Eu si gradina

7 Noiembrie 2011

Culorile toamnei

Filed under: Fără categorie, orasul, Viața grădinii, vremea — Etichete:, , , , , , — Mihaela C.P. @ 9:22 pm

Cand eram mai mica nu imi placea toamna. Nici  acum nu imi place extraordinar de mult  pentru ca spre sfarsitul ei vine frigul , iar dupa trecerea ei (si a unei parti din zilele noastre) vine iarna geroasa .

Dar este indiscutabil ca schimbarea brusca de temperaturi de la zilele calde de vara la cele mai racoroase si in special diferentele termice dintre noapte si zi schimba frunzele copacilor de la verdele prafuit din vara in nuante calde de rosu, galben, aramiu, ruginiu , portocaliu.

Am selectat numai cateva fotografii cu frunze ale unor diversi pomi sau copaci   care mie mi-au placut foarte mult , imbracati  in haine de toamna. Nu sunt numai din gradina mea, ci din mai multe locuri , gradini particulare sau de pe domeniul public.

Frunze de magnolia

Frunzele unui calin , rosu, mai rosu ,si mai rosu…

Frunze de călin

-pe fondul cerului senin;

Calin pe fond bleu

Si mai roșu

Frunze de salcâm

Frunze de tei in diverse treceri prin fazele toamnei , de la verde , galben la portocaliu si mai jos, dupa cele trei imagini urmeaza in cateva fotografii intai frunzele unui arbore gingko biloba adaptat la climatul de la noi . A fost plantat in curtea unei case candva se pare bine ingrijita , constructie eleganta, frumoasa acum cu peretii  mereu imbibati cu apa de la ploi, cu tencuiala cazuta , curtea neingrijita, plina de buruieni, ce a fost confiscata de la proprietarii ei si a ramas si el  zeci de ani neingrijit, netoaletat, a crescut lung si desirat . Dar multi din cei care trec pe strada pe langa el fie ca sunt cunoscatori, si il recunosc dupa aspectul frunzelor in forma de evantai , fie ca ii citesc placuta cu denumirea lui, fixata in momentul in care a fost numit monument al naturii , se opresc ,il arata cu degetul,  ii culeg frunzele care se pare ca ajuta la mentinerea sau imbunatatirea sanatatii ori (mai putini, printre care si eu)  il fotografiaza. Un biet copac parasit devenit un batran vedeta . In urma cu mai multi ani am cules si eu de la el , cazute pe jos cateva fructe mici si portocalii. Probabil incercam sa caut in ele samanta , desi nu mi-as dori un pom  care sa creasca atat de inalt in gradina, curiozitatea m-a determinat sa aduc si eu acasa cateva fructe mici. Insa la scurt timp nu stiam ce pute atat de urat in casa :). Ele, fructele arborelui miros foarte urat, nici nu m-am mai uitat daca au in ele samanta sau nu si  le-am aruncat .

Un tei de oras, cand verde

cand blonziu

cand atat de frumos, ruginiu

Frunze evantai

Cu fructe coapte

Pe o bucata de cer

Ale unui gingko biloba de demult

Un grup colorat

Frunze focoase

-Artar rosu;

Rosu intens

-Frunze dintr-un batran stejar;

Mica frunza din falnic stejar

-Un artar urias

In multe culori

Vița roșie in castan

Un castan cucerit de vița roșie;

Rosu si verde

Portocaliu

Piersici n-a facut, dar uite ce frunze frumoase are (mai jos)! Hmm…daca am fi rumegatori, cum sunt caprele , ce bune ar fi…

De piersic

.

Un visin si frunzele lui

16 comentarii »

  1. Cred ca, de fapt, vita de vie salbatica s-a cocotat intr-o Catalpa – arborele in care cresc pastaile foarte asemanatoare cu fasolea verde. Felicitari pentru momentul surprins, e de mare efect!

    Comentariu de Mariusica — 6 Martie 2013 @ 8:21 pm

    • Posibil, eu am confundat cu castanul, dar dupa o cautare pe net a ”catalpa” am vazut ca face flori la fel ca si copacul pe care eu il numisem castan :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 6 Martie 2013 @ 9:30 pm

  2. Superbe culorile…minunata natura!Sa ai parte doar de lucruri frumoase in viata!

    Comentariu de yousef59 — 9 Noiembrie 2011 @ 11:18 pm

    • Merci de urare, la fel as vrea sa fie pentru toti , numai ca viata nu e numai lapte si miere .
      Natura e uimitor de frumoasa, numai ochi sa avem sa o vedem , sa o pretuim si sa o ocrotim.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 10 Noiembrie 2011 @ 4:06 pm

  3. Ce bogatie, varietate de frunze…foarte frumoase surprinderi ale unei toamne tarzii.
    La Multi Ani pentru astazi, Mihaela, multa sanatate si bucurii cat mai numeroase 🙂

    Comentariu de buceginatura2000 — 8 Noiembrie 2011 @ 8:16 pm

    • Toamna in oras.
      Multumesc pentru urari , sanatate si bucurii si tie si familiei tale!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Noiembrie 2011 @ 8:19 pm

  4. Ce de culori !!!!

    „Toamna este o a doua primăvară, când fiecare frunză e o floare” Albert Camus

    Comentariu de Samsara — 8 Noiembrie 2011 @ 7:33 pm

    • Nu cunosteam citatul si parerea frumoasa despre toamna a acestui mare scriitor . Ii dau dreptate .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Noiembrie 2011 @ 7:41 pm

  5. Aaaaaa… ce frumoase ! Mie imi plac tare mult, le pun si in vaza, chiar uscate. Artarul japonez e asa de rosu, fantastic ! As face un tablou cu frunzele lui …

    Comentariu de Dani — 8 Noiembrie 2011 @ 6:49 pm

    • Un tablou din frunze uscate? Ar fi interesant…

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Noiembrie 2011 @ 7:08 pm

  6. La Multi Ani si multe impliniri! 🙂

    Comentariu de diverse — 8 Noiembrie 2011 @ 2:07 pm

    • Multumesc Alexsandu , la fel si tie impliniri si tot ce-i bun!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Noiembrie 2011 @ 6:59 pm

  7. M-ai dat gata cu pomul acela cu frunze rosii (frunze focoase)!

    La multi ani! Sa se implineasca tot ce-ti doresti! Si multa sanatate!

    Comentariu de tetris — 8 Noiembrie 2011 @ 10:26 am

    • Multumesc de urari , sanatate si tie si familiei , sa nu fie nevoie sa mai mergi in sala de asteptare a medicului 🙂 decat in vizita de curtoazie .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Noiembrie 2011 @ 7:01 pm

  8. Să ştii că nu am decât cuvinte de laudă pentru pozele tale.
    Un arbore ginko biloba creşte în Piteşti, mi-am dorit şi eu unul, dar nu se poate…
    În schimb, voi căuta un călin, e tare frumos. Nu ştiu cum se numeşte prin zona mea, sigur nu „călin”, dar mă interesez.

    Comentariu de Diana Alzner — 8 Noiembrie 2011 @ 9:38 am

    • Eu in copilarie stiam de la mama ca i se zice ”boule de neige” , adica bulgare de zapada dupa frumoasele flori albe, rotunde, ca niste bulgarasi de zapada . Dar uite ca si frunzele, mai ales acum ,toamna, sunt frumoase.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Noiembrie 2011 @ 7:07 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

