Eu si gradina

5 Martie 2012

Inocenti

Filed under: filme, muzica, tv — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 8:23 pm

Vine primavara. Mai avem un hop cu o ninsoare , pe care zice-se trebuie sa o asteptam pregatiti cu lopeti intr-o zi , doua si apoi sa speram ca am scapat. For good 🙂 ( sau for varza , cum ar zice un amic care iubeste atat de mult limba romana incat cand o aude presarata cu englezisme ,  are cate o replica usor acida ).

Vine primavara , atat am asteptat-o cei mai multi , insa ma gandesc acum cu tristete la cei care au traversat toata iarna, asteptand si sperand la zilele frumoase si insorite si care in mod tragic au disparut tocmai acum, in pragul trecerii spre ea , cu adevarat frumoasa frumoaselor .Ma gandesc la doi bieti pui de om despre care  probabil ati auzit cu totii la televizor si v-ati mirat , smulsi din viata de catre cel ce trebuia sa le fie protector , ma gandesc la cativa oameni aflati intr-o frizerie care s-au trezit impuscati, omorati sau raniti de catre un semen smintit de-al lor si la multi altii ca ei, despre al caror caz nu s-a facut  publicitate in presa . Ma gandesc si la o biata mierla pe care am vazut-o astazi zacand pe zapada, probabil vreun catel sau pisica au pus gheara pe ea si care nu va mai apuca sa cante si sa ne incante in primavara ce va veni in curand.

Traim intr-o lume salbaticita cu oameni smintiti si nu cred ca exista solutie pentru a-i identifica, controla  si trimite in locuri izolate pentru bolnavi psihic cum sunt ei , inainte de a face grozavii si indurera pe cei apropiati din jurul lor sau pe cei care s-au aflat la momentul nepotrivit in preajma lor. Oamenii care fac rau iremediabil altor oameni, mai sunt ei oameni? Nu mai sunt. Omul , fiinta superioara este dotat cu judecata ,poate discerne binele de rau si  poate opta catre solutia morala , civica , catre care a fost instruit prin educatie la scoala. Oamenii care au comis grozaviile ultimelor zile erau oameni maturi, adulti in jurul varstei de 50 ani, trecusera prin scoala , nu erau niste analfabeti ,pareau oameni responsabili , cu loc de munca  (coincidenta , amandoi ucigasii  erau soferi , unul de taxi si altul de autoturism al unei institutii publice ), ah, dar sufereau din dragoste . Mare boala dragostea, dar si pierderea ei .Cred ca este o tema vasta de studiu psihiatric si psihologic , probabil a fost si dezbatuta si disecata de multe ori, insa pana acum spre nestiinta mea.

Eu insa ma gandesc cu tristete la cei care nu au mai apucat , asa, pe ultimii metri sa se bucure de bucuria primaverii. Al caror suflet in mod nemeritat a fost ranit profund de oamenii in care si-au pus toata increderea . Mi se pare atat de trist sa mori in zorii primaverii, cand toata natura abia se trezeste la viata , cand  toti ne-am bucura sa reinviem odata cu ea , inocenti , ucisi,  unii oameni nu se vor mai putea bucura .

10 comentarii »

  1. Mihaela, eu cred ca samburele care a starnit tragediile astea nu se poate numi dragoste. Eu i-as spune posesivitate, frustrare, frica. Oricum, numai dragoste nu.

    Comentariu de balaurdegradina — 11 Martie 2012 @ 10:02 am

    • Iubire nu. Dar poate dragoste se poate numi,i se mai zice si dragoste cu nabadai. Insa aici a fost depasita limita unui comportament normal.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Martie 2012 @ 9:06 pm

  2. […] Morningeight LunaPatrata MesterulManole NoapteBunaCopii PerfectDevil UnBlogCiudat Flaviusobeada Mihaela Rate this: Share this:EmailLike this:LikeBe the first to like this […]

    Pingback de Bula si soacra « Icepickk's Blog — 9 Martie 2012 @ 12:35 pm

  3. […] Morningeight LunaPatrata MesterulManole NoapteBunaCopii PerfectDevil UnBlogCiudat Flaviusobeada Mihaela Rate this: Share this:EmailLike this:LikeBe the first to like this […]

    Pingback de La ora de psihologie « Icepickk's Blog — 6 Martie 2012 @ 7:17 pm

  4. Trăim într-o lume haotica,zbuciumata și nepăsătoare,uneori ne intrebam …..
    Oare sunt șanse sa fie mai bine?!
    Eu cred ca……………da,se poate sa ne fie mai bine.
    Chiar dacă uneori,suntem tratați cu ignoranță,stigmatizați,uitați sau pur și simplu ghinioniști.
    Trebuie sa ne păstrăm în continuare gândirea pozitiva,pentru ca ,schimbarea cea mare sta în noi.
    Daca tu,sau dacă eu, și poate noi toți am încerca zilnic sa schimb câte ceva ,lumea ar fi mai buna.
    Nu întoarcem spatele celui care are nevoie de un sfat,nu devenim nepăsători la nevoile altora,în limita a cât putem sa dăruim din suflet, celui care este necăjit.Daca toți am fi preocupați sa ne facem meseria, sa dam dovada de civilizație,ar contribui la o mica schimbare.
    Asemeni ție mulți își doresc sa traiască decent,într-o țară curata și liniștită,fără teama ca, mergând spre serviciu, sa fi jefuit ,sau omorât.Aceste personaje care comit asemenea fapte ,au reale probleme de ordin psihologic.Probleme ,care din păcate sunt total ignorate de cei din familie,și atunci dacă ei nu-i ajuta,nu sesizează organele competente,…..atunci cine?.
    Un exemplu pe viu pe care l-am trăit în aceasta iarna,un domn în vârstă a căzut în fata noastră pe strada,eu cu 2 doamne am încercat sa-l ridicam de jos,lângă noi 4 bărbați nu schițau nici cel mai mic gest,doar ne priveau în neputința noastră de a ridica bătrânelul de jos.Atunci eu am rugat pe unul dintr-e ei sa ne ajute,la care dansul îmi răspunde,la-sal cucoană ca e mort de beat.Cineva într-e timp sunase salvarea,cei de la salvare constatase ca bătrânelul făcuse un stop cardiac din cauza gerului de afara, reușind sa-l resusciteze la fata locului.
    Este strigător la cer uneori nepăsarea oamenilor de lângă noi,viata acelui bătrân putea fi curmata tragic, doar pentru faptul ca judecam omul de lângă noi ,după hainele de pe el.
    Nu contează dacă ești sărac sau bogat,dacă trăiești într-un palat sau într-un cort,contează sa fi om .

    Comentariu de Maria Stan — 6 Martie 2012 @ 7:00 pm

    • Da, suntem inconjurati de multa indiferenta .Si eu am vazut in urma cu cateva saptamani , pe cand incepusera sa cada zapezi de pe acoperisuri, langa o cladire inalta un Tico ramasese inzapezit in mijlocul strazii si 4 fete tinerele , subtirele se straduiau sa inlature zapada cazuta in mijlocul drumului in fata masinii in care se aflau, care cu o lopata mica, care cu mainile goale. In spatele lor doua masini mai mari, una de teren si alta tot mare, dar parca nu SUV , la volan conduse de barbati, care asteptau nepasatori ca fetele sa curete drumul , fara sa incerce sa dea o mana de ajutor. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 6 Martie 2012 @ 7:41 pm

  5. Cand eram adolescenta nu intelegeam amaraciunea cu care bunicii si ceilalti adulti priveau viata.
    Acum am inceput sa inteleg…

    Comentariu de Diana Alzner — 6 Martie 2012 @ 11:02 am

    • Pe mine atunci cand eram mica, aveam vreo 10 ani poate pe atunci, m-a gasit mama plangand si cand m-a intrebat de ce plangeam, am zis ca vreau sa fiu micuta. 🙂 De fapt eu incepusem sa vad ca odata cu trecerea timpului , pe masura ce eu cresteam , bunicii mei imbatraneau si se indreptau catre sfarsit si probabil incepeam sa inteleg care e ciclul vietii si al mortii.Dar atatea fapte rele cum sunt acum, parca nu se petreceau in timpurile alea.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 6 Martie 2012 @ 7:30 pm

  6. Da, ai dreptate, dar daca exista ceva dupa moarte si chiar ceva mai frumos decat o primavara pe pamant? Ma gandesc ca dacii stiau ei ceva de sarbatoreau si se bucurau cand cineva murea.

    Comentariu de cristina — 6 Martie 2012 @ 9:02 am

    • Daca exista sau nu, deocamdata e numai speranta si credinta. Pana atunci, aici este si raiul si iadul , depinde si cum ne facem noi viata. Oricum, chiar daca ar exista ceva mai frumos sau mai bun dupa moarte, asta nu justifica sau nu este scuza pentru luarea vietii altcuiva , cu atat mai putin in mod violent .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 6 Martie 2012 @ 7:24 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

