Eu si gradina

4 Februarie 2012

Februarie inzapezit

Filed under: animalute, vremea — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 8:52 pm

Cum ar putea sa-mi placa iarna?

Zapada alba  in lumina lunii pare un covor de diamante stralucitoare si ai putea zice ca e frumoasa.

Stralucitoare noaptea

Pe strada pasii se aud   cum  fac zapada sa scarțâie strivita sub talpa. Marea de fulgi formeaza peste covorul de gheata deja asternut si ascuns dedesubt  , un strat nou , inselator ,  pufos  si afanat in care inaintarea se face cu greu , pasii inainte infundati in zapada sunt urmati si de cativa inapoi    ; si fulgii imi  râd  in fata sfichiuitori -cand se aseaza lin pe obraz si se topesc , cand  lovesc pielea purtati de scurte rafale de vant , taiosi  si  vijeliosi  ,  intra in ochi, in gură , se  aseaza pe nas. Sub lumina galbena  de la stalpii de pe marginea drumului , seara pe strada pustie , tacuta ,  zapada pare portocalie, la fel si cerul si fulgii care cad . Pe strada, pe un gard, ramasa de la sarbatorile din decembrie, stelute colorate de la o instalatie electrica mai palpaie luminand   zapada asternuta pe  stalpii imprejmuitori de sub ea.

Dar vine dimineata…trezirea la problemele pe care le aduce zapada.

In primul rand impiedica deplasarea pe strada si pe trotuar.Vad  cate-un om harnic ici si colo incearcand sa curete zapada de pe trotuarul din  fata casei lui. Cei pe care i-am vazut eu , doi vecini, cetateni de bine : unul lua zapada cu lopata si o cara peste drum in fata  scolii nimanui situata  vis-a-vis de locuinta lui  (dar la el ramanea curat, trotuarul liber ) si vecinul de peste drum de mine. Casa de peste drum de noi este un fel de bloc mic cu patru apartamente si cu garaje la subsol situate unul langa altul , cu  acces  direct din strada .Oamenii cand si-au facut plan sa o construiasca nu s-au gandit si ce vor face cu zapada iarna, asa incat acum de cate ori ninge , zapada din fata casei lor nu are loc in care sa fie depozitata si este aruncata peste drum (obicei de buni vecini) , pe trotuarul oricum ingust ,din fata curtii noastre , trotuar care se transforma intr-un morman cat un munte  din zapada pe unde nici nu se mai poate trece . Le-am mai atras atentia vecinilor , cand unuia, cand altuia, dar ce sa faca si ei? Ne raspundeau in zeflemea spunand ca nu au incotro (de parca noi aveam vreo vina ca si-au construit ei casa prost).

Primaria ia bani degeaba, de fapt nu degeaba, trimite un tractoras care sa curete zapada din mijlocul drumului si sa o impinga catre margine, pe trotuare. Prin urmare la noi , straturi de zapada peste straturi de zapada au format asternut trotuarului pentru luni bune de acum inainte . Si am citit intr-un  ziar national ca in Ploiesti consiliul local a hotarat (poate o fi si dat deja) sa aplice amenzi celor care nu-si curata zapada si gheata de pe trotuarele din fata caselor sau a blocurilor.

In loc sa cumpere utilaje cu care sa ia efectiv zapada de pe strazi asa cum am vazut ca procedeaza in Canada unde zapada era incarcata efectiv in masini cu remorci lungi si luata in afara localitatii, ei arunca pisica in bratele locuitorilor care trebuie sa se descurce cum or  vrea. Totul se face cu rea vointa, daca se poate sa dai in cap altuia, nu sa faci un bine si sa ajuti.

Nu am niciun motiv sa ma bucur de zapada. Pana si catelul imi face de lucru mai mult atunci cand e zapada.   Nu vorbesc de cateii care vai si amar de ei nu au nici adapost, nici hrana si nici apa , nici de ai mei din curte care de bine de rau au un adapost , dar neincalzit care pe gerurile care au fost este  la fel de primitor cum ar fi  sa stai direct afara si ud si inghetat , ci de Pepito , catelul nostru blanos care desi sta in casa, iarna isi poarta podoaba lunga, sa ii tina ursonul de cald .

In zapada

E jucaus si dornic sa stea pe afara  in curte,  ii place inclusiv la zapada. Dar  cum e si mic de statura ,  zapada se agata de blanita lui si formeaza turturi si bulgari ,  iar cand se intoarce in casa e el insusi un bulgare cu bulgari de zapada ,  care ca sa fie putin usurat si scapat de zapada rece in care ajunge ca impachetat  are nevoie de toaletare serioasa si de durata, ca nu se lasa  desbulgarita blanita  cu una cu doua .

Bulgarit

Nu am niciun motiv de bucurie cand vad zapada, cand ninge, cand e iarna.Oricat ar fi de frumoasa,  in scurtele clipe  cat se pastreaza  alba  si curata . V-o dau de tot voua care ziceti ca e si frumoasa! Sper sa vina sa o ia cineva… Eu astept :).

16 comentarii »

  1. Multe sanse nu prea avem, doar sa ne tinem tari si sa rezistam pe orice vreme si in orice vremuri. Iar daca mai putem sa si ajutam macar un catel sa-i fie mai bine, e super!
    Il pup pe Pepito!

    Comentariu de cafeauata — 9 Februarie 2012 @ 10:33 pm

    • Lui Pepito sa stii ca chiar i-ar face placere, pentru ca e un catel pupacios :). Cum prinde pe cineva , cum pupa. Si cred ca asa sunt bichonii.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Februarie 2012 @ 4:21 pm

  2. Off, asa e, ai dreptate cu iarna, dar hai sa fim corecti si sa spunem lucrurilor pe nume: iarna la romani. In alte parti, unde autoritatile sunt responsabile si isi fac datoria, iarna poate fi si o placere. Pe mine ma termina psihic astia cu codurile lor si cu incompetenta, nesimtirea si iresponsabilitatea lor. Fiecare zi de venit la serviciu e o aventura. Odata ajunsa, stau cu inima cat un purice, ca nu cumva sa nu ma mai pot intoarce. E dura viata in Romania.

    Catelusul tau e un scump, el nu stie de probleme si greutati si poare de asta e bine ca ii avem pe langa noi, ne mai insenineaza viata.

    Comentariu de cristina — 6 Februarie 2012 @ 10:09 am

    • Am vazut si ce -ai scris la tine :).Si eu saunt satula de atata zapada , acum a mai aparut si instabilitate politica si ma intreb incotro ne indreptam. Nu imi place.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 6 Februarie 2012 @ 3:45 pm

  3. Da, e nasoala iarna daca nu pleaca repede…catelusul este un dragalas 🙂 Ce spui tu cu atitutidinile unor localnici si autoritati se intampla mai peste tot, tot singuri ramanem…se duce ea si iarna asta!

    Comentariu de buceginatura2000 — 5 Februarie 2012 @ 7:00 pm

    • Se duce, si eu abia astept sa rad de ea cum o sa vrea sa mai astearna un strat de zapada, dar primavara o sa ii dea cu tifla :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 6 Februarie 2012 @ 3:47 pm

  4. Hehe, da’-i place zăpada cuţului! 😀

    Comentariu de Bianca Dobrescu — 5 Februarie 2012 @ 4:35 pm

  5. Am crezut ca exagerezi putin cu transformarea catelului in bulgare, dar am vazut poza si m-am lamurit! 😀
    Mihaela, si eu urasc iarna si zapezile. As putea sa ma lipsesc de ele definitiv, dar cum?

    Comentariu de Diana Alzner — 5 Februarie 2012 @ 1:56 pm

  6. De gustibus non disputandum.Acum,cand e foarte multa flescaraie,nu-mi place nici mie.
    Daca as putea ti-as lua-o eu pe toata,dar nu am unde sa o pun, ca am curtea mica:))
    Pepito e un dulce bulgaras:))O iarna cat mai usoara!

    Comentariu de manuela — 5 Februarie 2012 @ 10:26 am

    • Tot e ceva ca te-ai oferi sa o iei la tine (daca ai si putea si daca ai avea loc). Eu m-as duce in Africa sa scap de ea :).
      Poate o trece repede, numar zilele din februarie …

      Comentariu de Mihaela C.P. — 5 Februarie 2012 @ 11:59 am

      • Stai ca mai e femartie, trebuie sa avem muuuulta rabdare.Nu avem cu cine sau pe cine certa.

        Comentariu de manuela — 5 Februarie 2012 @ 4:13 pm

  7. Se vede ca lui Pepito ii place zapada… uite ce satisfacut pare in ultima fotografie! 🙂
    Iarna blanda iti doresc! 🙂

    Comentariu de diverse — 4 Februarie 2012 @ 10:34 pm

    • Ii place, ar alerga tot timpul prin zapada, care in unele locuri e chiar mai mare decat el :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 4 Februarie 2012 @ 11:04 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

