Eu si gradina

14 Noiembrie 2011

Top 2011-Cea mai harnica floare

Filed under: flori, gradina — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 6:59 pm

Acum ca se apropie timpul bilantului anual , ma uit in urma la florile pe care le-am avut anul asta in gradina si nici nu e nevoie sa stau si sa cantaresc care a fost mai multe zile inflorita, care inverzita, careia i-a mers mai bine la loc umbros, careia in plin soare. Nu e nevoie pentru ca hotarat am tras concluzia asta de-a lungul multor zile in care le vedeam, le admiram si ma minunam de inflorirea lor continua .

De fapt nici nu stiu cum de au ajuns sa creasca in gradina mea, ba chiar in cateva locuri. Singura idee pe care o am este ca probabil anul trecut , ori chiar in urma cu doi ani am adus flori cu radacina de pe dealurile  cu ceea ce eu numesc flori de fân , flori salbatice care rasar, infloresc si traiesc in iarba pe care o pasc in libertate  vara animalele domestice  sau pe care o pasteau atunci cand taranii mai cresteau animale domestice pe langa casa lor, animale din ce in ce mai putine azi in curtile oamenilor de la țară.

Acasa, in mediul lor natural, aspect cu cateva flori de fân:

Flori de fân

 

In livezi

 

Semințe stiu sigur ca nu am cules , dar cateva flori, dintre care unele s-au smuls cu radacina, imi amintesc ca am adus acasa si probabil ca am si plantat una sau mai multe radacini de la floarea smulsa din locul ei , acasa , in gradina. Floarea se vede ca s-a prins, ca a facut si seminte si alte flori apoi, pentru ca anul acesta sa ma uimeasca cu harnica ei inflorire din luna mai si chiar pana acum. Astazi avea inca florile deschise .

Mai aveam  un grup de margarete de soi , cu floare mai mare , mai frumoasa intr-un colt din gradina. Dar ele  infloresc o saptamana sau doua la inceputul verii, dupa care dispar .

Margarete cu floare mare

 

In schimb , ele, de acum printre preferatele mele au inflorit continuu , zi dupa zi, ploaie , soare , vant, furtuna, vreme rea sau buna, nici nu venise inca vara si s-au deschis sub razele soarelui si pana acum fara incetare si-au facut datoria si au tot inflorit. Este vorba despre margarete. Nu unele cu floare mare, deosebita, ci simpla, dar care au umplut cateva locuri pe care cred ca singure si le-au ales , din gradina.

Loc cu margarete

 

Alt loc cu frumoase, harnice margarete

 

In iarba, alaturi de cicoare

 

In septembrie

Imi aduc aminte cum incercam sa imi fac planuri  uneori :  in ce perioada oare  sa merg  pe pajistile de la tara ca sa prind margaretele inflorite? Primavara sau vara?

Merg atat de rar, mult mai rar decat mi-ar fi placut si poate tocmai de aceea nici nu am stiut ca margaretele sunt in salbaticie tot timpul ”anului  verde” , inflorite . Pentru anul viitor am mai oprit samanta de la ele pentru ca mi-as dori sa am mult mai multe, ca sa am toata vara, toata toamna , dar si primavara plin de flori inflorite in gradina.

 

13 comentarii »

  1. Nici nu am stiut ca sunt si salbatice,arata la fel la floare,doar frunza este diferita,si cel mai important este ca stau inflorite mult timp.
    Si mie imi plac foarte mult,de aceia le tot divizez si le transplantez prin alte locuri.
    Anul acesta am luat si din cele colorate dar nu am avut noroc sa imi iasa nici macar un fir,dar nu-i problema voi incerca si la anul trebuie sa reusesc.
    Ms pentru link

    Comentariu de Maria Stan — 4 Iulie 2012 @ 11:08 pm

  2. Norocoaso !!! Ce splendoare de margarete !!! Si asa de multeeee … Am niste seminte din cele de gradina, dar o sa ma pun si eu pe cautate in primavara pe coclauri. Planurile de acasa … si cele din tirg …

    Comentariu de DANI — 14 Noiembrie 2011 @ 8:58 pm

    • Ei, Dani, lasa ca am vazut si la tine o tufa de margarete (in timp ce cautam dupa trandafiri) care mi-a creat complexe atat era de plina de flori :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Noiembrie 2011 @ 9:02 pm

  3. Imi place mult florile salbatice din livada 🙂

    Comentariu de diverse — 14 Noiembrie 2011 @ 8:42 pm

    • Si eu sunt incantata ori de cate ori ma duc acolo in livezi si vad florile salbatice , crescute liber, parca mai frumoase decat cele ingrijite si udate si plivite si rarite 🙂 de acasa , cu efort de multe ori.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Noiembrie 2011 @ 8:45 pm

  4. Florile de prin fanete sunt minunate…dar ingrijite sunt si mai frumoase. Care o fi explicatia cu margaretele ca eu am vazut pe cineva care le tot planteaza an de an 🙂

    Comentariu de buceginatura2000 — 14 Noiembrie 2011 @ 8:33 pm

    • Le planteaza an de an pentru ca dispar sau se inmultesc si le separa?
      Poate ca depinde si de noroc, dar si de locul in care sunt plantate; daca este un loc prea umed, prea umbros ori daca e locul pe care isi face culcus catelul :), e de inteles ca florile ar fi nemultumite de locul in care sunt si si-ar arata nemultumirea prin plecarea de acolo .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Noiembrie 2011 @ 8:42 pm

      • An de an da cu seminte 🙂 acolo este multa umezeala, de pe acoperis apele pluviale ajung direct pe rasadul cu flori 🙂 Asta o fi problema?

        Comentariu de buceginatura2000 — 15 Noiembrie 2011 @ 7:59 am

        • Umezeala multa nu place oricaror flori, le-ar merge bine acolo poate unor plante acvatice, o papura, stufaris de balta…nufar nu, nufarul are nevoie de ape mai adanci un pic. 🙂

          Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Noiembrie 2011 @ 4:22 pm

  5. Am făcut imprudenţa să cumpăr margarete într-un an şi de atunci s-au împrăştiat în toată grădina, nu mai scap. 🙂
    Dar sunt foarte frumoase.

    Comentariu de Diana Alzner — 14 Noiembrie 2011 @ 8:27 pm

    • 🙂 Pe mine nu m-ar supara sa am mai multe, mult mai multe margarete .Pentru ca intr-adevar, sunt frumoase.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Noiembrie 2011 @ 8:32 pm

  6. Frumoase flori margaretele. Au ajuns la noi in curte accidental, am recunoscut frunzele si le-am protejat, au crescut apoi sub forma de tufis cu sute de inflorescente, de vara pana toamna tarziu, pentru ca apoi sa dispara la fel cum au aparut. Primavara urmatoare nu mai era urma de tufis. Tarziu, prin vara, a aparut o plantuta firava ce nu amintea deloc de floarea bogata de anul trecut. Anul acesta am cumparat cateva radacini, s-au dezvoltat frumos, astept sezonul urmator sa vad cum vor evolua.

    Comentariu de George Secareanu — 14 Noiembrie 2011 @ 7:44 pm

    • Si eu am cumparat in urma cu vreo doi ani niste margarete cu petala crestata. Au inflorit cateva in primul an si s-au dus cu totul, nu le-am mai vazut nici cu, nici fara petala crestata.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Noiembrie 2011 @ 8:01 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

