Eu si gradina

10 Decembrie 2011

Melcul cu flori din gradina

Filed under: flori, gradina — Etichete: — Mihaela C.P. @ 8:07 pm

Am vazut intr-o revista despre gradini ideea construirii unui melc din piatra de rau sau din clincher , un soi de caramida de gradina, intr-un colt retras din gradina in care erau plantate plante aromatice. Eu insa doream sa am un loc pentru flori undeva in loc insorit in gradina , dar si sa pavam sau sa betonam  o parte din teren pentru a putea circula civilizat. Mai ales cand era vreme rea, ploioasa sau dupa topirea zapezii , cum ieseam din casa eram intimpinati de Ciqa , vesela si zglobie care de bucurie ca ne vedea , direct pe hainele noastre  sarea cu labutele .

Asa ca intr-o zi  de 1 mai , mi-am construit in mijlocul micii gradini din spatele casei  un melc din resturi de caramida ramase prin curte in ideea de a-l umple de flori din primavara si pana toamna tarziu , iar in jurul lui am facut o alee rotunda din beton. In primul an am incercat sa pun in el muscate si in centru un soi de crizantema adusa din tari mai calde , care am constatat ulteriror ca nu rezista  afara la noi peste iarna.

Toamna insa , inainte de primul ger , muscatele trebuie mutate in jardiniere si aduse in casa, altfel ramase afara ar pieri, asa ca dupa ce am vazut ca imi fac de lucru in plus cu plantarea muscatelor in melc, am zis sa caut plante perene pe care sa le pot lasa afara si iarna si vara .

Primul an

Crizanteme de vara si muscate

Am gasit la bakker cateva plantute perene din care le-am ales pe cele albe;  se numesc iberis, iar ei am vazut ca le spun si gâscarițe (eu pe internet nu am gasit nicio floare cu numele asta). De la un supermarket am luat doua ghivece cu campanule  si phloxul pitic de mai jos .

Irisi am avut eu in fata casei ,la strada , unde nu reuseam niciodata sa ii vad infloriti pentru ca de cate ori faceau boboci sau se deschidea cate o floare , se gasea sa ii rupa cate cineva .Prin urmare am decis sa ii luam din strada si sa le gasim loc in curte .Se si inmultisera foarte mult si am pus in mai multe locuri din curte, iar anul asta i-am vazut si eu prima data infloriti in numar mai mare .

Dupa ploaie

Iarba scurtata

Printre irisi au crescut din samanta si nasturasi , iar mai jos floarea roz este phlox pitic , ramane   verde toata iarna si am vazut ca s-a si intins , in curand , in primavara cred ca ii va face bine sa fie separata .

Cu flori perene

Phlox pitic

Grup de flori albe

Iberis

Iberis si nasturei

Iris albastru

Flori albastre

Irisi, nasturasi, lupin, bujori roz

Vara  datorita  florilor care au crescut singure  in melc, despre margaretele salbatice este vorba, a avut un aspect mai dezordonat. Dar mie si albinelor care au vizitat florile galbene , ne-a placut. Poate insa pentru anii urmatori voi gasi si alte solutii .

Vara

39 comentarii »

  1. ce idee interesanta, schimband mereu florile, ai alta gradina in permanenta! caramizile se potrivesc bine cu aparenta salbaticie a locului. arata mai bine dezordonat 🙂

    Comentariu de redsky2010 — 13 Decembrie 2011 @ 11:12 am

    • Bine ai venit, si ma bucur ca gasesti interesanta ideea cu melcul, la fel cum am gasit-o si eu cand am citit desprea ea in revista. Asa am si hotarat sa o adopt in curte, sa o pun in practica .Locul era la inceput salbatic pentru ca era nearanjat, ca dupa santier, ca fusese un fel de groapa de moloz.Eu am incercat sa-l ”domesticesc” putin :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Decembrie 2011 @ 2:59 pm

  2. O idee care imi place mult! Ma gandesc sa incerc si eu cu pietre.. Oricum, arata fantastic!

    Comentariu de Colonelul — 12 Decembrie 2011 @ 12:50 pm

    • Daca reusesti cu pietre, ar fi grozav!Pietrele sunt mai trainice si aspectul lor neted, curat, e mai frumos.Asa as fi vrut si eu sa fac, dar e mai de durata, iar eu cand vreau ceva in gradina ,vreau ACUM :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Decembrie 2011 @ 4:01 pm

  3. Originala idea…cu melcul. A iesit bine de tot si da un aspect interesant cu irisii de jur-imprejur. Poate ar merge si alti irisi de alta culoare sau vopsite caramizile cu un lac sa tina mai mult, zic si eu :)))
    Superba curte ai, fiecare coltisor cu povestea lui. Melcul pare o idee mult mai buna ca orice altceva…si irisii parca au incins o hora in jurul lui 🙂

    Comentariu de buceginatura2000 — 11 Decembrie 2011 @ 10:19 pm

    • Da, ar trebui niste masuri de imbunatatire atat pentru caramizi, cat si pentru aspectul general, culorile florilor, soiuri care infloresc in diferite perioade de timp…Merci de sugestii!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Decembrie 2011 @ 10:26 pm

      • Poate niste lalele galbene si rosii de jur imprejur…oricum arata bine, altii nici nu pot visa ceea ce tu faci. Nu imi permit sa dau sugestii, sfaturi, sunt lucruri mari. Este usor sa privesti si sa iti dai cu parerea, dar cand vine vorba de munca, practica, ne cam impotmolim 🙂 Tu stii cel mai bine, este gradina ta, o ingrijesti cu mult suflet, din fiecare postare razbate aceasta. Multumesc pentru ce ne arati!

        Comentariu de buceginatura2000 — 12 Decembrie 2011 @ 6:26 am

        • Lalelele sunt flori superbe, dar dupa ce se usuca planta trebuie sa stai dupa ele sa le scoti imediat ,iar asta se intampla intr-o perioada in care sunt atatea altele de facut in curte incat eu niciodata nu am reusit sa le scot la timp ca sa fac loc altor plante de vara , si a ramas locul urat, cu aspect neingrijit.

          Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Decembrie 2011 @ 4:16 pm

  4. Superbă grădină ai făcut ! Felicitări!
    Mă gândesc să iau „împrumut” 😀 de la tine ceva melci,ideea cel puțin !
    Multă muncă și da este multă satisfacție !

    Comentariu de tu1074 — 11 Decembrie 2011 @ 10:07 pm

    • Daca locul in care statea postat un paznic pe blogul tau , este gradina ta, parca ar incapea si-un melc…De la mine ai acceptul sa pui in practica ideea, daca te tenteaza. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Decembrie 2011 @ 10:14 pm

  5. Munca multa,satisfactie pe masura.
    Melcul ca melcul,dar eu vreau sa aflu,daca acolo-n spate e cumva o buturuga, te rog.
    O saptamana zambitoare

    Comentariu de fj13 — 11 Decembrie 2011 @ 7:00 pm

    • In spate a fost un rest dintr-un trunchi de copac, cred ca dintr-un tei.Caramizile am vazut si eu ca nu prea rezista , dar atunci asta am avut si am zis ca fac o incercare.Incercarea a rezistat insa cativa ani si acum as vrea sa fac sa reziste mai mult chiar.O saptamana zâmbitoare si ție!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Decembrie 2011 @ 7:18 pm

  6. tare frumos…te invidiez 🙂
    mi-au placut irisii….dar toate-s frumoase…

    Comentariu de rokssana — 11 Decembrie 2011 @ 5:33 pm

    • Tare ma bucur si eu ca iti place ce vezi la mine pe blog :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Decembrie 2011 @ 7:15 pm

  7. WOW! Ce frumos e „melcul”! Şi e simplu de făcut, dar efectul este deosebit. Am să-ţi „fur” ideea pentru grădina mea… (trebuie să plătesc drepturi de autor?) 😀

    Comentariu de Peter — 11 Decembrie 2011 @ 4:18 pm

    • :)) Bineinteles ca nu trebuie sa platesti drepturi de autor. Abia astept sa vad si la tine, dar si la altii cum va iesi si ce fel de flori vei planta in el.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Decembrie 2011 @ 4:31 pm

  8. Sfinţirea locului!
    Remarcabil!

    Comentariu de Doru — 11 Decembrie 2011 @ 2:19 pm

    • Multumesc de apreciere.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Decembrie 2011 @ 2:25 pm

  9. Superb! O idee minunata pe care o sa o aplic la bunica la curte .Multumesc si o duminica frumoasa!

    Comentariu de Cris-Mary — 11 Decembrie 2011 @ 1:40 pm

    • Succes in aplicarea ideii , o duminica frumoasa si tie si tuturor!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Decembrie 2011 @ 1:52 pm

  10. o idee de exceptie…care arata extraordinar! felicitari:)

    Comentariu de geanina — 11 Decembrie 2011 @ 1:35 pm

    • Multumesc Geanina, ideea este preluata din revista . Ma bucur ca aplicarea ei in gradina mea este placuta si apreciata.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Decembrie 2011 @ 1:51 pm

  11. Un melc cu o cochilie parfumata si colorata! Foarte buna ideea 🙂

    Comentariu de diverse — 11 Decembrie 2011 @ 1:15 pm

    • Intr-adevar parfumata.Irisii au un miros foarte placut.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Decembrie 2011 @ 1:49 pm

  12. o bucurie gradina ta…si irisii sunt tare tare frumosi 🙂

    Comentariu de pandhoraa — 11 Decembrie 2011 @ 1:12 pm

    • Orice colt verde sau cu flori, fie ca e gradina, fie ca e balcon , produce bucurie atunci cand plantele sunt ingrijite si le merge bine .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Decembrie 2011 @ 1:49 pm

  13. Arata bine, mai ales cu irisii infloriti. As incerca si cu condurasi, dar nu-s pereni. Lupinii inca n-au inflorit ?
    Floxul pitic e grozav, mai ales, ca revine in primavara. Si mie imi plac plantele perene, sint o comoara in gradina omului.

    Comentariu de DANI — 10 Decembrie 2011 @ 11:14 pm

    • Intr-una dintre poze se vede si in centrul melcului lupinul albastru-mov inflorit. Cred ca le-ar sta bine si catorva plante anuale , cum sunt condurasii, printre celelalte .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Decembrie 2011 @ 9:33 am

  14. Ce sa zic?…cuvintele sunt de prisos…esti intr-adevar o gradinareasa desavarsita…frumos!

    Comentariu de yousef59 — 10 Decembrie 2011 @ 10:17 pm

    • Ei, nu, nu sunt si nici nu cred ca mi-as dori sa fiu asa :).Dar daca ti-a placut, ma bucur. Si mie imi face placere sa citesc pe blogurile voastre lucruri frumoase si la fel imi doresc sa prezint la randul meu lucruri care sa placa .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 10 Decembrie 2011 @ 10:25 pm

  15. E foarte frumos melcul, o să încerc şi eu, deşi la mine terenul e mai mult în pantă, cu multe denivelări.
    Irişii m-au cucerit.

    Comentariu de Diana Alzner — 10 Decembrie 2011 @ 9:15 pm

    • Si eu as fi vrut sa imi fac in curte un strat inaltat pe un alt nivel, dar as fi avut nevoie de mult pamant si de ceva care sa sustina masa de pamant ca sa nu alunece la ploi, asa ca am renuntat. Fiecare loc are avantajele si dezavantajele lui .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 10 Decembrie 2011 @ 9:26 pm

  16. Ai avut o idee foarte frumoasa tanti Gradinareasa, imi place tare mult.La primavara am sa-mi fac si eu un melc in curte.Eu am si irisi galbeni pe langa cei albastri si am sa-i pun intercalat.Foarte frumos inca o data
    Te salut cu drag

    Comentariu de manuela — 10 Decembrie 2011 @ 9:14 pm

    • Atunci cand va fi gata , te astept cu fotografii pe blogul tau .Poate tu vei avea vreo idee mai buna din care sa ma inspir la imbunatatirea aspectului melcului meu :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 10 Decembrie 2011 @ 9:20 pm

      • Cu siguranta am sa pun, acum ma chinui sa scot din aparatul foto pozele cu florile mele din casa.Baiatul meu nu mi-a dat lectii pentru asa ceva…

        Comentariu de manuela — 10 Decembrie 2011 @ 9:37 pm

  17. Eu am avut marginea rondului de flori facuta din caramizi pline „tiganesti”, nezidite, prinse doar de pamantul care se sprijinea de ele. Dupa primul an au inceput sa se sfaramiteze, ajungand ca in al doilea an sa se dezintegreze total.
    Imi place cum a iesit melcul, da o nota de rustic in curte. La un moment dat ma gandeam sa fac ceva similar insa undeva la marginea curtii, de forma ovala sau chiar triunghiulara cu colturi rotunjite si cu latura indepartata mai inaltata pentru a fi mai vizibil si zidul si plantele de la margine.

    Comentariu de George Secareanu — 10 Decembrie 2011 @ 8:51 pm

    • Si caramizile melcului meu probabil se vor deteriora cu timpul si va trebui sa gasesc o alta solutie. Piatra de rau ar fi mai rezistenta, dar e mai greu de ales , de adus acasa si apoi de potrivit unele peste altele incat sa aiba stabilitate nu sa se rastoarne cand sare catelul peste ele :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 10 Decembrie 2011 @ 9:12 pm

    • Caramizile tiganesti sunt bune pentru soba,pentru exterior nu-s bune,ca se duc repede.

      Comentariu de fj13 — 11 Decembrie 2011 @ 6:58 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

