Eu si gradina

31 Decembrie 2011

Boboci in 2011-Flori pentru 2012

Filed under: flori — Etichete: — Mihaela C.P. @ 2:10 pm

Bobocii din 31 decembrie 2011 vor fi primele flori ale anului 2012 . Dintre florile mele care au boboci sunt:

-echeveria,

Echeveria

 

Planta ca o floare

-azalee de camera – intr-o vreme am avut din multe culori pentru ca imi placeau foarte mult, insa cresc si dupa o vreme nu le mai place in ghiveci si dispar; acum mai am in casa numai una, pe aceasta portocalie de mai jos, si asta primita cadou , dar o ingrijesc cu mare drag, si de cand o am a inflorit in fiecare iarna.

 

Boboc pleznit de azalee

 

Alt boboc langa floare

 

Si altii pe cale sa se deschida

-cercelusii de obicei, dupa ce ii aduceam in casa intrau in repaus , li se uscau toate frunzulitele si ramaneau numai niste crengute subtiri, golase pana la primele zile insorite de primavara; anul asta insa, unul mi-a facut o mare surpriza cand l-am vazut plin de boboci:

Boboci de cercelus

 

Cercelus surprinzator

-hibiscusul face boboci si flori si iarna si vara, daca are conditii potrivite; este destul de pretentios .

Boboci de hibiscus

Orhidee Ludisia red velvet

-Orhideele.

Intr-o iarna am inceput sa adun orhidee , in luna ianuarie. Era o perioada gri, cenusie, fara soare si frig din plin cand am intrat in sera de flori a unui supermarket si am vazut flori inflorite. Incercasem cu multe soiuri, unele mai pretentioase decat altele si nu as mai fi vrut sa iau din nou ceva flori care sa traiasca o vreme si apoi sa dispara. Asa ma gandeam ca vor fi si orhideele, flori exotice, pretentii mari. Langa noi, in magazin chiar comentau niste doamne ca sunt ele , orhideele,  frumoase, insa nu mai infloresc in casele noastre pentru ca nu au conditiile necesare.  Mi-am zis ca ce-o fi o fi, si m-am aventurat inca o data in ingrijirea unei plante despre care habar nu aveam . Am aflat in primul rand de pe net care sunt conditiile pe care le prefera, cum se uda (cu totul diferit de ceea ce stiam de la alte plante) , ce fel de sol ii este necesar (cu asta chiar si anul asta am dat un zbârci). Dar orhideelor le-a placut la mine , le place cum le ingrijesc, pentru ca m-au recompensat cu flori  am mai si  cautat sa adun si alte soiuri . Acum , iarna din nou, sunt pline de boboci si le astept cu drag sa infloreasca. In 2012 .

...si sora ei mai mare

 

Orhidee phalaenopsis rosu

 

Tulpina cu boboc phalaenopsis pitica

 

Tulpina veche de orhidee, ramuri noi cu boboci

 

Orhidee Miltonia

 

Boboc de orhidee cymbidium

 

Orhidee Paphiopedilum

 

Boboc de cymbidium gata sa infloreasca

Exista insa si boboci care nu cred ca vor mai apuca sa infloreasca nici macar in 2012. Planta lor traieste afara si mai degraba va veni gerul bobotezei si ii va ingheta , ca tot e aproape Boboteaza , decat vreme pentru trandafiri infloriti:

Boboci pe care i-a prins iarna

 

 

12 comentarii »

  1. Foarte frumoase florile! La Multi Ani! 🙂

    Comentariu de diverse — 2 Ianuarie 2012 @ 6:16 pm

    • Ei, deocamdata sunt mai mult boboci.Astept si eu florile, sper sa fie mult mai aratoase :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 2 Ianuarie 2012 @ 6:35 pm

  2. Superbe florile!
    Fie ca 2012 sa-ti aduca tot ce iti doresti pentru ca din mana ta privim niste minunatii.
    La multi ani!

    Comentariu de yousef59 — 1 Ianuarie 2012 @ 7:45 pm

    • Multumesc Magda pentru urari, sa speram ca va fi un an bun , sanatate sa avem ca restul le-om mai face noi cumva :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 1 Ianuarie 2012 @ 7:51 pm

  3. Sa fie un an bun, tot ce semeni sa rodeasca si sa te bucure!
    La multi ani tie, celor dragi si patrupedelor din „Gradina” ta!

    Comentariu de cafeauata — 1 Ianuarie 2012 @ 2:22 pm

    • Cat mi-as dori sa fie un an bun pentru gradina si vietati! Multumesc pentru urare , cele bune si tie!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 1 Ianuarie 2012 @ 6:47 pm

  4. Care mai de care mai frumoasa, dar cu orhideele m-ai dat gata, ai o multime si sint pline de boboci.Se vede, ca le place la tine. Si ce frunze lucioase are cercelusul ala performant, cu boboci rotunjori ! Superbe plantutele tale. Iti urez, sa le mearga din plin in anul ce vine si gradina sa fie din ce in ce mai frumoasa.

    PS – Am si eu o Ludicia inflorita. Ce trebuie sa am grija la ea, sa n-o distrug ?

    Comentariu de Dani — 31 Decembrie 2011 @ 5:59 pm

    • In primul rand am observat ca orhideelor nu le place umezeala multa la radacini si au nevoie de temperaturi moderate (mai ales vara, la tine, sa ii cauti un loc mai racoros), locuri ferite de soarele arzator . In rest nu sunt foarte pretentioase daca le acorzi aceste minime conditii.
      Multumesc pentru urarile catre plante, sper si eu sa le mearga bine.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 31 Decembrie 2011 @ 6:34 pm

  5. Anul acesta am vazut cea mai frumoasa gradina de flori de cand sunt…modul de prezentare a fost sublim. Ai transmis atatea prin intermediului florilor tale…sper sa ai cat mai multe si ca la anul sa ne mai prezinti din ce ingrijesti si iubesti cu atata pasiune.
    La Multi Ani, multa sanatate, fericire, multe bucurii si realizari…sa-ti ajute Dumnezeu in orice iti propui! 🙂

    Comentariu de buceginatura2000 — 31 Decembrie 2011 @ 5:38 pm

    • Ei, chiar cea mai frumoasa gradina…e mult spus.
      Ma bucur ca ti-a placut si ai apreciat modul de prezentare ales de mine :).Numai bine!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 31 Decembrie 2011 @ 6:35 pm

      • Te-am regasit si in 2012! La Multi Ani din nou! Nu cred ca este mult spus cu cea mai frumoasa, pentru mine inseamna ca este cea mai frumoasa, original modul de prezentare, oricum din modestie si bun simt poate nu ai recunoaste ca ai o gradina minunata. Si mai mult de atat, in fiecare post este ceva surprinzator…nu ai vazut? :))) totul este intr-o armonie perfecta, pana si bibilicile stateau 5 la poza! Toata gradina ta este alcatuita dintr-o sumedenie de povesti…deci din multe puncte de vedere este cea mai frumoasa. Altii povestesc din auzite, copiaza din carti, ale tale sunt din curte, vii! 🙂 Un an cat mai inflorit…pe toate planurile!

        Comentariu de buceginatura2000 — 1 Ianuarie 2012 @ 4:27 pm

        • La multi ani din nou si eu!
          Nu e vorba de modestie, dar cred ca exista, adica stiu sigur ca exista gradini mult mai frumoase.
          Ceea ce faci tu pe munte, la scara mai mare, incerc si eu sa surprind in gradina, la scara mai mica: viata si cateva dintre diversele ei aspecte.
          Un an rodnic in realizari si tie!

          Comentariu de Mihaela C.P. — 1 Ianuarie 2012 @ 6:46 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

