Eu si gradina

11 Noiembrie 2011

Anul 2011 in gradină

Filed under: ardei, ardei iuti, coacaze, dovlecei, dovleci, gradina, gutui, legume si fructe, rosii, struguri, tomate, visine — Etichete:, , , , — Mihaela C.P. @ 8:22 pm

Sezonul de gradinarit s-a incheiat. Ieri  am plantat cativa trandafiri englezesti, primii de soi nobil pe care i-am avut vreodata si cativa bulbi de crini. Cu ei si cu o ramasita asemenea lor careia ii va veni randul maine, gradina seretrage din activitate , isi ia lunga vacanta de iarna. Daca pana acum a muncit, a rodit si ne-a facut cand pe plac, cand un pic in ciuda , dar raspunsul ei a fost pe masura eforturilor noastre sau a omisiunilor facute in intretinerea si punerea ei la lucru , acum e timpul sa isi ia si ea  vacanta peste iarna.

Nici nu o sa o mai deranjam cu nimic. Numai din cand in cand, o vom dezveli de sub  patura cu zapada, cativa bulgari,    pentru a ne deschide  carari sa ne putem misca pe traseele zilnice de la casa la strada , ori la pasaretul din ograda.

In  timpul asta noi, gradinarii casei , si desigur  si  eu, vom  face planuri  pentru anul viitor.Am sa  trec  in revista ce feluri de seminte am  cules , cate sunt cu sanse de a da viata in primavara unor plante noi  la timpul potrivit . Vreau sa  revad   din planurile de anul trecut, ce rezultate am obtinut si ce lipsuri am avut. Ce a mers bine, ce am sperat sa obtin, ce mi-a reusit sau ce am ratat , ce as fi vrut sa fac altfel si din lipsa de comunicare cu partenerii de impartit munca, atributiile si rezultatele obtinute , nu a iesit asa cum initial am gandit.

Dintre recoltele cu care m-am mandrit au fost cele cateva :

-visine

Visine

-coacaze negre:

Coacaze negre

-si coacaze rosii:

Coacaze rosii

Si toate s-au copt cam in acelasi timp :

Apar toate odata

_Recolta de rosii ca anul asta, eu niciodata n-am mai avut . Meritul cred ca a fost al soiului de rosii hibrid din care mai am si pentru anul viitor , ca au fost in plicul cumparat 300 , iar eu am folosit numai cateva zeci .Au fost deosebit de roditoare si au rezistat toate , nu numai cele hibrid . Dar despre rosii cred ca voi mai reveni .

Tomate

-Am avut si o mânuță de ardei  gras:

Ardei gras

…si o masa plina de ardei iuti :

Ardei iuti

– Câțiva dovleci si dovlecei :

Dovleci si dovlecei

Am mai avut cate putin spre foarte putin si din zmeura (de-abia am apucat sa o vad), murele (la fel, nici nu le-am gustat) , agrise au fost, dar intre țepi mari in care dupa ce de cateva ori m-am intepat, am ales mai mult sa o privesc . Mere au fost cateva in pom, cateva si pe jos, prune cat sa iasa din ele doua randuri de placinte .

Nici cu varza nu am avut de laudat, nici nu s-au format multe verze, iar din cele care au crescut , au avut frunzele tari , asa ca tot recolta de la piata a ajuns peste iarna la butoi.Am avut vreo cinci bucati de țelină , mărar s-a facut neasteptat de mult,

Strugurii au avut toate boabele  unele uscate, altele  ciupite, astfel incat numai cativa care au fost mai ascunsi sub  frunzele de vie, au scapat intregi si am avut pentru gustat din via noastra anul asta.

Struguri negri

Gutuiul in varsta de vreo…sa aiba 3 sau 4 ani, a rodit, dar o parte din crengile lui cu rod cu tot pe ele, s-au uscat. Macar am vazut ca rodeste si cum arata fructele lui.

Vreo doua, trei gutui (din pom inca mic)

Iata si varza cotoroasa (langa ea, in coltul din stanga sus se vad cateva frunze de salvie):

Cateva verze cu frunze groase, bune numai de salata

Concluzia este ca din cate am pus  si am si ingrijit, cam toate ni s-au facut.

Cea mai mare dezamagire au fost insa strugurii , apoi merii . Au fost foarte tare taiati si merii si via de catre aceeasi persoana , care , ma gandesc eu, este posibil sa fi gresit , sa fi taiat crengile merilor si via prea mult .Merii nici flori nu au facut, nici roade , desigur, n-au avut …..

41 comentarii »

  1. Buna ziua. Extraordinar ce am vazut.Totul s-a facut prin munca.Cred ca aveti si ajutor, altfel nu-mi imaginez ca ati realizat toate cele expuse, singura. Si mie imi plac rosile.Le cultiv, dar daca nu le ingrijesc, ma parasesc.
    Vreau un raspuns:Daca rosile sunt sensibile la lumina, se poate complecta lumina cu lumina de la tuburi cu neon ?
    caci anual ale rasar, se lungesc, sunt subtiri apoi cad si basta…cumpar de pe unde pot.
    Cu multumiri si spor la munca viitoare si multa sanatate. (19.01.2015)

    Comentariu de Liviu — 19 Ianuarie 2015 @ 2:57 pm

    • Plantele au nevoie de ingrijire continua, atat cat este durata lor de viata. Daca le neglijezi, fie ca sunt rosii, fie ca sunt oricare alta planta sau faptura, ”te parasesc” :). Rosiile au perioada scurta de vegetatie la noi in tara, asa ca si daca le pierzi intr-un an, poti repeta incercarea si in anul urmator.Eu cu neon nu am crescut pana acum plantele, nici cu lumina artificiala de niciun fel.Am pus rasad in primavara si a crescut odata cu ziua si el, rasadul, apoi si planta si-a urmat cursul firesc. Multumesc pentru rarri, spor in toate si sanatate si tie! 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Ianuarie 2015 @ 5:03 pm

  2. Mmmm…coacaze….primavara urmatoare voi planta cateva in gradina!

    Comentariu de George Secareanu — 14 Noiembrie 2011 @ 7:49 pm

    • Sunt nepretentioasa, bune, dar fructele le poti culege foarte scurt timp.Oricum, merita sa ai una sau chiar cateva tufe in gradina. Macar pentru culoare sau pentru a umple un loc gol cu o tufa bogata .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Noiembrie 2011 @ 7:58 pm

  3. Minunată și acucătoare de satisfacție este munca de grădinărit,dar grea și ingrată uneori !
    Numai oameni cu suflet bun,după părerea mea pot face această muncă în decursul anilor :)!
    Minunate roade ale pământului și ale efortului tău am văzut aici !

    Comentariu de tu1074 — 13 Noiembrie 2011 @ 11:39 pm

    • Ca orice munca, in orice domeniu, si aceea in gradina are bucurii, satisfactii ,greutati sau esec .Dar merita incercata , iar in caz de esec o poti lua oricand cu planuri noi de la capat. Eu sunt gradinoholica 🙂 .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Noiembrie 2011 @ 4:31 pm

  4. Și frumos, și gustos…
    Belșug să fie în grădina ta!

    Comentariu de convietuire — 13 Noiembrie 2011 @ 11:17 pm

  5. Asadar munca ti-a fost rasplatita.
    Din ultimele inca mai am,dar pentru primele cu visine si coacaze as da orice.Deja am un ocean in gura,nu doar apa si imi vine sa musc monitorul

    Comentariu de fj13 — 13 Noiembrie 2011 @ 10:19 pm

  6. Felicitări şi pentru muncă, şi pentru rezultate. Toate arată excepţional şi cred că sunt şi tare gustoase… 😀

    Comentariu de Peter — 13 Noiembrie 2011 @ 8:11 pm

    • Sunt gustoase , care mai sunt inca. 🙂 , conservate in preparate sau congelate .
      Au fost gustoase mai ales cand au fost proaspat culese si datorita gustului , dar si datorita satisfactiei ca sunt rezultatul propriului efort.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Noiembrie 2011 @ 8:25 pm

  7. frumoasa recolta…dar cred ca si munca a fost pe masura 🙂

    seara frumoasa sa ai !

    Comentariu de rokssana — 13 Noiembrie 2011 @ 6:06 pm

    • Coacazii , visinii nu au nevoie de ingrijire speciala.II pui in pamant si ei daca au lumina si apa se descurca singuri. Cu rosiile, niste pretentioase, e altceva. Cer atentie aproape zilnic .
      Seara frumoasa ,de asemenea!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Noiembrie 2011 @ 6:26 pm

  8. wow cate bunatati bio!!! o zi frumoasa!

    Comentariu de geanina — 13 Noiembrie 2011 @ 4:24 pm

    • Da, pacat ca se termina perioada in care ne putem bucura de ele atat de repede.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Noiembrie 2011 @ 4:45 pm

  9. Minuni vegetale!
    Felicitări!

    Comentariu de Doru — 13 Noiembrie 2011 @ 4:17 pm

  10. Frumoasa recolta, eu stau la bloc , dar recunosc ca am patrunjel, marar si leustean in lada de flori si anul acesta am pus cateva fire de rosii cherry care au rodit si au fost foarte gustoase , insa recolta ta e mult mai frumoasa:) O duminica placuta!

    Comentariu de Cris Mary — 13 Noiembrie 2011 @ 3:42 pm

    • Da , si eu cultiv inca de cativa ani rosii cherry si stiu ca sunt dulci si bune. Bravo tie daca ai reusit la bloc sa iti faci o gradinita in balcon, felicitari si duminica placuta si tie!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Noiembrie 2011 @ 4:08 pm

  11. Ce gradinareasa de exceptie esti si ce de bunatati ai cules :))) Deci nu stiu ce poza as alege, care sa pot spune ca e cea mai buna…este o poza una mai ceva ca cealalta. As inclina spre struguri dar acel fotoliu si cosul frumos aranjate cu dovleci imi place, coacazele la fel…intr-un timp cand stateam la casa, aclimatizasem niste coacaze galbene…La poza cu ardeii iuti, si cei maro sunt tot iuti?
    Pozele sunt extraordinare, realitatea este cu siguranta mai mult decat extraordinara, ai muncit si se vede 🙂 Felicitari!

    Comentariu de buceginatura2000 — 13 Noiembrie 2011 @ 7:32 am

    • Da, si ardeii maro, de culoarea ciocolatei sunt tot iuti, soiul chocolate habanero.
      Si eu am incercat cu un coacaz galben, cumparat ca fiind asa, dar cand a rodit, coacazele au fost rosii. Nu m-am suparat , ca imi plac coacazele rosii, dar tot fara soiul galben am ramas.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Noiembrie 2011 @ 8:36 am

      • Habar nu aveam ca sunt si altfel de ardei iuti, bine nu ca imi plac ardeii dar asa pentru cultura generala 🙂 Am un prieten cu destui arbusti galbeni, bine nu are nici macar un sfert din gradina ta… 🙂
        Anul acesta, am fost undeva in Oltenia la un sat, acasa la cineva…stii de ce m-am dus? Sa mananc rosii de acolo din locul unde cresc. Cum era pe timpuri nu din acestea de pe piata cu tot felul de prostii…
        Dar cu coacazele ce ai facut? Dulceata, gem…? Stiu ca acelea negre au cele mai multe proprietati!

        Comentariu de buceginatura2000 — 13 Noiembrie 2011 @ 5:13 pm

        • Coacazele le-am pus la congelator si le folosesc in salate de fructe .
          Ai fost in Oltenia pentru ca acolo cunosteai pe cineva de incredere, ca altfel mai sunt si mai aproape cultivatori de rosii , dar nu se stie cum le cultiva fiecare. Asa ai facut si o plimbare :).

          Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Noiembrie 2011 @ 6:23 pm

          • Mai aproape nu cunosteam, e drept pana la Bucuresti sunt putin peste 100 km dar nu stiam pe cineva de incredere :))) Da, m-am si plimbat dar la tara este uneori trist, timpul pare oprit, sunt aceleasi gesturi, lucruri de facut. Nu zic ca la oras e mai bine…bineinteles sunt subiectiv cand trebuie sa spun ca intr-un orasel de munte cum este Busteniul sau Sinaia este cel mai bine 🙂

            Comentariu de buceginatura2000 — 14 Noiembrie 2011 @ 11:19 am

            • La tara este trist pentru ca au mai ramas numai batrani neajutorati .Cei tineri sunt in tari straine sau la oras. Din pacate se pierd multe obiceiuri si traditii prin exodul asta.
              Te cred ca iti place Busteniul, fiecaruia probabil ii place locul in care s-a nascut.Eu il gasesc prea rece.

              Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Noiembrie 2011 @ 4:38 pm

  12. Frumos!
    Poate ne „vinzi” din secrete, la primavara vreau si eu sa incerc sa plantez una alta (mai ales capsuni si ridichi 🙂 ). Fara nici un pic de experienta in domeniu …

    Comentariu de tetris — 12 Noiembrie 2011 @ 10:37 pm

    • Acolo unde am avut rezultate bune, abia astept sa ma laud. Dar la ridichi…si la capsuni…inca incerc si eu .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Noiembrie 2011 @ 10:59 pm

      • Bine ca ai adus vorba de capsuni :))) Tu sigur trebuie sa stii 🙂 Ce sunt cu acele oferte de pe piata sa plantezi nu stiu cate rasaduri si se intind capsunile ca fasolea pe araci, unde mai pui ca intr-o oferta arata niste capsuni de doua ori mai mari decat cele normale. Nu prea am incredere…:) Ai idee ce sunt? Tot ceva modificat nu?

        Comentariu de buceginatura2000 — 13 Noiembrie 2011 @ 5:22 pm

        • Sunt reclame :). Si eu …am crezut (era sa spun ca am pus botul 🙂 ) si am comandat. Ca sa creasca asa ca in pozele lor, ar trebui cultivate in saci speciali cu compartimente suprapuse (sau cu niste gauri facute pe sac) in care sa poti planta capsunii unii deasupra altora si astfel ar iesi ca in poze. Nu pe araci, ca asa am incercat si eu.

          Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Noiembrie 2011 @ 6:20 pm

          • M-am lamurit, multumesc…smecherie pe fata, am fost curios sa stiu, prea parea ok :))) Vrajeala ieftina…la lucruri d-astea ne pricepem foarte bine :)) la ceva k lumea mai greu…eu asa imi imaginasem ca se urca cumva pe araci, mai bine soiul autohton asadar…

            Comentariu de buceginatura2000 — 14 Noiembrie 2011 @ 11:23 am

            • Inventivitate, asta e comertul in economia de piata.
              Daca ar fi spus adevarul, nu le-ar mai fi cumparat nimeni capsunii.Eu intr-un an am avut atatia capsuni ca am si aruncat, iar mai tarziu am cumparat 5 fire de la ei si nu la pret de nimic :).

              Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Noiembrie 2011 @ 4:35 pm

  13. Pamantul muncit cu drag v-a rasplatit cu o recolta pe cinste! Nu am mancat pana acum coacaze rosii… din cele negre aveau si parintii mei in gospodarie cand eram mic dar nu mai stiu din ce motiv au disparut… 🙂
    Zi frumoasa!

    Comentariu de diverse — 12 Noiembrie 2011 @ 3:21 pm

    • Coacazele rosii sunt mai acrisoare si nu au mirosul ala…iute , ca al coacazelor negre . Si la noi in gradina cativa coacazi negri s-au cam uscat (inca nu de tot, dar nu mai rodesc si isi pierd frunzele inainte de vreme) de cand langa ei a crescut un visin , care le face prea multa umbra. Dar se inmultesc foarte usor, e suficienta o ramura mica, pusa in apa. Face imediat radacinute si din ea creste noua plantuta.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Noiembrie 2011 @ 4:13 pm

  14. Felicitari doamna Mihaela! O recolta bogata.Mie mi-au placut dovleceii incolaciti siardeii iuti cei inchisi la culoare.Nu am mai vazut pana acum.Si eu am o gradina mica in care am pus mai mult rosii,s-au facut nu gluma anul acesta.Am avut cateva la aproape 1/2kg una.Mi-au placut strugurii din poza.

    Comentariu de manuela — 12 Noiembrie 2011 @ 12:30 am

    • Multumesc de felicitare, am avut un an norocos in gradina. Cred ca a fost anul rosiilor coapte anul asta la multi, pentru ca au fost putine ploi, iar rosiilor le place apa numai jos , la radacina, adica au avut conditii pe placul lor.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Noiembrie 2011 @ 8:36 am

  15. Am dat „sfoara in tara”sa vada mai multa lume ce gradinareasa adevarata estI…FELICITARI!

    Comentariu de yousef59 — 11 Noiembrie 2011 @ 9:42 pm

    • :)) Sunt o gradinareasa norocoasa si cam scarandiva (la mancare) . Daca nu as fi aflat atatea grozavii despre cultivarea rosiilor care se vand pe piata (nu numai piata de legume de la tarani, ci si cea din magazine mari), cred ca nu m-as fi straduit atat sa reusesc sa cultiv si eu , fara chimicale si stimulenti de legare la rod, de crestere, de coacere, conservanti pentru pastrare .
      De multi ani tot incerc sa cresc rosii curate , neajutate . Anul asta am avut noroc. Merci de felicitari :)!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Noiembrie 2011 @ 9:54 pm

  16. Frumoasa recolta anului, Mihaela. Splendide rosiile !!! De visine, nu mai spun …
    Odihna placuta !

    Comentariu de DANI — 11 Noiembrie 2011 @ 8:59 pm

    • Visinele sunt si fotogenice, rotunjoare , cu pielea stralucitoare, luminoase :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Noiembrie 2011 @ 9:08 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

