Eu si gradina

28 Septembrie 2011

Aster- Flori de toamnă

Filed under: flori, Fără categorie — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 10:09 pm

Pentru cei care nu au timp sa se ocupe prea mult de gradina, dar si pentru oricare alt iubitor al florilor, asterul este una din florile ideale. E foarte usor de ingrijit, ii este de ajuns amplasarea intr-un loc insorit , nu ii este necesara nici udarea pe timpul perioadelor secetoase, nici nu necesita ingrijire prin taieri ale firului sau pentru formarea tufei, doar o plantezi si apoi poti uita de ea. Nu insa pentru multa vreme, chiar daca ai vrea. Caci la venirea toamnei, asterul se umple de flori numai putin mai mari decat un nasture obisnuit de la pantaloni . Si chiar daca nu esti un iubitor al florilor, nu poti trece pe langa ea, fara sa ii sesizezi prezenta, pentru ca odata cu florile, in zilele insorite este vizitata si de zeci de albine care atrag atentia prin activitatea intensa de cercetat si prin zumzait .

Noi am avut in curte initial numai cateva fire din asterul din primele fotografii de mai jos, care de-a lungul catorva ani au invadat tot locul aflat de-a lungul aleii si in lupta pentru cucerirea a noi teritorii au mai si eliminat din populatia altor flori, cum ar fi cateva radacini de margaritare care vad ca au disparut si s-ar putea sa fi fost si din cauza invaziei asterului , si cateva fire de izma la fel au disparut.

Desi cele pe care le avem in numar mare nu au culoarea  spectaculoasa, ba chiar as putea spune ca este modesta , un mov pal , eu le indragesc . Ne fac toamna mai placuta pentru ca sunt harnice si se umplu de flori, fluturi uneori si…alti zumzaitori :).

Toamna bogata pentru albine

Flori in valuri

De-a lungul aleii

(coada din poza de sus nu e de la floare)

Am reusit sa mai obtin doua culori de aster, care pana acum nu s-au dovedit la fel de invazive ca si celelalte, dar o sa incerc sa le incurajez prin separarea plantelor . Mai am aster inalt de culoare mov inchis cum sunt cele de mai jos si tot un bleu pal , in grupul alaturat din aceeasi imagine.

Culoare in petale

Frunze argintii

Am tras cu obiectivul (nu cu ochiul) si peste gard in ograda vecinei, care mai are si alte culori. Dar …tine doar pentru ea.

Tras cu obiectivul

-tot la vecina

In 3 culori

Si cele de mai jos sunt tot din alta curte pe langa care trec de ani de zile in drumul catre si dinspre servici si pe care le admir an de an. Sunt un soi pitic din care eu nu am, nici nu am mai vazut la altcineva. Dar sunt convinsa ca nu sunt o raritate, pot exista la fel sau inca si alte feluri. Eu astea le-am vazut , mi-au placut, le-am capturat si acum postat. Poate va fac placere si voua :).

Si cateva aster pitice

In grup

20 comentarii »

  1. Când şi cum se plantează?

    Comentariu de Corneliu Rotar — 3 Octombrie 2012 @ 12:30 pm

    • Oricand le gasesti pe undeva , cumparate sau primite sau culese, daca le iei cu radacina si le replantezi in scurt timp, in orice anotimp (in afara de iarna, pe ger, desigur) se acomodeaza cu usurinta la locul ales. poate se inmultesc si prin seminte, insa eu nu am incercat.Stiu numai despre inmultirea prin despartirea unei tufe in mai multe plantute sau grup de plantute.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Octombrie 2012 @ 4:53 pm

  2. Iarna e rezistent la frig ? Foarte frumos asterul asta. mai ales la vecini :))

    Comentariu de Lucian Covaci — 24 Septembrie 2012 @ 9:00 pm

    • Este planta perena , care rezista iernile afara .:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Septembrie 2012 @ 9:15 pm

  3. as dori sa cumpar si eu crizateme si tu fanele fiind o gospodina noua (maritata de curand)si ce am vazut la dumneavoastra este senztional

    Comentariu de berfela ana — 24 Mai 2012 @ 6:09 pm

    • Ti-am mai spus o data ca poti sa gasesti magazine online multe cu tot felul de flori.Eu nu vand si nu expediez colete.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Mai 2012 @ 9:10 pm

  4. ..întradevăr frumoase….cultivarea frumosului.

    Comentariu de Dan — 13 Octombrie 2011 @ 9:15 am

    • Toate florile sunt frumoase. Numai ca unele pot fi puse in evidenta prin amplasarea lor singure , iar frumusetea altora este mai bine evidentiata cand sunt in grupuri de mai multe flori.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Octombrie 2011 @ 4:01 pm

  5. O minune e aici…

    Comentariu de convietuire — 12 Octombrie 2011 @ 9:33 am

    • Ma bucur daca ti-a placut .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Octombrie 2011 @ 4:40 pm

  6. Foarte frumoase valurile liliachii . Splendida aleea cu bordura de aster . Ce zumzet o fi acolo, de la vizitatori …

    Comentariu de Dani — 1 Octombrie 2011 @ 4:59 pm

    • Azi chiar au fost atat de pline de albine, incat aproape ca imi era teama sa nu le deranjez si supar cand trec pe acolo . Nu cumva sa le vina ideea sa se razvrateasca in grup impotriva musafirului nepoftit, adica noi, cei care sunten nevoiti sa trecem pe acolo . Dar poate stiu si ele ca ele sunt musafirii si trebuie sa se poarte frumos , ca recunostinta pentru tratatia cu polen 🙂 .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 1 Octombrie 2011 @ 7:56 pm

  7. Minunate culori de toamnă! 🙂 Cred că am şi eu aceste flori, dar nu ştiam că se numesc aşa.

    Comentariu de Diana Alzner — 29 Septembrie 2011 @ 1:18 pm

    • Ne mai inveselsc zilele de toamna cu floricelele colorate . Asa e cu florile , au denumiri ba populare , ba stiintifice, cele populare fiind uneori diferite de la o regiune la alta , asa incat e greu sa le cunosti pe toate.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 29 Septembrie 2011 @ 3:55 pm

  8. Inalte am si eu si culoarea aceea mai deschisa, dar vreau sa le inlocuiesc cu cele pitice. Cred ca se prind prin seminte. Eu am primit 5 fire din cele inalte si acum am o padure. Foarte frumoase cele pitice, mai ales culoarea aceea mov mai inchis. In drum spre Timisoara, la majoritatea portilor, in afara, sunt astfel de tufe minunate. Pup!

    Comentariu de vasi — 29 Septembrie 2011 @ 10:31 am

    • Da, este o planta destul de comuna. Eu am vazut-o crescand si pe un teren viran printre buruieni, dar tot culoarea mov deschis pe care o aveam si eu.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 29 Septembrie 2011 @ 3:49 pm

    • ate rog trimite-mi si mie cateva fire din padurea ta sunt inebunita dupa ele

      Comentariu de berfela ana — 24 Mai 2012 @ 6:12 pm

  9. a, da, aster pitic, mi-am amintit de el, ar trebui sa incep sa caut, ca-mi place. crestea pe stratuletul de flori din fata geamului de la mama de acasa. a disparut intre timp.
    aster roz n-am mai vazut, dar e tare frumos. nu zboara nici o semincioara la tine in gradina? fa o gaurica in gard :)))

    Comentariu de cristina — 29 Septembrie 2011 @ 9:07 am

    • :)) Nu a adus nici macar vantul vreo samanta. Florile roz sunt de partea cealalta, nu catre noi, asa ca nu merge nici cu gauritul gardului.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 29 Septembrie 2011 @ 3:48 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

