Eu si gradina

8 Ianuarie 2012

Flori in luna ianuarie

Filed under: flori — Etichete:, , , , , — Mihaela C.P. @ 3:59 pm

Daca  in ianuarie nu e zapada , pamantul lucreaza . De sub el isi fac aparitia in continuu flori colorate iubitoare de racoare . Am gasit astazi in gradina varfuri de ghiocei :

Vestitori

, vestitori or fi ei ai primaverii , dar acum au fost cam grabiti.Iarna inca nici nu s-a simtit , zapada la noi inca nu a venit, deci nici la gand sa ne asteptam la primavara numai privindu-i, insa ei au simtit pamantul usor incalzit de razele soarelui de iarna, probabil asta o fi temperatura la care ei infloresc si s-au itit afara .

Insa sunt si alte flori, doua primule, una roz si una galbena care iubesc de asemenea vremea rece si soarele de iarna si care m-au bucurat cu flori si in luna ianuarie. Le-am fotografiat si vi le arat si voua :

-primula roz (de ce or fi purtand ele un nume de prime-flori oare?)

Primule roz

-primula galbena:

Primula galbena

De la margaritare cred eu, s-au copt seminte in fructe rosii , care desi nu sunt in numar mare, dau putina culoare intre frunzele uscate  ce le inconjoara.

Fructe inghetate

Macese mari din maces (si trandafirii fac macese, astea sunt insa din maces nealtoit) care au crescut la inaltime sau in locuri inconjurate de crengi țepoase , au ramas acolo , in tufa, peste iarna, din ele daca doresc se pot servi pasarile cerului (cand nu se servesc din tava cu mancare a pasarilor de curte). Sursa de vitamina C si betacaroten si pentru ele.

Din măceș,fructe la înălțime

Si in casa sunt multe flori inflorite. Abutilonului, de exemplu, am observat ca ii place sa infloreasca pe timp de iarna. Am unul galben, iata-l mai jos , care e inca pui si are o singura floare si unul rosu .Numai cel galben este acum inflorit, cel rosu are numai boboci, dar asta inseamna ca in curand isi va deschide si el florile. Dar urat nume mai are floarea asta, abutilon :(.

Abutilon galben

Hibiscusul care in 31 decembrie era numai imbobocit, si-a deschis acum o floare si desi eu stiam ca floarea lui rezista numai o singura zi, acum poate datorita temperaturii reduse din camera in care sta , isi mentine floarea de trei zile.

Hibiscus inflorit

Si inca mai are boboci 🙂 :

Si alti boboci

Dar cele mai spectaculoase flori ale iernii sunt orhideele. De cate ori le vad inflorite,  sunt atat de incantata de ele si le fac atatea fotografii ….sunt cele mai spectaculoase flori de ghiveci pe care le-am avut vreodata. Si infloresc an de an in special iarna, dar si in restul lunilor am mai avut orhidee inflorite, pe unele le-am si prezentat aici  asta vara . Am facut o alegere buna atunci cand am hotarat sa incerc sa cresc orhidee :).

Desi am mai facut si greseli in ingrijirea lor, despre ele poate voi povesti alta data , in general le merge bine, dovada fiind ca ma rasplatesc cu florile lor frumoase.

Orhidee galbena

 

aceeasi floare

 

Orhidee cymbidium galbena

 

Orhidee dendrobium

Si de la cercelusul imbobocit pe 31 decembrie  au inceput sa se deschida florile . Desi nu este la fel de frumos ca un cercelus inflorit vara, eu zic ca este grozav pentru ca a inflorit acum, cand nu ar fi fost timpul lui de inflorire. Ramurile lui se vad golsa pentru ca frunzele vechi s-au uscat, numai in varf, acolo unde au fost bobooci au aparut si cateva frunzulite noi , de culoare verde crud.

Cercelusi ...de ianuarie

Sa mai zica cineva ca iarna nu sunt flori …. 🙂

28 comentarii »

  1. […] VERDE, aA, Clipe de Cluj, Vulturesti, C.L.M., A different blog, Tiberiu, FJ13, Vera, BLOGitse, Mihaela, Georgiana, Cristi Milla, Zamfir On Line, Zamfir Turdeanu’, Ulise, Zamphotograph, Zamfir de […]

    Pingback de Noi şi ai noştri – 24.01.12 « A.P.I.S. România — 8 Martie 2012 @ 11:15 am

  2. […] VERDE, aA, Clipe de Cluj, Vulturesti, C.L.M., A different blog, Tiberiu, FJ13, Vera, BLOGitse, Mihaela, Georgiana, Cristi Milla, Zamfir On Line, Zamfir Turdeanu’, Ulise, Zamphotograph, Zamfir de […]

    Pingback de Noi şi ai noştri – 28.01.12 « A.P.I.S. România — 28 Ianuarie 2012 @ 6:48 am

  3. […] VERDE, aA, Clipe de Cluj, Vulturesti, C.L.M., A different blog, Tiberiu, FJ13, Vera, BLOGitse, Mihaela, Georgiana, Cristi Milla, Zamfir On Line, Zamfir Turdeanu’, Ulise, Zamphotograph, Zamfir de […]

    Pingback de Noi şi ai noştri – 21.01.12 « A.P.I.S. România — 21 Ianuarie 2012 @ 2:47 pm

  4. Câte flori minunate !

    Comentariu de dictaturajustitiei — 18 Ianuarie 2012 @ 9:54 pm

  5. Sunt minunate, poţi fi mândră! 🙂
    Mă duc să caut în grădină ghiocei, să vedem dacă la mine sunt tot atât de harnici…

    Comentariu de Diana Alzner — 9 Ianuarie 2012 @ 10:51 am

    • Parca vad ca Missouri ne va da de veste cand o sa rasara si la voi un strop de primavara .:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 9 Ianuarie 2012 @ 3:39 pm

  6. Minunate florile tale!…sper ca nu te superi ca le arat si la altii 🙂

    Comentariu de yousef59 — 9 Ianuarie 2012 @ 1:34 am

  7. la ce vreme a fost pana mai acum doua zile, nici nu ma mira.

    Comentariu de Costin Comba — 9 Ianuarie 2012 @ 12:36 am

    • Asa ziceam si eu, nici nu a venit iarna si noi (eu, ghioceii, poate si altii) visam deja la primavara.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 9 Ianuarie 2012 @ 3:37 pm

  8. Ce minunație ai tu acolo și ne arăți și nouă !
    Tare frumoase și colorate sunt în lună de iarnă,în plină iarnă !
    Toate-s minunate și în casă și afară !

    Comentariu de tu1074 — 8 Ianuarie 2012 @ 11:32 pm

    • Cele de afara sunt mai modeste si mai zgribulite, pe masura caldurii de la razele soarelui.Dar sunt si ele frumoase si mie mi-au dat o stare de bucurie si optimism cand le-am vazut.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 9 Ianuarie 2012 @ 4:01 pm

  9. frumos! pacat ca nu au auvut parte de plapumioara de zapada:)

    Comentariu de geanina — 8 Ianuarie 2012 @ 10:23 pm

    • Ei, sunt ani in care prea avem parte de astfel de plapumioare si ani in care ne mai iarta in cate-o portiune de iarna .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 9 Ianuarie 2012 @ 3:41 pm

  10. Sunt extraordinar de frumoase florile tale! Imi incata privirea! 🙂
    Seara placuta!

    Comentariu de diverse — 8 Ianuarie 2012 @ 9:31 pm

    • Tie privirea, pe mine ma incanta cu totul.Si orhideele sunt si usur parfumate :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Ianuarie 2012 @ 9:50 pm

  11. SUNT ABSOLUT SUPERBE FLORILE TALE.Eu am abutilon rosu.E inca mic,dar are cativa boboci.
    M-au imbolnavit orhideele si hibiscusul. N-am vazut pana acum hibiscus in doua culori.O adevarata feerie de culori la tine in casa.Numai bine Mihaela si un an cu bine si sanatate!

    Comentariu de manuela — 8 Ianuarie 2012 @ 9:23 pm

    • Manuela, sunt atatea feluri de hibiscusi cum pana nu demult eu nici nu mi-as fi inchipuit. Daca vrei iti trimit pe mail unde sa te uiti la siteuri cu hibiscusi .
      Al meu e nimica toata…:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Ianuarie 2012 @ 9:49 pm

      • Chiar te rog foarte frumos.Adresa mea de email este …………..As vrea sa stiu si cum sa-i ingrijesc mai bine, si nu numai pe ei ,ci si pe celelalte flori.sa ai o zi minunata.

        Comentariu de manuela — 9 Ianuarie 2012 @ 12:07 pm

  12. Pfiuuu!!! Ce frumuseţi! Ai mai multe înflorite decât mine, nu i le arăt doamnei că devine invidioasă… 😀
    Mă faci să îmi pozez şi eu ghioceii din grădină… 🙂

    Comentariu de Peter — 8 Ianuarie 2012 @ 8:47 pm

    • Mi-ar placea sa vad si florile tale , numai ca trebuie sa fie sub forma de timbre.:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Ianuarie 2012 @ 8:55 pm

  13. Toate imi plac. Primulele sint splendide, hibiscusul paradisiac, abutilonul minunat, macesele atragatoare. Dar orhideele … ah, oftez cind le vad, sint cele mai frumoase, ca niste bijuterii stralucind in soare. Bravo, Mihaela !

    Comentariu de Dani — 8 Ianuarie 2012 @ 7:12 pm

    • Dani, toate florile au frumusetea lor , numai ochi sa ai pentru ele sa le observi si sa nu fie distruse. De orhidee ma bucur mult ca mi le-am apropiat si am invatat sa le ingrijesc pentru ca sunt intr-adevar ca niste bijuterii intre flori .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Ianuarie 2012 @ 7:32 pm

  14. Cred ca este ceva sublim sa ai atatea flori prin jurul tau…cu adevarat superbe acele orhidee galbene. Firul cel lung cu multe flori, mi-a placut cel mai mult…sunt atat de frumoase ca iti vine sa mangai fiecare floare in parte. Este si hibiscusul frumos cu o floare inflorita, dar orhideele sunt foarte, foarte…acum cred ca ti-am inteles pasiunea si mai bine pentru ca si eu la fluturasi le fac nu stiu cate poze.
    Iar acei ghiocei cred ca nu stiau ca iarna abia acum o sa-si arate coltii…bine, nu cred ca patesc ceva sub zapada. Cum s-au grabit ei, dragalasii, sa cheme primavara, numai ca mai trebuie sa treaca cateva luni 🙂
    Deci tu si iarna esti inconjurata de tot felul de flori…ai un blog plin de caldura si frumusete prin aceste posturi. In realitate cred ca este un coltisor de rai alcatuit din curte si casa 🙂 Stii bineinteles, ca si florile simt, si cred ca le indragesti atat de mult incat uneori uita de anotimp si ies/infloresc ele cat mai repede ca sa le vezi 🙂

    Comentariu de buceginatura2000 — 8 Ianuarie 2012 @ 4:40 pm

    • Ei, florile au un orar al lor de inflorire in functie de alternanta dintre zi si noapte, numarul orelor lumina, de temperaturi. As vrea eu sa fiu atat de rasfatata incat florile sa faca ce vreau eu. De fapt problema cred ca se pune invers, ele m-au ”dresat” pe mine sa le ingrijesc astfel incat sa ma poata rasplati cu ce pot ele si imi este pe plac mie. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Ianuarie 2012 @ 7:01 pm

  15. Frumoase pete de culoare! In perioada iernii avem mare nevoie de culoare, chiar daca nu e iarna si decor alb-negru. Am cautat si eu ghiocei prin curte, insa nu am gasit, la noi e mai rece si acum sunt si vreo 15cm de zapada…

    Comentariu de George Secareanu — 8 Ianuarie 2012 @ 4:10 pm

    • Doar 15 cm de zapada?Imi zisese cineva ca a ramas inzapezit cu masina pe undeva pe la Moeciu .
      De culoare cred ca avem nevoie tot timpul anului, culorile ne mai inveselesc privelistea , dar iarna cu atat mai mult simtim nevoia de culoare, cu cat de obicei aspectul e mai mohorat.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Ianuarie 2012 @ 4:16 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

