Eu si gradina

12 Februarie 2012

Fulgi de nea

In completarea  celor povestite ieri , despre macesele ciugulite de pasari revin si cu fotografii .Se vede treaba ca semintele nu le-au fost pe plac  , pasarile cerului  au ciugulit numai miezul maceselor, moale , pastos  si au lasat si cadou in urma cate ceva :) dupa digerarea fructelor . Pe tulpina macesului , pe care ieri vi l-am aratat cu fructe , fotografiat asta toamna , acum  se vede ca nu a mai ramas niciun fruct , sunt numai crengutele goale :


Tulpini de maces

Pe drum ieri seara cand ningea usor se asternuse un strat subtire de zapada noua , iar fulgii inghetati straluceau ca diamantele asternute des pe patura neteda de zapada. Asta seara ninge din nou  si as fi vrut sa fac cateva poze cu fulgii stralucitori pe zapada neumblata , dar azi nu mai stralucesc, afara e mai cald se pare, fulgii nu mai  au aspect de cristale inghetate si stralucitoare . E  bine ca s-a mai incalzit putin.  Iarna nu prea este un anotimp iubit de multa lume . Unii mai spun ca le place , multi ca ar vrea sa scape de ea, sa plece , duca-se (zic si eu) in munti, pe pustii, Siberia s-o manance , nu imi place deloc iarna. Dar are si iarna ceva ce imi place :). Nu de ea,  urata, vitrega si rea, ci de felul in care miros iarna rufele spalate si intinse la uscat afara, pe sarma, expuse la ger , inghetate bocna in cateva minute , cu turturi atarnati la poale ,  atunci cand se presupune ca ar trebui sa fie uscate si sunt aduse in casa ,miros  inconfundabil, proaspat , curat , unic, memorabil .

In urma cu cateva saptamani , publicata pe un blog am gasit o poezie dedicata fulgului de nea  , care pe mine m-a emotionat atat de tare incat mi-au dat si lacrimile gandind la  bietul fulg de  nea, insufletit in versuri . V-o prezint mai jos, cu mentiunea ca este scrisa de o doamna contemporana noua , despre care am citit ca a si publicat o parte din versurile scrise si are si un blog personal pe care probabil isi mai prezinta din cele scrise.  

Poezia se numeste :

Rondelul fulgului de nea

Sunt doar un simplu fulg de nea

Fidel, ningandu-ti inima.

Te-as atinge ori de cate ori ai vrea

De-as sti ca tu esti iarna mea.

Rasfata-ma si culca-ma-n causul palmei

Adoarme-ma, pastreaza cheia tainei.

Sunt doar un simplu fulg de nea

Fidel, ningandu-ti inima.

Alina-ma, saruta-ma cat poti de mult

Iubeste-ma puternic, vijelios ca un tumult

Si lasa-ma apoi in soarta mea.

Acum sau poate mai tarziu voi disparea,

Sunt doar un simplu fulg de nea…

(Liana Sabau, Verb carnal, 1996)

Ninge azi

As vrea sa inchei pe un ton optimist si sa va arat intai cum stau cercelusii peste iarna la mine :

Niste uscaturi

Ii tin pe o scara racoroasa , la temperatura de circa 5-10 grade Celsius, in loc putin luminos .Isi pierd frunzele verzi, toate se usuca si cad, asa incat poti sa crezi ca planta s-a uscat . Cu toate astea planta este vie si are nevoie de apa , dar mai putina,  eu le dau apa o data pe saptamana , de obicei sambata sau duminica. Astazi le-a fost randul la portia de apa si cand le-am aruncat in treacat o privire , ce am vazut? Crescusera pe crengute multe puncte acum albe-verzulii  , ba chiar in cate-un loc si  mici frunze noi ,

frunzulite de cercelus

cea mai buna dovada ca ei deja simt ceva si isi fac pregatirile de intampinat primavara.

Florile simt, stiu mai bine , si stiti ceva? Poate nu ati observat data de astazi 12.02.2012 , o data simetrica  dar care arata si ca februarie este la jumatate (ei, aproape de jumatate) , iar iarna oricat de mult ar vrea sa mai stea , isi va lua haina ei alba si rece de gheata si da, ne va lasa. Inca putin si intram si in postul pastelui, vin mucenicii…mmm, ce pofta de mucenici moldovenesti cu miere si nuca mi s-a facut!

Eu cred ca ce a fost mai greu a trecut, de acum cativa fulgi de nea cautandu-si iarna fiecaruia , chiar de vor mai poposi pe aici, in scurta vreme vor si disparea .

Fulgule, nu sunt eu iarna ta 🙂 !

18 comentarii »

  1. Puteam sa jur ca cercelusii sunt uscati de tot! Cred ca eu am aruncat acum cativa ani un ghiveci cu planta vie, dar arata exact ca cei din imaginea ta…
    Vine primavara, Mihaela, o simt si eu, cu toate ca avem zapada de 60 de cm…

    Comentariu de Diana Alzner — 14 Februarie 2012 @ 10:09 am

    • Astazi pot sa spun la propriu ca a venit soarele si pe strada mea 🙂 si incep sa cred si eu ca primavara prinde putere. Acum e inca mica-mica, dar puterile ei se aduna si in curand o vom vedea mai multi, toti .Abia o astept si eu , Primavera :)!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Februarie 2012 @ 4:28 pm

  2. Superba imaginea cu fulgii de nea in noapte… parca sunt stele 🙂
    Seara buna!

    Comentariu de diverse — 13 Februarie 2012 @ 10:30 pm

    • Chiar sunt, mici stele inghetate, cazute pe pamant :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Februarie 2012 @ 11:10 pm

  3. Frumoasa poezia…si cerul care parca se uneste cu zapada aceea diamantina!
    Cercelusul are frunzulite …o viata noua…
    Si eu cred ca iarna nu mai are putere…

    Comentariu de yousef59 — 13 Februarie 2012 @ 9:45 pm

    • Anul asta, la noi iarna a venit toata si dintr-o data, dar si in perioada dinspre sfarsitul iernii, ceea ce (cred eu) o face mai usor de suportat stiut fiind ca nu mai are mult sa stea pe aici. Pe de alta parte si resursele de prin gradini, paduri, pentru animale sau pasari sunt cam pe terminate, de-aia poate e bine sa le mai sustinem si ajutam cu cate putin , care cum si daca poate.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Februarie 2012 @ 9:54 pm

  4. Ce bine că au mai primit o masă bietele păsări… Îmi închipui că acum, pe zăpada asta, vor muri săracele de foame. Eu stau la bloc la etajul 10 şi le pun pâine pe pervaz, dar nu prea se încumetă până aici, sunt mai sperioase. Mă gândeam să fac şiraguri cu bucăţi de mere, slănină, bucăţi de pâine şi untură amestecată cu seminţe, să le agăţ prin pomii din parc. Sper să nu zică lumea că sunt nebună 😀

    Comentariu de Florance — 13 Februarie 2012 @ 9:30 pm

    • Nu cred ca ar fi o idee rea, cea cu siragurile de fructe , paine, nu stiu cu slanina cum s-ar impaca. Si poate ai gasi ceva copaci mai retrasi pe unde sa nu te vada lumea cand pui hrana pasarilor. 🙂
      Eu le-am pus astazi pe un pervaz de geam , afara, la birou cateva bobite de grau aduse de acasa de la pasarile mele de curte, sa aiba si acolo un…colt de ajutor de urgenta, macar acum cat va mai tine stratul de zapada.Am mai vazut si vrabii si pitigoi prin zona , poate o fi de folos vreunora.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Februarie 2012 @ 9:40 pm

  5. Superba poezia…ca si expresia cu Siberia s-o manance, pe zapada :))

    Comentariu de buceginatura2000 — 13 Februarie 2012 @ 7:37 pm

    • 🙂 Si mie mi-a placut poezia .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Februarie 2012 @ 8:21 pm

  6. Si noi lasam special fructe in copacii din gradina, mai ales prune. Acum, uscate, sunt un deliciu pentru pasarele. Eu mai pun pe pervaz, afara, firmituri de paine si las mai mult grau la pasarile mele si hranesc si aceste mici vietati folositoare gradinii.
    Vreau sa vina primavaraaaaaaa!!!!

    Comentariu de vasi — 13 Februarie 2012 @ 12:36 pm

    • Si la noi tava cu mancarea gainilor este primitoare si pentru vrabii, porumbei …ciori :), pasarile libere , dar ale nimanui .
      Vasi, am auzit ca in curand o sa vina si primavaraaaa . Si eu abia o astept!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Februarie 2012 @ 3:50 pm

  7. sa stii ca chiar nu observasem data de azi 🙂 cat despre cercelusi, ai noroc cu ei ca nu ti s-au imbolnavit. pe ai mei i-am pierdut anul trecut, se umplusera de niste musculite albe. daca zici ca plantele dau semne de desprimavarare, eu le cred si nu pot decat sa ma bucur.

    Comentariu de cristina — 12 Februarie 2012 @ 9:47 pm

    • Poate ai tinut cercelusii in casa, la caldura prea mare. Am tinut si eu intr-un an pe unul care imi era mai drag in sufragerie , unde este de obicei mai cald, si pe ceilalti pe hol, unde e racoare. Celui care a stat in casa i-a mers rau, a facut puriceii cei albi, iar celor de pe hol le-a mers bine. Asa am aflat si eu ce le prieste iarna cercelusilor :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Februarie 2012 @ 3:46 pm

  8. La cata zapada avem acum nu ma mai incanta nimic 😦 Multumesc de vizita!

    Comentariu de C.L.M. — 12 Februarie 2012 @ 8:53 pm

    • Prea respingi orice posibilitate de a gasi incantare. De ce spui ”nimic”? Poate ar aparea ceva …:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Februarie 2012 @ 9:35 pm

  9. Iarna e frumoasă atunci când zăpada nu-i în exces !

    Comentariu de dictaturajustitiei — 12 Februarie 2012 @ 8:24 pm

    • Daca ar fi si mai scurta, ar fi si mai frumoasa :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Februarie 2012 @ 9:32 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

