Eu si gradina

7 Martie 2012

Expozitie de pasari

Filed under: Pasari — Etichete:, — Mihaela C.P. @ 8:21 pm

Astazi seara mergand pe strada ma gandeam cat de frig este, atat de frig incat imi inghetase mana pe sacosa pe care o aveam cu mine, cand ce imi veni idee ca sunt zilele babelor. ”Ah, ce baba uricioasa ” mi-am zis in gand, dar oare…in ce data suntem? Sa fie 5? Sa fie…cat? 7 ??Ah, da, grozav, pe 7 in fiecare an imi alegeam eu ziua in care sa fiu baba, mi-a placut mie cifra 7. Prin urmare , uricioasa care a facut ziua rece cu dinti aspri de ger am fost chiar eu :).Numai dupa ziua de astazi cand m-am cam zburlit la servici la una din fetele care a incurcat hartiile , cred ca s-ar gasi cineva care sa aprobe ce am scris . Munca cu hartoage e foarte grea .

Nu v-am povestit insa ca duminica am fost la Breaza la expozitie de pasari de rasa. Imi place sa merg in fiecare an, numai ca uneori din cauza ca nu isi fac publicitate suficient incat sa pot afla si eu, mai pierd cate un an.

Insa in ultimii ani mi s-a parut ca am tot vazut cate ceva nou; anul asta pe langa rasele obisnuite de gaini, care oricum imi plac si imi place sa le revad an de an , de bibilici si porumbei , rase din care nu am fotografiat chiar toate varietatile si marimile si culorile, ci numai pe cateva, anul asta am vazut nou si fazani divers colorati, foarte agitati in custi, astfel incat desi ei erau frumosi nu au prea iesit pozele grozav .

Numele raselor de pasari nu le-am retinut. Am scris numai numele catorva din care am avut si eu (cum este viandotul pitic) sau al caror nume l-am fotografiat si asa am putut sa il scriu corect.

gaini de rasa
albastre

Paunii erau foarte galagiosi, scoteau niste tipete de rasuna sala, incat ma intrebam initial cine urla asa tare. Era o pereche de paun cu paunita albi si alaturi paunul albastru si paunita cenusie . Dar frumosi, ingrijiti.

Păuni albi

In  urmatoarele doua poze  sunt fazani:

Fazani diamant

Erau agitati, nervosi, cred ca nu erau obisnuiti sa stea inchisi in custi nespatioase si fotografiati (nu doar de mine) ca niste mici vedete :

Papagali? Nu, fazani.

Porumbei erau in cateva combinatii de culori, din care, din nou, eu am fotografiat numai cateva:

Porumbei
Porumbei
Porumbei

Cateva rase de gaini de marime mai mica, mai jos cu penele ca picurate cu stropi de vopsea :

Pene pictate
Caciulatii
Alb complet
Gaina si cocos

Cele din poza de mai jos sunt urmatoarea tinta de pasari de rasa pe care mi-as dori sa le obtin in curtea mea. Se numesc matase japoneza si exista si albe si negre, aici numai varietatea cu pene roscate :

Matase japoneza

Cucuriguuu! Viandotul pitic avea ceva de comentat:

Viandot
Bibilici

Maro

Gat golas de Transilvania :

Gat golas

Gaini albe frizate de la natura :

Cochinchina alb frizat

Si pasari ale cerului :

Pasarile cerului

Parca e mai bine in libertate  decat ingrijit, bine indopat, dar inchis intr-o cusca la dispozitia altora .

20 comentarii »

  1. unele sunt chiar spectaculoase !!!!!!

    Comentariu de ricamihai13 — 9 Septembrie 2014 @ 9:41 pm

  2. Ce frumoase sunt!… eu vreau si gainuse pitice,vreau si bibilici,vreau si porumbei,vreau ca dintre toate speciile de pasari de pe lumea aceasta sa am si eu minim una,sau pereche.
    Dar stiu ca nu se poate…iubesc pasarile,fie ca sunt de curte sau nu.
    PS:vrabiutele din acel tufan,din ultima imagine imi plac enorm. Toate fotografiile dvs. sunt foarte reusite,iar pe mine ma incanta sa le privesc!…

    Comentariu de Alina — 1 Ianuarie 2013 @ 5:43 pm

    • Nu e imposibil sa ai si tu macar o pereche de pasari dintr-o rasa pe care ti-o doresti.Numai ca daca sunt de rasa , ar trebui tinute separat de celelalte.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 1 Ianuarie 2013 @ 9:32 pm

  3. foarte frumoase ,adevarat dar si costisitoare sa stiti!mirela

    Comentariu de pistilica — 8 Martie 2012 @ 7:02 pm

  4. Foarte frumoase păsări, dar să ştii că poţi fi mândră şi cu ale tale.
    La mulţi ani, Mihaela! 🙂

    Comentariu de Diana Alzner — 8 Martie 2012 @ 3:57 pm

    • Chiar sunt mandra de ele, sa stii. Eu vad frumusetea si a cateilor si pisicilor comunitare , si a pasarilor comune care nu sunt de rase pretioase. Tot ce-i viu are o frumusete aparte .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Martie 2012 @ 4:11 pm

  5. Ce frumoase ! Si mie mi-au placut cele gri, e o culoare rara pentru gaini. Si porumbeii cu cozile dantelate si ochisori fardati 🙂
    Tare mi-ar place, sa le vad libere intr-o curte … cred, ca as sta ore in sir sa le privesc.
    Cind se termina cu babele astea ? Si la mine ploua si au anuntat precipitatii cu galeata in judetul nostru.

    Comentariu de Dani — 8 Martie 2012 @ 10:25 am

    • Babele pleaca maine, pe 9 , cand vin…mucenicii 🙂 , hehe! Buni cei moldovenesti .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Martie 2012 @ 3:17 pm

  6. cand eram mica si mama ma trimitea in vacante la bunici, stateam in curtea gainilor incercand sa pun mana macar pe una, sa o iau in brate sau sa o mangai. erau tare sperioase, dar pana la sfarsitul vacantei reuseam sa imblanzesc macar una. mi-au placut intotdeauna dolofanele astea pe doua picioare, dar cele postate de tine – de expozitie – sunt superbe, parca sunt de decor. daca ai mai avut, ce poti spune, se ingrijesc mai greu decat cele obisnuite? sunt mai sensibile?

    Comentariu de cristina — 8 Martie 2012 @ 9:47 am

    • Am mai avut din cele portocalii, desigur ca tot nu le stiu denumirea rasei. Nu au fost pretentioase, dar nici nu m-au impresionat cine stie cat.Cocosila creste mare, greu si lapatin , nu e vioi ca si cocosii obisnuiti, iar gainutele desi sunt umflate, sunt usurele , numai fulgii si penele de ele. Si mi se pare mie ca gainile astea de rasa nu prea sunt harnice ouatoare, ci mai lenese .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Martie 2012 @ 3:21 pm

  7. La multi ani de 8 Martie!
    Pentru ca sunteti cele care insenineaza zilele barbatilor – desi ei se plang dar numai pentru ca asa s-au obisnuit – pentru ca sunteti cele care numai cand priviti catre copiii vostri, dati lumii mai multa frumusete, pentru ca sunteti cele care gasesc in fiecare zi timp pentru orice problema si orice nevoie a celor dragi, pentru ca, desi va mai plangeti cateodata, o luati de la capat in fiecare zi, mai puternice si mai hotarate, pentru ca sufletul vostru stie ce e iubirea, cum se daruieste si cum se primeste ea… si pentru tot ceea ce reprezentati… pentru voi timpul se opreste putin in loc la fiecare inceput de Primavara, sa va aduca un omagiu…
    La multi ani!

    Comentariu de Maria Stan — 8 Martie 2012 @ 9:04 am

    • La multi ani! Numai bine :)!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Martie 2012 @ 3:22 pm

  8. O adevarata minunatie, doamne ce inseamna natura!!!
    Pupici!

    Comentariu de vasi — 8 Martie 2012 @ 8:28 am

    • Da Vasi, viata e atat de plina de varietate si de frumoasa incat cred ca mereu putem fi surprinsi placut de cate ceva nou. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Martie 2012 @ 3:23 pm

  9. Foarte frumoase…toate!
    Expozitia este cu vanzare?Sunt foarte scumpe?
    Mi-au placut foarte tare…

    Comentariu de yousef59 — 7 Martie 2012 @ 9:18 pm

    • Da, unele erau si oferite spre vanzare. Nu am intrebat cat costau, probabil la 100-200 lei o pereche gaina-cocos. erau si cativa cu pui de rasa de vanzare, in varsta de aproximativ o luna, insa nu prea e vreme de crescut pui acum , decat daca ai un spatiu incalzit in care sa ii poti tine si in care sa poata sa traiasca fara sa se simta neplacut mirosul si mizeria inevitabila. Pui mici as fi luat si eu , daca ar fi fost mijlocul primaverii cu vreme mai blanda, astfel incat sa poata fi tinuti in magazie. Puii mici de rasa, in varsta de o luna erau 20 lei bucata.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 7 Martie 2012 @ 9:23 pm

  10. Ce frumuseti! Cel mai mult imi plac paunii si pasarile din fotografie de sub pauni! 🙂
    Seara placuta!

    Comentariu de diverse — 7 Martie 2012 @ 8:32 pm

    • Fiecare are frumusetea ei. Si eu am preferinte, de obicei pe cele din care nu am avut niciodata sau din care am avut si nu au rezistat. Am avut o puicuta albastra (din pasarile cu pene gri, asa le spune, numele rasei si albastru 🙂 ) pe care am pierdut-o de pui si tare am regretat dupa ea. Apoi nu am mai reusit niciodata sa procur si am ramas putin cu gandul la ea …

      Comentariu de Mihaela C.P. — 7 Martie 2012 @ 9:10 pm

      • La multi ani, multa sanatate si fericire! 🙂

        Comentariu de diverse — 8 Martie 2012 @ 10:37 am

        • Multumesc, la fel sa ai parte si tu :)!

          Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Martie 2012 @ 3:16 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

