Eu si gradina

23 Februarie 2012

Cea mai frumoasa perioada din an

Filed under: Viața grădinii, vremea — Etichete:, , , , — Mihaela C.P. @ 10:34 pm

Sunteti de acord cu mine ca februarie este cea mai frumoasa luna din an? Chiar daca in perioada de inceput a lunii a doua din acest an, am crezut ca trecem cu totii printr-un cosmar, cand ne vedeam ingropati in zapezi care cresteau din ce in ce mai mari  parca in fiecare zi, cand gerul cumplit, dar cumplit ne ingheta respiratia , fruntea , ochii si noua, celor care ieseam numai cateva minute pe zi afara , expusi temperaturilor scazute , dar si bietelor fiinte fara alta casa decat adaposturile de pe sub vreun acoperis ori adapostite langa cate-un zid  afara si altor semeni de ai nostri care munceau sub cerul liber, cum am vazut intr-o duminica geroasa pe o fetita tanara,  stand pe zapada, de fapt topaind cand pe-un picior, cand pe celalalt cu o masuta de bilete la bingo de vanzare . Si eu nu am vazut sa fi cumparat cineva bilete de la ea.

Dar partea frumoasa este ca frigul acela cumplit a trecut, s-a lasat spulberat de martie care se apropie si a permis catorva raze de soare sa cada peste stresini , picurand strop cu strop din nametii de zapada depusi (uneori chiar cu tot cu bucati de acoperis ). Azi  de dimineata   cateva raze imi coborasera peste pleoape si le -am simtit  scurgandu-mi-se inapoi peste  gene rasfirate   inaintea mea,  luminandu-mi  zorii de zi  si drumul .

Tot nu v-am convins ca februarie este cea mai frumoasa luna din an? Nici nu intentionez sa conving pe nimeni, eu asa simt ,insa  numai de la o vreme.

In ultimii ani, traiam zilele de inceput de martie cu o bucurie fantastica, gandind ca in sfarsit e primavara sau va veni in curand primavara, dar urmau babele de martie, acre si manioase , ba apoi mosii si ei capriciosi si urmau ploi amestecate cu lapovita . In aprilie, luna in care organismul iese din iarna epuizat si lipsit de armele de aparare de la inceput de iarna  ,aproape in fiecare an ma prinde cate o raceala care imi incurca din planurile primavaratice.  Gerurile de martie ma ingrijorau cand veneau dupa cateva zile de caldura care deschideau muguri si bobocii de piersic sau de cais, iar zapezile de aprilie erau un cosmar de nesuportat .

Si anul trecut, primavara a venit tarziu  (va aduceti aminte, nu?) , frigul nu s-a lasat dus pana spre sfarsit de aprilie , asa incat in lunile care ar fi trebuit sa fie frumoase , calde, insorite, pline de florile primaverii, timpul a fost plumburiu , apasator , intunecos si urat si eu, cel putin,  nu am simtit bucuria primaverii ca in alti ani.

Numai in februarie am fost extrem de incantata, iarna stiam ca trebuie sa fie pe sfarsite, ca dupa ea vine musai primavara, primavara de la care asteptam atat de multe.

Asa ca ma bucur si acum de soarele de februarie, pe vrabiutele de  la birou pe care le-am vazut infometate in urma cu cateva zile  , le-am invatat sa vina pe pervaz si sa ciuguleasca graunte . Le privesc de dupa perdea apropiindu-se cate doua, trei, in grupuri mici  nu intr-un zbor lin ci zburatacit , jucaus , parca invartindu-si aripile ca pe mici elice . La inceput vin , ciugulesc cate-un bob si fug in apropiere pe un gard. O data una care se asezase pe pervaz la micul dejun dupa grau si-a intins gâtuțul si a privit prin fereastra dincolo, inauntru, de  unde  le urmaream eu, nemiscata.M-a zarit, mica cum s-o fi simtit si fara aparare , s-a speriat de mine si a fugit iute. Insa in zilele urmatoare  am observat  ca daca nu ma misc, ci le urmaresc ca stana de piatra nu se mai sperie , ci isi continua relativ fara graba ciugulitul bobitelor hranitoare . In afara de vrabiute am vazut ca se perinda prin apropiere si pitigoi , cotofane , gaite , mierle si inca un soi de pasari pe care nu l-am identificat. Mierlele mai coboara sa ciuguleasca seminte, dar celelalte sunt mai prudente sau au alta cantina .

Vrabiutele asteptand momentul prielnic

Vrabiuta prinsa cu bobu-n  gura (ca Zdreanță):

Cu bobu-n cioc

O pasare zgribulita , printre altele:

Neidentificata

O mare hoață, pofteste la ouale din cuibare , la nuci, coji de paine, puii de rata ii fac cu ochiul cand sunt mititei si singuri prin curte :

O hoață

Pitigoii, aparitii rare, dar dragalase:

Pitigoi

Parca se numeste pitigoi de stuf:

Tot un pitigoi

Un maruntel cu cantec vioi:

Sa fie tot un pitigoi?

Prin urmare sa stiti, eu am asigurati cantaretii pentru la vara. Si acum ciripitul lor zburdalnic anunta ceva, eu inteleg ca ar fi numai vesti bune :).

9 comentarii »

  1. […] pe care asta iarna nu le-am lasat sa moara de foame nici cand afara era doar putin frig, nici cand gerul era in plina desfasurare , vagaboandele cerului, vrabiile […]

    Pingback de Flori de piersic la burtica « Eu si gradina — 9 Aprilie 2012 @ 8:47 pm

  2. it’s amazing how you’d able to take a shot of the cutie birdie on a tree with a food still on its mouth.. 🙂

    Comentariu de dabawenyo life — 2 Martie 2012 @ 6:01 pm

    • I gave them these grains to find some food when was cold and the snow covered everything else.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 2 Martie 2012 @ 7:18 pm

  3. Mihaela, azi a dragobetele si pasarile au inceput sa cante si sa-si caute perechi.
    Daca vrei sa stii ce spun pitigoii, afla de la mine, care am auzit la randul meu de la bunica:
    1. „Opinci, opinci!” – adica sa ne cumparam opinci ca vine vreme rea
    2. „Simt a vara!, Simt a vara!” – va fi timp frumos si cald.

    Te-am lamurit? 🙂

    Comentariu de Diana Alzner — 24 Februarie 2012 @ 6:13 pm

    • Nu am inteles pana acum limbajul pitigoilor. Voi fi mai atenta cand voi mai vedea pe cate unii sa ascult ce spun.
      Eu stiam despre bibilici doar, ca ar spune : ”păcat, păcat” .
      De lamurit sau nu, am inteles ce spui, am aflat ceva nou si interesant :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Februarie 2012 @ 6:51 pm

  4. Deocamdata sunt cam zgribuliti cantaretii dar cat de curand isi dezmortesc ei instrumentele si se pun pe cantat! 🙂
    Sa ai un weekend placut!

    Comentariu de diverse — 24 Februarie 2012 @ 3:15 pm

    • Deja au inceput sa zburataceasca mai veseli cantaretii . Diminetile cand este si soare aud cum canta , ciripesc vesele vrabiile , cantec de primavara. Weekend placut si tie 🙂 !

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Februarie 2012 @ 3:51 pm

  5. Ce de pasarele ! Si ce suflu de primavara in scrisele tale. Bravo ! Au rasarit semincioarele ?

    Comentariu de Dani — 24 Februarie 2012 @ 10:48 am

    • Daaa, Dani, au rasarit cateva rosiute si o multime de buruieni . Trebuie deja sa plivesc :), le-a placut semintelor de buruiana in casa , la caldura.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Februarie 2012 @ 3:49 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

