Eu si gradina

20 Octombrie 2011

Orionidele sau bolizii, astazi si maine

Filed under: Fără categorie, orasul, vremea — Etichete:, , , , — Mihaela C.P. @ 8:13 pm

Astazi a fost o seara placuta , vreme blanda, usor calduta , fara vant, asa incat precum intr-o zi de vara sau apropiata zilelor de vara , seara m-a prins facandu-mi de lucru prin gradina.  Sa fi fost ora 7 fara vreo 5 sau 10 minute , cand fara sa caut ceva anume , mi-a fost atrasa atentia pe cer de o luminita intensa, nu mai intensa decat alte stele luminoase, dar totusi bine vizibila. Luminita asta insa am observat ca avea ceva neobisnuit fata de altele si anume se misca.

Ei, mi-am zis eu, trebuie sa fie vreun avion , asa cum de multe ori in ultima vreme am tot vazut circuland pe cer ziua si seara ori noaptea. Numai ca nu, lumina unui avion arata altfel, nu este constanta ci clipeste .

Cand…mi-am amintit: tocmai  eu spusesem cuiva , nu mai stiu cui, unuia necajit ca nu reusise  sa vada Draconidele , ca in noaptile de 20 si 21 octombrie pe cer vor putea fi vazute Orionidele numite si bolizii .

Asa ca dupa ce am urmarit cursul lin si destul de rapid al luminii albe pe cer, am zbughit-o in casa, am deschis calculatorul si am verificat: daa, astazi era ziua in care puteau fi vazuti bolizii , cate zece pe ora. Si eu am vazut unul :). Si o sa ma mai uit, chiar de-acum, azi nu mai fac nimic altceva, stau cu ochii pe cer urmarind luminitele albe. Daca as prinde si una cu coada…ce poza ar mai iesi cu ea !

Vedeti detalii si la:

http://www.jurnalcosmic.ro/?p=549

16 comentarii »

  1. Am sa ma uit si eu in sera asta… Imi aduc aminte intr-o noapte, cand eram copil, am urmarit o ploaie de meteoriti… un adevarat spectacol! 🙂
    Zi frumoasa!

    Comentariu de diverse — 21 Octombrie 2011 @ 3:08 pm

    • Cerul la orice varsta ramane un mister fascinant.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Octombrie 2011 @ 8:12 pm

  2. Multumesc pentru link. Ceea ce ai vazut tu e cel mai probabil un satelit artificial al pamantului. Meteorii nu se vad ca puncte, ci ca niste dungi mai mult sau mai putin luminoase. Ceea ce ai vazut tu, inteleg ca a durat mai multe secunde. Meteorul e un fenomen ce dureaza o fractiune de secunda. Sunt foarte rari cei ce dureaza cateva secunde, iar aceia fac atat de multa lumina incat iti poti vedea umbra samd

    Comentariu de Alex Conu — 20 Octombrie 2011 @ 11:44 pm

    • Cu placere, intr-adevar. Adica mi-a placut ce am gasit pe siteul tau, foarte interesante fotografiile facute de tine.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Octombrie 2011 @ 8:11 pm

  3. Ai zis ca e caldut inseamna ca esti norocoasa si locuiesti undeva in sud…pentru ca in restul tarii e cam frig.La mine, cerul este fara nici o stea…am pierdut evenimentele stelare.

    Comentariu de yousef59 — 20 Octombrie 2011 @ 10:40 pm

    • Locuiesc la 30 km de Sinaia , adica destul de aproape de munte. Cand ninge pe munte, e frig si la noi, insa azi a fost placut . Iar cerul e…partial noros, ceea ce inseamna ca din loc in loc se mai poate vedea si cate-un petec de cer senin.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Octombrie 2011 @ 10:55 pm

  4. Cand merg la tara ma mai uit si eu la stele; din Bucuresti n-am nici o sansa sa vad ceva 😦

    Comentariu de tetris — 20 Octombrie 2011 @ 10:15 pm

    • Ei, chiar asa mare sa fie poluarea incat sa nu se vada pe cer stelele? Poate cu putin noroc … vei prinde ceva :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Octombrie 2011 @ 10:18 pm

      • Din cauza luminii prea puternice, becurile de pe strada „umbresc” stelele
        Am fost acum 2 ani in Parcul Izvor de Ora Pamantului (cand se sting luminile pentru o ora) si a fost superb cerul!

        Comentariu de tetris — 22 Octombrie 2011 @ 10:28 pm

        • Acum am inteles. Credeam ca vorbesti despre poluare , care nu mi se parea ca ar fi atat de mare incat sa acopere cerul noaptea ca sa nu se mai vada bine stelele. 🙂

          Comentariu de Mihaela C.P. — 22 Octombrie 2011 @ 10:31 pm

  5. Eu stau in casa . Am facut si focul . Daca mai vezi vreuna, fa poza urgent, ca poate asa o vad si eu … Si dorinta ce ti-o pui, n-o spune nimanui, ca sa se prinda .

    Comentariu de Dani — 20 Octombrie 2011 @ 9:31 pm

    • In casa stau si eu, Dani. Maine, pentru ca e vineri, poate o sa stau pana mai tarziu, sa ma uit pe fereastra dupa stele.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Octombrie 2011 @ 9:41 pm

  6. Bine că ai spus! La mine e senin. Poate văd ceva, că oricum numărul dorinţelor mele este mai mare decât cel al stelelor căzătoare… 🙂

    Comentariu de Diana Alzner — 20 Octombrie 2011 @ 9:06 pm

    • Ei, eu am spus ca sa ma laud ca am vazut si eu o stea miscatoare , ca nu parea cazatoare. Asa se spune oare? Ca daca iti pui o dorinta atunci cand vezi o astfel de stea , se implineste?

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Octombrie 2011 @ 9:12 pm

  7. Multumesc ca ai amintit!

    Comentariu de yousef59 — 20 Octombrie 2011 @ 8:44 pm

    • Cu placere, daca vezi ceva demn de povestit, poate ma tii la curent .:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Octombrie 2011 @ 8:56 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

