Eu si gradina

1 Februarie 2012

Iarna cumplita si fluturii de asta vară

Filed under: gradina, Viața grădinii, vremea — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 6:58 pm

E iarna cumplita .Tarzie a venit, dar cu dinti ascutiti de ger care  ne taie respiratia , ne smulg lacrimi din ochi la intalnirea cu aerul rece , intepator,  iar gradina…o parte o sta sub plapuma de zapada ,

Patura rece de zapada

dar pe de alta parte zapada rece si grea a pus in genunchi multi arbusti cu ramuri elastice

Arbust apasat de zapada grea

ba a si rupt din ramurile ce erau mai fragile. Tocmai din buddleia davidii ,liliac de vara cum i se mai zice , arbustul cu nectar preferat de fluturi.

Ramuri rupte sub zapada

Dar eu cred ca isi va reveni .In fiecare an ii cresteau si ramuri tinere de la baza , iar anul asta poate dupa experienta de acum se va reface.

Of, iarna rea! Cum sa indragesti asa ceva? E partea urata a vietii , care te invata ca trebuie sa accepti de vrei sau de nu si situatii care nu iti sunt pe plac. Singura cale ca sa nu faci compromisul cu iarna si sa o accepti impotriva dorintei proprii ar fi sa emigrezi undeva unde iarna nu e asa rea :). Ai, cati n-ar vrea acum sa plece in alt loc cu clima mai blanda si eventual cu viata mai blanda (ei, o California sau Florida , nu v-ar surade niciunuia?) , dar ……noi de-aicea nu plecaaam, stam aici cu iarna.

Si ca sa imblanzesc putin din lumina taioasa de iarna ,  din imaginea de asta vara a buddleiei aduc cateva imagini in culori .Fluturi in culori rupte din soare (culorile aripilor lor chiar se spune ca sunt formate prin efect optic cum ar fi interferenta, refractie, difractie  si nu prin pigment) , cu  forme frumoase , geometrice pe aripile diafane , ori  linii drepte, ori frumos arcuite, desene rotunde, simetrice.

fluture-1

fluture-2

fluture-3

fluturi-4

fluture-5

fluture-6

-Vedeti ce okelari de soare am, nuuu:

fluture-7

-Cu trompetica la  adunat nectar :

fluture-8

fluture-9

-Si la ora  siestei , pe o frunza:

fluture-10

-Toamna oferta de flori e mai bogata si nectarul gustos mai variat:

fluture-11

fluture-12

fluture-13

-Zburatacila, fluturele galben cu bulina de mai jos:

fluture-14

…este deosebit de iute.Nu l-am vazut nici cu ochii cum are aripile deschise , dar cu obiectivul?

fluture-15

Presupun insa ca ar putea sa fie exemplarul din poza care urmeaza:

fluture-16

-Fluturila albastru cu aripioarele inchise:

fluture-17

…si deschise:

fluture-18

-Fluturele amiral:

fluture-19

fluture

fluture-20

-Fluturele paun :

fluture-21

fluture-22

-Fluturele alb:

fluture alb

19 comentarii »

  1. cea aparat ai si cati MP are?
    si uite si site-ul meu poate o sa-ti placa
    https://picasaweb.google.com/118260997265508181738

    Comentariu de tonu ioan — 28 Aprilie 2012 @ 8:42 pm

    • Aparatul nu e unul foarte performant , este Nikon L110, mana fotografului e priceputa :).Am vazut pozele tale, sobolanul a fost o …surpriza.Ai gasit si unul ud si urat .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Aprilie 2012 @ 9:27 pm

  2. Oh, cât de frumos!
    Deşi iarna îşi are frumuseţea ei!

    Comentariu de Bianca Dobrescu — 4 Februarie 2012 @ 12:29 pm

  3. Multumesc pt. superba evadare,dar si iarna are splendorile ei!

    Comentariu de criscar — 3 Februarie 2012 @ 5:01 pm

    • Asa este, depinde insa si de gusturile fiecaruia :). Mie nu imi mai plac…splendorile iernii .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Februarie 2012 @ 7:56 pm

  4. Cui i-a fost dor de zăpezile de altă dată? Poftim, acum au venit! 🙂
    Pozele cu fluturi mă umplu de dor, nici nu îmi vine să cred că mai este posibil să văd verdele verii când afară suflă viscolul.
    Probabil ai îmblânzit aceste lepidoptere, altfel nu pricep cum le-ai convins să pozeze! 🙂

    Comentariu de Diana Alzner — 3 Februarie 2012 @ 1:29 pm

    • Erau destui care se plangeau ca nu e iarna adevarata asa cum o stiau ei de demult , dar eu nu ma numar printre acestia. Daca ar fi dupa mine as sterge si iarna si ninsoarea cu zapada de pe harta anotimpurilor.
      Fluturii sunt ei blanzi daca nu te apropii prea mult de ei sa ii sperii :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Februarie 2012 @ 4:36 pm

  5. Ce frumos sa vezi fluturasi (chiar si in poze) in februarie !
    Imaginea 12 este senzationala!

    Comentariu de Samsara — 2 Februarie 2012 @ 10:46 pm

    • E una dintre cele care imi plac si mie foarte mult, desi mie imi plac toate pozele facute de mine.
      Intamplarea face ca am scos la lumina acum pozele cu fluturi, in urma unei discutii cu Adrian, care vezi cate cunostinte despre fluturi are. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Februarie 2012 @ 4:38 pm

  6. M-am incalzit privind fluturii minunati…trebuie sa-ti multumesc!

    Comentariu de yousef59 — 2 Februarie 2012 @ 5:37 pm

  7. Sunt superbe… fluturi-minuni ai anotimpurilor blande!
    Frumoase toate, Mihaela. O bucurie ce postezi aici. Multumim!

    Comentariu de convietuire — 2 Februarie 2012 @ 12:12 pm

    • Ma bucur mult daca iti plac si tie.Pe iarna asta urata sunt o mica-mica pata de culoare .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 2 Februarie 2012 @ 4:02 pm

  8. Iarna ca iarna si cu frigul ei…dar pe mine ma incanta pozele cu fluturi, cat de frumoase sunt…Daca vrei, o sa iti scriu ce specii sunt si cum le cheama, denumirile populare si latine. Nu vreau sa para altfel 🙂
    Fluturele alb este o Albilita (Pieris brassicae), Fluturele 22 si 21 este Ochi de Paun de zi (Inachis Io), Fluturele 20 este Aglais urticae sau fluturele urzicii, fluturele 19 si cel din poza denumita ”fluture” este Amiral (Vanessa atalanta). Tot in poza ”fluture 19″ mai este un fluture (Argynnis paphia), fluture 18 este fluturele albastru mic sau fluturasul cerului (Polyomnatus icarus), apare cu aripile inchise si in poza fluture 17, este evident cel din stanga cum ai si scris. Celalalt fluture din aceeasi imagine 17 este (Issoria lathonia). fluturele din imaginea 14,15,16 este un fluture protejat, amenintat cu disparitia, se numeste (Colias Croceus), de regula vede foarte bine si nu prea sta la poze 🙂 . Fluturele 13 este Coltarul sau (Polygonia c. album), fluturele 11 si 12 apare si in imaginea 17. Fluturele din imaginea 8,9,10 este Argynnis paphia si se regaseste si in poza fluture 19, in fluture 6 si 7 ai surprins un Coada-Randunicii (Iphiclides podalirius) destul de rar la noi in tara, primele 5 poze sunt cu o specie foarte rapida ca zbor Vanessa cardui, in poza 4 apare un alt Argynnis paphia.
    Sper sa nu fi cauzat pe la tine dificultati cu astfel de precizari…spuse ca sa fie 🙂
    Superbe imagini, unele extraordinar de reusite. As evidentia desi asta nu inseamna ca nu imi plac celelalte, imaginile: fluture 11,12, 17, 5,6,7,3.

    Comentariu de buceginatura2000 — 1 Februarie 2012 @ 8:14 pm

    • Da, vreau sa le stiu denumirile , chiar am incercat sa le caut si eu, insa nu la toti am reusit sa gasesc. Acum tu mi-ai spus exact ce as fi vrut sa stiu si sa fi spus chiar eu :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 1 Februarie 2012 @ 8:21 pm

  9. Cu buddleia nu te necaji, o sa-si revina negresit. Oricum trebuie tunsa in primavara destul de mult.
    Eu am avut una identica si am scos-o de tot, devenise invaziva, dar spatiul meu e mai restrins.
    In alta ordine de idei, bravo, pentru nemaipomenit de frumoasele poze cu fluturi. Ai avut ceva rabdare cu ei. Si ce bine ti-au iesit ! Una si una !

    Comentariu de Dani — 1 Februarie 2012 @ 7:39 pm

    • Desi am tot fost indemnata sa o tund, nu am vrut pana acum.Crescuse asa de frumos, cu ramuri multe, forma deschisa ca de evantai , dar …tocmai pentru ca era atat de intinsa , era si expusa intemperiilor vremii: vara s-a rupt o ramura mare la o furtuna, acum din nou altele.
      Pozele cu fluturi chiar cu rabdare le-am facut. I-am pandit multa vreme , uneri nemiscata ca sa nu ii sperii :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 1 Februarie 2012 @ 8:35 pm

  10. M-am saturat de ger! Sa vina vara! 🙂
    Sunt extrem de frumoase imaginile cu fluturi!

    Comentariu de diverse — 1 Februarie 2012 @ 7:14 pm

    • Daca mai ai puțintică răbdare, o să vină negreșit :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 1 Februarie 2012 @ 7:26 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

