Eu si gradina

19 Noiembrie 2011

Top 2011-Cea mai indragita planta ornamentala

Filed under: flori, gradina, plante — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 9:28 pm

Am avut o perioada, cam in urma cu vreo trei ani cand mi-am propus ca pentru amenajarea unui loc ramas necultivat multa vreme cu niciun fel de plante, napadit numai de balarii (fusese abandonat de proprietari, iar urmasii lor nu au fost interesati sa il ingrijeasca, numai sa scape de el) mi-am propus sa fac din el coltul meu de gradina, pe care sa il amenajez cum vreau eu.Locul fiind micut , mi-am propus  sa plantez pe el cateva plante perene, de preferinta, care daca s-ar putea sa faca si flori , ar fi ideal , ori daca ar putea sa faca si ceva fructe ar fi perfect :).

Nu o sa vorbesc aici despre planul de amenajare in general, ci numai despre cativa dintre arbusti, din care mi-am dorit sa strang cu inflorescente de diverse culori . Cativa i-am scos intr-o seara de august din fata unei alte curti parasite si neglijate de proprietari, unde crescusera intr-un spatiu stramt aflat intre gard si asfaltul trotuarului. Unii au iesit vai si amar, aproape fara niciun pic de radacina, dar eu i-am plantat imediat in gradina, i-am udat si se pare ca le-a facut placere, pentru ca s-au prins.Este vorba despre hibiscus de gradina .

In aceeasi perioada, am vazut la un supermarket specializat in bricolaj si gradina doi hibiscusi infloriti care aveau floare batuta, unul culoare magenta (:) ) , altul alb. Nu stiu cum se face , dar cand vezi florile in magazin par mari si frumoase, insa cand ajungi cu ele acasa, le ingropi in gradina, parca intra la apa si raman numai niste piticănii   firave . Asa au fost arbustii mei , ca am luat din ambele culori cate unul, in primii doi ani. Nici nu mai stiu daca au inflorit vara trecuta sau nu, imi  aduc aminte numai ca peste iarna , atunci cand a fost nevoie de inlaturat zapada din curte ca sa putem sa iesim  , unul dintre hibiscusii mei a fost atat de amarat, indoit sub greutatea omatului si apoi ingropat de abia i se mai vedea varful. Insa a supravietuit. Si nu numai atat, insa anul asta m-a si rasplatit sau m-au rasplatit, pentru ca sunt doi , cu multe flori frumoase.

Desi m-as fi asteptat ca cel magenta (un roz intens, inchis) sa fie cel preferat, el a ramas numai pe locul doi, spre uimirea mea. Pe cel alb, atunci cand il vedeam dimineata, inainte de inceperea programului de munca , imi lumina ziua si imi aducea zambetul pe buze, atat era de frumos . I-am facut de-a lungul verii , ba chiar si la inceputul toamnei, caci si atunci a fost inflorit, multe poze, dar tot nu sunt multumita de felul in care a iesit in poza. In realitate a fost mult mai frumos, florile lui maricele si numeroase, inflorite neincetat toata vara, pareau niste bulgarasi, niste gheme de vata aruncate de sus peste frunzele verzi. Mi-a fost nemaipomenit de drag de el, anul asta prima data cand l-am vazut atat de frumos inflorit, m-a uimit si m-a cucerit . Iata si cateva poze cu el , hibiscus alb cu floare batuta.

Inflorirea a inceput de la baza plantei

poza

La primele flori

poza

Nu am fost singura careia florile i-au placut

poza

Luna august cu flori

poza

Flori

poza

Frumoasa floare de culoare magenta

poza

Frumoasa frumoaselor

poza

Flori albe

35 comentarii »

  1. Si unde mai punem si calitatile medicinale…Mie mi-a fost recomandat extractul de hibiscus (e drept, rosu) pentru linistire, pentru trecerea cu bine a unei perioade prea agitate.

    Comentariu de cafeauata — 21 Noiembrie 2011 @ 10:18 pm

    • Bun medic, daca nu ti-a recomandat un tratament medicamentos e mare mirare si e de apreciat. Nu stiam de calitatile medicinale ale hibiscusului, ia sa ma documentez sa vad poate si ce am eu poate fi de vreun folos. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Noiembrie 2011 @ 10:27 pm

  2. Te-am descoperit!! Şi nici nu a fost greu, dar ce să fac, deja am dat drumul comentariului la fereastra cu orhidee!. Se pare că eşti o pasionată horticultoare. Inseamnă că eşti un om iubitor. Interesant tot ce spui în legătură cu florile. Si au am în grădină cinci arbuşti la fel ca cei prezentaţi de tine aiciŞ doi sunt alb cu grena, unul alb simplu şi doi roz-movaliu. Sunt spectaculoşi şi îmbracă grădina minunat, dându-i eleganţă şi personalitate!

    Comentariu de StropiDeSufleturora Georgescu — 21 Noiembrie 2011 @ 5:36 pm

    • Sunt pasionata de flori si de culorile lor.Am incercat sa cresc diverse feluri de flori, care autohtone, care mai exotice si poate voi mai incerca si specii noi.Am invatat ca fiecare are cerinte diferite de ingrijire , dar pana sa aflu asta cateva au avut de suferit sau chiar au pierit din cauza felului in care le-am tratat. Asa am inceput sa caut raspunsuri pe net , in special pentru a afla cerintele dorite de unele din companioanele mele de ghiveci , in special ajutor pentru ingrijirea orhideelor. Asa am si ajuns la forumuri, apoi la bloguri, unde am gasit o lume plina de informatii diverse care m-a atras si pe mine in jocul schimburilor de …experienta :).Pasiunea pentru flori daca o cultivi , creste odata cu florile.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Noiembrie 2011 @ 7:02 pm

  3. Am si eu un copacel asemanator. I-am facut fotografii la flori. Sunt pe blog pe undeva. sunt foarte frumosi, ca ornament pentru gradina.

    Comentariu de Costin Comba — 21 Noiembrie 2011 @ 1:07 am

    • E musai sa-l vad si la tine :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Noiembrie 2011 @ 4:21 pm

  4. O minunăție de plantă pe care din păcate o cunosc prea puțin 😦 !
    Va trebui să mai caut despre ea !Fantastice fotografiile tale cu detalii cu tot !
    Foarte mult mi-a plăcut !

    Comentariu de tu1074 — 20 Noiembrie 2011 @ 8:34 pm

    • Imi pare bine ca ti-au placut. Orice apreciere la nivelul meu de fotograf amator ,conteaza.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Noiembrie 2011 @ 8:50 pm

  5. Eu trebuie sa rad putin inainte de a comenta :))) deci nu stii cum se face „dar cand vezi florile in magazin ce par „mari si frumoase”…”cand ajungi cu ele acasa, le ingropi in gradina, parca intra la apa si raman numai niste piticănii firave”. Asa am patit si eu de cateva ori, si cand le-am vazut plantate m-am enervat, ca pareau altfel :))) si mi-am promis ca nu m-ai cumpar, si mi-am promis multe …
    Hibiscusul este atat de frumos, nu stiam ca infloreste de la baza spre varf, de regula este invers, am vazut ca ai strecurat, nu te-ai putut abtine, si o alta gluma intr-un comentariu :)))
    Orice ar fi insa pe ce pui mana se cunoaste! Frumoasa impresie creezi oricui intra pe blogul tau!

    Comentariu de buceginatura2000 — 20 Noiembrie 2011 @ 6:54 pm

    • Da, in magazin poate si unde sunt mai multe in grup de acelasi fel , par mai mari si mai frumoase. Acasa te trezesti cu o amaraciune mica pe care abia o observi, de multe ori le mai pun si cate un semn, un bat , ca sa stiu ca acolo e floare sa nu cumva sa o smulg din greseala :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Noiembrie 2011 @ 8:19 pm

  6. frumoase florile,dar incantatoare pasiunea si dragostea cu care vorbesti despre ele 🙂

    seara frumoasa sa ai !

    Comentariu de rokssana — 20 Noiembrie 2011 @ 5:37 pm

    • Ingrijirea plantelor este o ocupatie relaxanta si placuta. Daca mai multi s-ar ocupa cu asta, ar fi un plus si pentru ei si pentru noi ceilalti din jur.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Noiembrie 2011 @ 8:02 pm

  7. Ibišteky sa v posledných rokoch začali vo veľkom pestovať aj u nás. Na našom sídlisku je to vďaka týmto kvetom v lete pekne zakvitnuté. Aj ja si pestujem doma na balkóne. Ešte vlani som zasiala semená a dúfam, že budúce leto už budú kvitnúť. Z tých tvojich sa mi najviac páči ten ružový na fotke č. 6. Má dokonca plný kvet. Taký by som chcela mať 🙂

    Comentariu de Daniela — 20 Noiembrie 2011 @ 4:23 pm

    • Am inteles de pe blogul tau, Mimi , ca te poti descurca cu ajutorul translatorului google si cu raspunsuri in alte limbi necunoscute tie.
      Hibiscus de gradina, adica rezistent la ger, nu m-am gandit ca poate fi crescut in ghiveci pe balcon. Buna idee, cei care nu au gradina se pot inspira din ea si creste acest arbust nepretentios, care nici nu necesita spatiu in interior peste iarna.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Noiembrie 2011 @ 7:59 pm

  8. Superba , i-am dus si eu una bunicii mele in gradinuta ei si a fost foarte fericita pentru ca la fel a inflorit foarte mult , acum am 3 astfel de plate . O duminica placuta!

    Comentariu de Cris Mary — 20 Noiembrie 2011 @ 4:08 pm

    • Sunt niste plante care nu necesita ingrijiri speciale si pot sa infloreasca chiar abundent.Ba am vazut chiar si unele inalte ca niste pomisori .Si eu le voi lasa pe ale mele sa creasca, nu am de gand sa le tund ca gard viu.Merci de urare, la fel si tie!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Noiembrie 2011 @ 7:53 pm

  9. Sunt frumoase florile albe dar mi-a placut si cea de culoare magenta 🙂

    Comentariu de diverse — 20 Noiembrie 2011 @ 11:49 am

    • Si aceea are floare foarte frumoasa, dar in ansamblu cea cu flori albe atrage privirea si pare sau chiar este mai frumoasa.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Noiembrie 2011 @ 12:27 pm

  10. frumoase imagini…cunosc floarea…o rupeam cand eram mica de prin gardurile vii 🙂 zi faina….

    Comentariu de geanina — 20 Noiembrie 2011 @ 11:09 am

    • In gardurile vii din parcurile publice sau pe alei este mai mult hibiscus cu floare simpla. Cea care face subiectul relatarii mele are floare dubla sau i se mai spune si batuta.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Noiembrie 2011 @ 12:29 pm

  11. Omul ce sfinţeşte locul …
    O încântare!

    Comentariu de Doru — 20 Noiembrie 2011 @ 10:31 am

    • Multumim si eu si floarea pentru aprecieri :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Noiembrie 2011 @ 12:32 pm

  12. e minunata dar pe alb e superba

    Comentariu de Elena — 20 Noiembrie 2011 @ 9:30 am

    • Esti in asentimentul meu :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Noiembrie 2011 @ 9:35 am

  13. desi nu prea ma omor eu dupa floarea asta, mi-ai facut pofta si cred ca o sa imi cumpar si eu.
    cu cei salvati nu ai poze? sau cu coltisorul amenajat de tine din locul in paragina? faci niste foto superbe, mi-ar placea sa vad si imagini la tot ce povestesti, la tot tot tot 🙂

    Comentariu de cristina — 20 Noiembrie 2011 @ 8:35 am

    • Aici , locul in care sunt acesti doi arbusti este locul fost in paragina .Am mai facut poze cu flori plantate aici si probabil ca voi mai face.
      Si din cei salvati am mai pus poze asta vara, atunci cand am pozat bondarul plin de polen , dintr-unul din hibiscusii salvati iesea asa incarcat :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Noiembrie 2011 @ 8:47 am

  14. Eu am hibiscus alb simplu.In fiecare an e plin de flori.E foarte frumos cel batut.Sa va infloreasca si sa va bucure ochiul si sufletul cat mai mult timp.Si mie imi plac mult florile Mi-ar place sa va am si pe dumneavoastra membra a sitului meu alaturi de Diana Alzner.Va urez toate cele bune.

    Comentariu de manuela — 19 Noiembrie 2011 @ 11:33 pm

    • Multumesc pentru urare , dar nu reusesc sa imi dau seama care e siteul tau .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Noiembrie 2011 @ 8:18 am

      • Situl meu se numeste O lume pestrita.Va urez o zi frumoasa.

        Comentariu de manuela — 20 Noiembrie 2011 @ 1:59 pm

  15. Foarte frumosi…dupa cum arata se vede ca te-au rasplatit din plin pentru munca ta!

    Comentariu de yousef59 — 19 Noiembrie 2011 @ 10:45 pm

    • La hibiscus n-am prea avut de muncit, decat i-am plantat si udat vara odata cu restul florilor din gradina .Poate si de-asta mi-au placut, ca nu mi-au dat mult de lucru :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Noiembrie 2011 @ 8:16 am

  16. Intr-adevar, cel alb e pe locul intii. Asa floare frumoasa, mai rar … si ce de boboci ! Va fi an de an mai frumos . Si o sa-l poti inmulti dupa plac.
    Fotografia din august mi se pare cea mai reusita .
    Noapte buna !

    Comentariu de DANI — 19 Noiembrie 2011 @ 10:01 pm

    • A avut boboci multi si flori multe si a fost o mare perioada din vara inflorit.Sper sa fie tot mai frumos, poate mai multe ramuri, tufa mai deasa, ca tare mi-a fost drag acum si sa-mi fie tot mai drag pe viitor :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Noiembrie 2011 @ 8:14 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

