Eu si gradina

11 Octombrie 2011

Rețeaua roșie

Filed under: gradina, Viața grădinii, vremea — Etichete:, , , , — Mihaela C.P. @ 8:22 pm

Daca soarele straluceste sau nu, toamna are si ea frumusetea ei. Frunzele tuturor copacilor isi schimba culoarea  sau chiar pozitia , de sus de pe crengi ajung jos pe pamant formand covoare colorate  . Aici , in pozele mele de astazi sunt frunze inca vrezi de nuc – nucul care este primul pom fructifer care isi leapada haina de frunze de la prima bruma cazuta. Cat sunt inca verzi si pe crengi, e semn ca toamna inca a fost blanda , iar dupa ce cad frunzele din pom, se vad mai bine nucile si pot fi mai  bine culese.

In apropierea nucului cresc doi otetari sau rhus (denumirea si identificarea am gasit-o prin carti ) . I-am avut in curte de mici, de cand erau numai o crenguta subtire si acoperita de perisori fini. Initial i-am pus langa casa, nu prea stiam cat sunt de rezistenti sau sensibili , ori daca vor creste mari sau ramane mai micuti, insa dupa catva timp , sa fi fost poate un an sau doi, in jurul lor au inceput sa iasa multi alti pui si sa se formeze o retea de radacini tari , langa care nu mai crestea nimic. Si atunci am decis sa ii mutam. I-am dus langa gard, catre strada, unde ei au continuat sa faca pui si aceeasi retea subterana de radacini, dar acolo nu au deranjat pe nimeni. Ba inca au mai iesit doi asemanatori si in strada , care la randul lor au avut acelasi comportament , numai ca in strada s-au gasit amatori care sa-i smulga si sa duca din ei acasa.

In cativa ani au crescut niste copacei frumosi, cu coroana rotunda , globulara si deasa. In fiecare primavara face ciorchini noi , care raman alaturi de cei vechi din anul anterior. Cei noi au culoarea verde, iar cei din anii sau anul anterior au culoarea rosu inchis catre grena , iar peste iarna dupa ce toamna frunzele cad, ciorchinii rosii raman in pom ca o podoaba ale caror varfuri colorate apar frumos de sub stratul de zapada. Cand va veni timpul zapezii (care nu e departe) , poate voi posta cateva fotografii .

Apropo de zapada  : am citit azi ca Institutul meteorologic al Marii Britanii a anuntat ca iarna de anul acesta va arata ca o mica era glaciara, foarte friguroasa, iar iernile din anii ce vor urma vor fi din ce in ce mai reci . Vesti bune :).

Frunze de toamna

Pe cer

Nucile in coaja

Frunze in Flacari

Retea de crengi

Fructul rosu

Grup de frunze si fructe

Rosu-verde pe fond blue

In retea

Din ce in ce mai vasta retea

4 comentarii »

  1. Frumoase imagini! Mi-ai facut pofta de nuci 🙂

    Comentariu de Colonelul — 13 Octombrie 2011 @ 10:34 am

    • Da, in perioada asta nucile cu miezul inca alb sunt cele mai bune.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Octombrie 2011 @ 3:59 pm

  2. Frumoasa flacara otetarilor pe fondul cerului senin … Stiam numele, dar nu l-am asociat pina acum unei imagini .
    Deci, va fi iarna grea … scot cactusii din jardiniere – anul trecut au iernat citiva afara, dar nu le-a priit, n-au inflorit bogat, ca cei ce i-am avut la adapost . Ma tot gindeam, sa caut o prognoza pentru iarna asta, m-ai scutut tu, Mihaela . Multumesc !

    Comentariu de Dani — 11 Octombrie 2011 @ 10:16 pm

    • Ei, Dani, la tine oricum va fi mai …bine, mai blanda iarna decat pe la noi .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Octombrie 2011 @ 10:24 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

