Eu si gradina

19 Februarie 2012

Ziua zero

Filed under: Fără categorie, gradina, legume si fructe, rosii, seminte, tomate — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 7:54 pm

Azi , ziua zero, ziua in care incepe aventura in activitatea de gradinar pentru anul 2012. De multe zile imi tot faceau cu ochiul semintele de rosii depozitate intr-un colt al camerei si de multe zile ma tot indemnam sa nu uit, sa nu intarzii si sa pregatesc din timp rasaduri daca vreau sa am si anul asta cate ceva in gradina, si in special la rosii si la ardei ma gandeam. Asa incat ziua de astazi, planificata din timp pentru pregatirea rasadurilor am inceput-o cu gand pe treaba. Sambata si duminica pentru mine nu sunt zile de huzur , ci sunt cele mai pline de activitate zile din saptamana, de odihna activa ,  pentru ca le am libere, numai ale mele in intregime si pentru ca tocmai de aceea imi planific sa fac cele mai multe treburi. Nu ca as si reusi sa fac tot ce imi propun , dar de fiecare data lista cu planuri e lunga.

Prin urmare , astazi m-am indreptat spre beci  , unde de asta toamna curatate de pamant si stropi de praf pregatisem jardiniere goale cu gandul la  startul de acum, le-am sters bine de praf, de paianjeni, daca ar fi, sa nu le aduc in casa cu cine stie ce balaur de paianjen pe ele  , le-am umplut cu  pamant pentru flori si am purces la insamantare . Intr-o vreme de inceput , aruncam semintele gramada in jardiniera sau ladita, ba am incercat si in paharele, galetuse, diverse recipiente mai mici si apoi dupa o vreme iara murdareala pe maini pentru rarirea plantutelor crescute prea inghesuit. In ultimii ani insa, si anul asta la fel, am luat semintele bob cu bob si le-am asezat una cate una lasand si putina distanta intre  ele, ca sa nu fie prea inghesuite. Semintele sunt asezate pe categorii, rosii mari separat, tomate galbene separat, la fel si cu ardei gras si iute, iar la sfarsit fiecare jardiniera etichetata cu nume si numar de seminte, respectiv viitoare plantute ce ar trebui sa contina. Ei, nu e asta organizare? 🙂

Start rasaduri

Semintele de culoare albastru sidefat din poza de mai jos  sunt cele de la rosiile Tolin F1, soi profesional , si probabil au fost stropite cu ceva. De acum incolo numai apa vor mai vedea si nimic altceva.

Seminte tomate

Ardeii, fiecare in gropita lui:

Seminte ardei

Fiecare samanta are locul ei in care torn la inceput , in primele zile cate putina apa direct in locul in care e ingropata samanta, asa incat apa nu trece pe langa ea ori sa o miste din loc . La sfarsit ocupa pe pervaz , la fereastra fiecare jardiniera cate un loc, ardeii in dormitor, unde e mai cald si ii stimuleaza sa incolteasca mai repede decat daca as pune semintele intr-un loc mai rece, iar rosiile le asez in sufragerie unde incalzim mai putin si au temperaturi moderate care sa nu le grabeasca.

29 comentarii »

  1. Foarte frumos si ordonat totul.Eu voi incepe mai tarziu ca imi fac rasadnita afara si trebuie sa astept sa se mai topeasca zapada

    Comentariu de Victoria — 21 Februarie 2012 @ 1:38 pm

    • Eu nu am facut niciodata rasadnita afara si nu stiu care ar fi avantajele.Raman la pervazul de la geam pentru primii pasi :). In februarie nici nu ar merge afara, chiar daca nu ar fi zapada, pentru ca pamantul a inca inghetat peste noapte, dar stii tu mai bine ritmul pentru dezvoltarea in rasadnite .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Februarie 2012 @ 3:49 pm

      • Sigur ca in Februarie nu merge rasadnita afara.Dar in Martie,cam de pe data de 10 se poate face.Mie mi se pare ca se dezvolta mai bine si au si mai multa lumina. Eufac rasadnita pe pat de balegar proaspat care incalzeste foarte bine stratul gros de pamant de deasupra in care pun semintele.Asa,nu mi-e teama chiar daca temperaturile scad chiar si la 0 grade noaptea.Si,daca pun semintele la fel ca tine,adica mai rar,nu mai trebuiesc repicate si le pun direct in gradina cand cresc.
        Eu in casa nu am spatiu,ca as fi pus si eu 🙂

        Comentariu de Victoria — 21 Februarie 2012 @ 9:44 pm

  2. Foarte frumos aranjate si bibilite. Sa-ti mearga bine si sa fie sanatoase!!!!!

    Comentariu de vasi — 21 Februarie 2012 @ 12:44 pm

    • Multumesc Vasi , sa fie bine la toti! 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Februarie 2012 @ 3:46 pm

  3. Foarte frumos pregatite rasadnitile pentru viitoarele plantute,
    aerisite,cu spatiu numai bun de dezvolatare si atent distribuite.
    Probabil ca nu le mai repici,si ai seminte viabile daca ti-ai permis luxul
    de a le insamanta asa de rar.
    In cazul in care nu le mai repici,cu ce ingrasi pamantul lor pana la
    scoaterea plantutelor in gradina???..
    Pun aceasta intrebare deoarece stiu ca rolul repicatului are drept scop
    atat formarea unor radacini vigoare viitorelor plantute,dar mai ales
    hranirea lor prin schimbarea pamantului.
    Iti doresc o gradina cat mai imbelsugata.

    Comentariu de mariastan — 21 Februarie 2012 @ 10:47 am

    • Nu le mai repic, intr-adevar. Semintele sunt in mare parte de anul trecut si din anul anterior. Daca nu vor rasari plantute, am timp sa incerc cu altele.Cat despre repicat, va fi direct afara la timpul potrivit .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Februarie 2012 @ 3:45 pm

  4. MIhaela, să fie într-un ceas bun! Şi eu sunt curioasă dacă nu cumva roşiile vor fi… vinete 🙂 Eu mi-am pus astă toamnă busuioc pe balcon, dar am fost plecată o săptămână şi nu ştiu cum am lăsat geamul întredeschis de-au îngheţat toate răsadurile. Slavă Domnului că restul florilor erau în casă! Acum mă gândesc să pun din nou (şi poate mai rar, vorba ta, că ieşise o harababură).

    Comentariu de Florance — 21 Februarie 2012 @ 12:19 am

    • Nu vor fi vinete rosiile, ci rosii :). Am avut si anul trecut din acelasi soi si din acelasi plic si stiu la ce sa ma astept. Rasadurile daca ingheata cand sunt mici ,nu e mare problema, le smulgi pe cele inghetate si mai pui alte seminte .Mai rau e cand se strica o planta mare de la care astepti rezultate.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Februarie 2012 @ 3:42 pm

  5. Nu puteai sta departe de activitati specifice pentru prea mult timp :)) Spor si recolta bogata 🙂

    Comentariu de buceginatura2000 — 20 Februarie 2012 @ 9:49 pm

    • Nu, n-aveam cum, strigau semintele la mine ca a venit timpul sa le dau viata :). Multumesc de urari!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Februarie 2012 @ 10:15 pm

      • Si cam in cat timp iese ceva din pamant?

        Comentariu de buceginatura2000 — 20 Februarie 2012 @ 10:22 pm

        • Nu stiu, te tin la curent :). Astept si eu cu nerabdare primele semne.

          Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Februarie 2012 @ 3:05 pm

          • la curent :)) bine, multumesc….dar oricum ma gandesc ca o sa scrii tu 🙂

            Comentariu de buceginatura2000 — 21 Februarie 2012 @ 3:12 pm

            • Asa ma gandesc, ca voi scrie. La asta ma si refeream cand am spus ca te tin la curent :).

              Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Februarie 2012 @ 3:50 pm

  6. Spor in toate si poate vom vedea rosiile acelea din seminte albastre, sunt tare curioasa cum vor fi…

    Comentariu de cafeauata — 20 Februarie 2012 @ 9:33 pm

    • Am avut si in 2011 rosii din soiul cu seminte albastre. Au fost foarte roditoare si sanatoase .:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Februarie 2012 @ 9:52 pm

  7. Arata super promitator…mult succes!

    Comentariu de yousef59 — 20 Februarie 2012 @ 4:37 pm

    • Multumesc, Magda :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Februarie 2012 @ 4:42 pm

  8. Bravo ! Sa fie intr-un ceas bun !
    Si eu tot ca tine, in primul an am pus o padure de rasaduri. Acum numar semintele si tin si pentru anii viitori. Stii, rosiile germineaza si dupa 7-9 ani. Mai putin, dar tot rasare ceva. Am folosit anul asta seminte de acum patru ani si au iesit 100%.
    Acum citeva zile am pus tura a doua de rosii si busuiocul. Si peste doua saptamini pun si ultimele rosii.
    Ce soiuri ai pus ?

    Comentariu de Dani — 20 Februarie 2012 @ 4:23 pm

    • Sa fie precum spui :)!
      Nu stiam ca germineaza si dupa atatia ani semintele de rosii. Asta e bine, inseamna ca mai am si la anul si peste doi ani din cele de acum . Am pus si rosii mari, atat din semintele de la un soi de rosii din gradina mea, cat si luate de la Piatra Neamt de la un tip care vinde seminte de rosii romanesti, zice el.Am pus si inima de bou si San Marzano , lunguiete adica, rosii si galbene si rosii altoite :D, Tolin F1. Cam din cele pe care le-am mai pomenit si cu alte ocazii. Am si seminte de rosii cherry, dar astea le pun mai tarziu , pentru ca cresc repede si nu au nevoie de mult avant.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Februarie 2012 @ 4:42 pm

  9. harnicuto!

    Comentariu de cristina — 20 Februarie 2012 @ 9:35 am

    • Si nerabdatoare :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Februarie 2012 @ 4:10 pm

  10. Esti harnica, Mihaela, bravo! Spor la treaba! Un an rodnic sa avem!

    Comentariu de Diana Alzner — 20 Februarie 2012 @ 9:19 am

    • Dorul de primavara ma indeamna sa fac ceva, sa o simt mai repede venind, cand privesc si astept langa cate-un firicel de plantuta noua. Sa avem an bun in toate!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Februarie 2012 @ 4:09 pm

  11. Maine pun si eu cateva seminte ca sa am sa pun in solar mai devreme .. daca pot sa imi mai repar solarul ca mi l-a stricat zapada.
    Eu afara numai in luna mai pot sa pun ca sa nu imi inghete.
    Sa fie un an cat mai bogat.

    Comentariu de Ursu Florin — 19 Februarie 2012 @ 10:17 pm

    • Si la noi solarul s-a cam indoit sub greutatea zapezii. Ne da de lucru zapada multa, ca sa nu o uitam curand.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Februarie 2012 @ 4:08 pm

  12. E nevoie de organizare ca sa nu incurcam borcanele.. si vad ca nu ti-a scapat nimic! 🙂
    Sa fie un an inbelsugat!

    Comentariu de diverse — 19 Februarie 2012 @ 9:24 pm

    • Dupa cata zapada am avut, inca mai avem, poate vom avea si recolte pe masura :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Februarie 2012 @ 4:07 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

