Eu si gradina

24 Noiembrie 2011

Covoare nețesute

Filed under: Fără categorie, mediu, orasul, vremea — Etichete:, — Mihaela C.P. @ 8:36 pm

Toamna ne-a pus la picioare podoabele  de peste vara  ale copacilor  la care, pentru multi dintre ei, cu statura uriasa, altfel nici nu am fi putut ajunge. Multi le privesc cu tristete, ca pe o pierdere a pomilor care daca s-ar putea uita jos, isi inchipuie ca si-ar plange podoaba pierduta.

Si pomii imbatranesc ca si noi .Si o parte dintre ei, daca ar putea , iar eu cred ca ei simt ceva, cumva, ca se exprima intr-un fel pe care noi poate nu il intelegem, probabil ca si-ar privi cu nostalgie caderea frunzelor ca pe incheierea inca unui an din viata verde sau din tinerete. Ori poate ca isi considera caderea frunzelor ca pe o sansa pentru a aduna forte noi, seva noua pentru innoirea din primavara care urmeaza. Caci si pomul, fiinta vie, matura, o fi invatat ca in viata lui exista un ciclu : inmugurire, inflorire, infrunzire, concursul …care a strans in frunzele sale mai mult soare din prag de  toamna si un pic mai tarziu desfrunzire si pregatire de odihna spre iarna.

Mie imi plac toamna covoarele din frunze  .Or fi ele de mai multe feluri, in mai multe culori…mie mi-au iesit in cale cele cateva pe care le-am si fotografiat si pe care le prezint mai jos.

-de gingko biloba:

auriu

-de stejar,

culori calde

-de tei,

culoarea nisipului, la malul marii Negre

-de salcam,  se astern pe jos inca verzi,

clorofila

-de magnolie,

si altele brune

-de visin, ai zice ca au pastrat din culoarea visinelor in ele,

roșcovane

-de cires,

cu razele soarelui

 

Care este de fapt explicatia fenomenului caderii frunzelor:  determinat de modificarea  situatiei climaterice , fie prin reducerea temperaturii insotita de un numar mai mic de ore de lumina a soarelui sau in tari cu climat mai cald prin temperaturi prea ridicate si lipsa umiditatii , copacii  din lipsa elementelor de baza :apa, soare, minerale, intra intr-o stare de letargie vegetativa , care dureaza pana cand soarele devine din nou mai fierbine si  numarul orelor de lumina  de peste zi se mareste -in climatul rece  sau pana cand revine o perioada ploioasa-in climatul cald .

Am gasit o teorie propusa de catre un profesor in urma unor cercetari asupra continutului frunzelor in diferite perioade ,   care spune ca  eliberandu-se de frunze, copacii au posibilitatea sa se elibereze si de substante inutile si toxice pe care le retin in concentratii mai mari in frunze, spre deosebire de tulpina si fructe  , ca o forma  de excretie , substante ce sunt retinute in concentratii mai mari  in perioada de toamna .

 

30 comentarii »

  1. Ce interesant postul ! Felicitari !
    Ce frumos e covorasul de Ginkgo biloba !
    Am si eu unul in curte da e mic, mic. Deabia astept sa creasca .

    Comentariu de Samsara — 29 Noiembrie 2011 @ 10:46 pm

    • Copacii am observat ca in primii ani cresc mai greu, dar si cand isi dau drumul se duc tot mai sus. Mie imi plac pomii mai mici , copacii inalti, in special la furtuni ma cam sperie.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 29 Noiembrie 2011 @ 10:59 pm

  2. Creatiile toamnei. A asteptat mult sa poata sa isi expuna aceste frumoase si colorate covoare.

    Comentariu de Costin Comba — 28 Noiembrie 2011 @ 2:25 am

    • A asteptat hoțomana. Dar macar e frumoasa, uneori calda si plina de culoare. Nu ca iarna:doua culori, alb si cenusiu :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Noiembrie 2011 @ 4:02 pm

  3. Frumoase poze,toate culorile toamnei sunt surprinse in ele.Fiecare anotimp are frumusetea lui.
    Pentru mine toamna reprezinta bogatie de culoare.Toamna devin nostalgica,pentru ca se apropie sfarsitul anului si de obicei atunci imi fac rezumatul la ce am realizat si la ce nu.
    Si nu-mi place toamna, ca este multa munca in bucatarie la pus conserve.Glumesc,imi ador camara plina
    cu de toate.Mi-ar place ca fiecare toamna sa fie ca cea de anul acesta

    Comentariu de manuela — 27 Noiembrie 2011 @ 6:05 pm

    • Toamna e bogata in culori, flori, fructe coapte, plina de roade si bunatati .Si munca…:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Noiembrie 2011 @ 3:58 pm

  4. Minunate și multicolore covoare !
    Păcat cățin așa de pouțin timp!
    Foarte frumoase.

    Comentariu de tu1074 — 27 Noiembrie 2011 @ 4:02 pm

    • Tin putin pentru ca timpul zboara, toamna trece in graba mare , lasa loc iernii, iarna, desi luunga pana la urma e alungata si ea de primavara. Niciun anotimp nu dureaza. Nici altceva. Toate trec :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Noiembrie 2011 @ 4:11 pm

  5. cate modele si cate culori si tonuri! mi-ar placea sa calc pe astfel de covor:)

    Comentariu de geanina — 27 Noiembrie 2011 @ 2:41 pm

    • Daca s-ar inspira cei care fac covoare din natura, poate intr-adevar ar iesi ceva mai frumos.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Noiembrie 2011 @ 3:00 pm

  6. Adevarate covoare de toamna, Stiu ca era la un moment dat un tapet care puteai sa-l pui pe perete cu astfel de imagini .. Mi-as face o camera de relazare cu un astfel de covor:) O duminica frumoasa!

    Comentariu de Cris Mary — 27 Noiembrie 2011 @ 2:07 pm

    • Da, ar fi frumoase si ca aspect al unor covoare pentru interior.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Noiembrie 2011 @ 2:26 pm

  7. desi nu sunt foarte calduroase..parca as achizitiona unul , ptr parfum

    Comentariu de Elena — 27 Noiembrie 2011 @ 1:21 pm

    • Sunt calduroase , dar pentru radacinile multor plante care ierneaza afara , unele chiar sub astfel de covoare .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Noiembrie 2011 @ 1:32 pm

  8. frumoase covoare ai surprins 🙂

    Comentariu de rokssana — 27 Noiembrie 2011 @ 1:19 pm

    • Si ele sunt surprinzatoare.Numai ochi sa avem sa le apreciem ca pe ceva frumos, nu trist.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Noiembrie 2011 @ 1:40 pm

  9. Obişnuiesc să spun sau scriu că au pierdut lupta cu gravitaţia …
    Nespus de frumoase imagini.
    Şi merit şi muncă este, fără doar şi fără poate: lumina, unghiul, ochiul, gândul …
    Mulţumesc!

    Comentariu de Doru — 26 Noiembrie 2011 @ 1:50 pm

    • Asta este o interpretare romantica a fenomenului . Ele au pierdut lupta sau copacul s-a debarasat de ele?
      Ceea ce fotografiez fac din placere .Uneori imi ies mai reusite, alteori mai nereusite pozele, daca sunt apreciate ma bucur.Cu placere!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 26 Noiembrie 2011 @ 4:08 pm

  10. E trista partea cu cazutul frunzelor pentru ca stim ca vine iarna 🙂 Pe mine asta ma cam intristeaza, in rest imi plac culorile toamnei, am pozat toamna aceasta undeva pe Valea Alba din Bucegi niste copaci imbracati in nenumarate culori…as alege din pozele tale poza cu frunzele de stejar! E mai diferita…oricum sunt surprins de realizarea ta, nu m-as fi gandit sa pozez astfel de covoare naturale cat si de felul in care ai pus problema frunzelor, m-a captivat

    Comentariu de buceginatura2000 — 25 Noiembrie 2011 @ 7:07 pm

    • Si mie mi-a placut cea cu frunzele de stejar, are si o parte in care se vad frunzele luminate de soare, de un brun roscat cald , placut. Pana la urma toate-mi plac, ca sunt facute de mine, dar unele intr-o zi, alte in alta…:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Noiembrie 2011 @ 7:14 pm

      • :)))) au iesit bine, faina ideea…o sa ma gandesc cand voi posta la anul ceva asemanator la drepturile de autor catre tine 🙂

        Comentariu de buceginatura2000 — 25 Noiembrie 2011 @ 8:42 pm

        • Ei, nu sunt culorile copacilor toamna, opera mea ca sa pretind drept asupra fotografiilor care le surprind schimbarea culorilor. Abia la anul vrei sa postezi fotografia cu copacul multicolor?Pana atunci poti sa faci si alte poze, si mai grozave.

          Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Noiembrie 2011 @ 9:04 pm

  11. Frumoase culori are toamna…n-as sti ce sa aleg!

    Comentariu de yousef59 — 25 Noiembrie 2011 @ 12:20 am

    • Bine ca nu este de ales si ca le poti avea pe toate. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Noiembrie 2011 @ 4:02 pm

  12. Toamna imi place in primul rand pentru culorile ei frumoase 🙂

    Comentariu de diverse — 24 Noiembrie 2011 @ 10:51 pm

    • Mie imi place toamna si pentru culorile frumoase , si pentru roadele bogate, pentru must cu pastrama :), pentru ca fiind nevoita sa stau mai mult in casa, ma si odihnesc.Are si toamna avantajele ei.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Noiembrie 2011 @ 10:54 pm

  13. Care mai de care mai frumoase… Ciudat cum fiecare soi poate sa fie recunoscut si doar dupa nuanta. E trist cand le vedem asa…, nu stiu cum sa spun, dar pe cat este de frumos, pe atat e de trist. Poate doar pentru mine?

    Comentariu de cafeauata — 24 Noiembrie 2011 @ 10:30 pm

    • 🙂 Nu stiu, eu incerc sa nu privesc ca pe un fenomen trist, ci ca pe ceva firesc.Pana la urma nu e o disparitie implacabila a pomului, ci numai o reactie in fata fenomenelor naturii, in speta iarna.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Noiembrie 2011 @ 10:40 pm

  14. Sa dau comanda la un covoras de gingo, cu detalii de salcim ? Splendide, mai ales, sa fosnesti prin ele …

    Comentariu de DANI — 24 Noiembrie 2011 @ 8:44 pm

    • Si mie mi-au placut, dar meritul si munca nu sunt ale mele. Ele exista si sunt create frumoase de catre natura .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Noiembrie 2011 @ 8:53 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

