuns in mancarea pasarilor de curte, altele, prea putine, au ajuns placinta mea preferata :), adica cea cu prune.

Prune-recolta putina

-se incarca de la soare , si pe intuneric se aprinde in cateva culori:

Lumina albastra

-Bibilica albastra

Bibilica albastra

-Si un ciuline  protejat ;

Ciuf albastru

-Exista Delphinium anuale  mai scurtute si subtiri, si  altele perene care cresc mai inalte ;

Delphinium anuale

-Violeta

Albastru violet

– Porumbelul Pana albastra

Pana albastra

-Delphinium peren:

Delphinium peren

-Campanule

Mini campanule

-Irisi

Iris albastru

-Mici flori care rasar din bulbi la inceputul primaverii, se numesc chionodoxa:

Chionodoxa

-Zambilute perlate (sau motate)

Zambile perlate

-Si draga noastra Alba ca zapada; ii spunem asa nu numai datorita culorii penajului ei, alb, ci si pentru ca ii place foarte mult sa se scalde, chiar si iarna. Cum vede apa intr-un vas se duce si se spala si e tot timpul curata, alba ca zapada .

Baby Blue-eyes

.

18 comentarii »

  1. si eu imi doresc sa impartasiti cu noi ca pana acum roadele dvs.

    Comentariu de Alina — 2 Ianuarie 2013 @ 11:38 am

  2. Ce bine ati prins poza cu avionul.foarte reusita.cand privesc pozele cu crengile incarcate cu prune,ma duce cu gandul l-a vara.
    Toate pozele sunt superbe!

    Comentariu de Alina — 1 Ianuarie 2013 @ 6:01 pm

    • Eu ma gandesc ca daca am trecut intr-un an nou, sunt deja semna ca pregatirile pentru sezonul de vara-toamna urmator se apropie. Nu mai e mult pana cand o sa incep sa fac planuri de rasaduri :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 1 Ianuarie 2013 @ 9:36 pm

  3. Totul e superb !!! Iar albastru-i culoarea mea preferata … 😀

    Comentariu de Eda — 15 Mai 2012 @ 8:50 pm

    • In gradina culoarea albastru nu e la fel de des intalnita ca celelalte.E mai rara si mai pretioasa, dar frumoase sunt …toate :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Mai 2012 @ 9:23 pm

  4. Sunt foarte reusite toate pozele tale! Bibilicile sunt galagioase? Stiu ca scot niste sunete stridente cateodata.. 🙂

    Comentariu de diveerse — 13 Octombrie 2011 @ 10:43 am

    • Bibilicile sunt cam galagioase, dar se zice ca sunetele pe care le scot alunga sobolanii.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Octombrie 2011 @ 3:58 pm

  5. Foarte frumoase pozele si alaturarea lor
    De gradina nici nu mai vorbesc!

    Comentariu de tetris — 3 Octombrie 2011 @ 10:28 pm

    • Ma bucur ca ai gasit ceva pe plac aici. Si pe mine m-a amuzat teribil povestea ta cu vizita medicala :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Octombrie 2011 @ 10:37 pm

  6. Dupa o analiza riguroasa a miilor de poze primite, ai fost declarata castigatoarea sapunurilor :)) Te astept cu adresa postala pe e-mail.

    Comentariu de Marius Andrei — 28 Septembrie 2011 @ 8:30 am

    • Ce schimbari pe blogul tau! Arata mai bine , dar e mai inaccesibil. Eu n-am mai putut sa deschis comentariile la postarile mai vechi.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Septembrie 2011 @ 4:18 pm

      • La postarea unde vrei sa lasi comment faci click pe poza si sub poza sau la sfarsitul paginii scrie „comments”.Click pe comments si apare caseta de text. E ceva ma greu fata de cum era inainte

        Comentariu de Marius Andrei — 28 Septembrie 2011 @ 6:19 pm

  7. Splendid albastrul in gradina . Aconitum caut de mult, se pare, ca e mai rezistent decit nemtisorii, si are o culoare de vis. La noi, ii mai zice si omag . Exista si o varianta salbatica in flora Romaniei .
    Ma uit la poze si ma socotesc, ca la anul, trebuie sa am mai mult albastru in straturi …

    Comentariu de Dani — 27 Septembrie 2011 @ 8:26 pm

    • Asaaa, delphinium adica nemtisori; stiam eu ca mai au o denumire populara, dar nu mi-o aminteam.
      Iar aconitum mie mi se pare asemanator cu delphinium-nemtisorul; face la fel pastaie cu seminte , si frunzele sunt asemanatoare, cred ca sunt chiar rude :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Septembrie 2011 @ 8:45 pm

  8. tu ma omori cu fotografiile tale! sunt superbe! nici n-as putea sa aleg una favorita, ca-mi plac la nebunie toate, dar poate pe cea cu cicoarea as aprecia-o mai tare, pentru ca i-ai surprins intr-un mod neasteptat splendoarea. esti grozava!

    Comentariu de cristina — 24 Septembrie 2011 @ 9:08 am

    • Sa stii ca si mie mi-a placut cicoarea cum a iesit :). Insa si celellalte imi plac la fel de tare, de fiecare ma leaga amintirea momentului si locului in care au fost facute si parca retraiesc inca un pic prin fiecare cate o clipa din zilele de vara acum trecute in amintire.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Septembrie 2011 @ 3:52 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

