Eu si gradina

17 Martie 2012

A venit primavara

Filed under: flori, Viața grădinii — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 3:34 pm

Azi de dimineata nici nu imi venea sa cred ca e primavara, ca in sfarsit atat de asteptata a venit, desi soarele stralucea  pe cerul fara niciun nor , iar in termometru afara inca din zori  temperatura se vedea a fi cu plus. Cu atat mai putin cu cat la iesirea din casa am dat peste asta :sloi de gheata

care pare sa fie programata sa apuce sfarsitul lunii mai tot pe meleagurile noastre , asa este de mare, inghetata si statornicita aici ca un mare sloi  .

Soarele m-a impins insa afara si cum eram cam suparata pe aspectul neingrijit din curte,plin de  frunze moarte , ba pe langa gard, inspre strada am gasit multime de gunoaie:hartii, pahar de plastic, pachet de napolitana si multe resturi de tigari   am pus mana pe grebla si pe matura si am strans toata mizeria , am  greblat frunzele uscate sau mare parte din ele , ca unele s-au strecurat printre dintii greblei si au scapat (deocamdata) ,  am taiat crengile ofilite ale tufanelelor care au reusit sa iasa de sub nameti, ca ar mai fi cateva inca neeliberate de soare de sub stratul de zapada , am reparat din foarfeca cateva crengi rupte de zapada grea si am facut inventarul daunelor facute de iarna printre plantele din gradina , dar si al celor ce au scapat cu bine. Bilantul pare sa fie unul pozitiv, pierderile sunt mici, se numara in crengi sau numai parte din planta, parte ce poate fi recuperata si nu in planta intreaga .

O zi de primavara splendida a fost, mai cald probabil decat normalul perioadei (asa zice ca ar fi spus si la tv ca o sa fie, de-aia ii citez , folosesc cuvintele lor) si acum dupa  activitatea de gradinarit  in urma unei cam lungi perioade de inactivitate simt ca efortul  s-a lasat cu ceva durere de spate .De acum incolo asa o sa tot fie :).

In afara de nametele mare de zapada inghetata cine mi-a mai zambit astazi afara? Iata-i:

-brandusa galbena s-a deschis si mai sunt inca cativa bobocei gata sa creasca si sa infloreasca;
Brândușa sau crocus

-ghioceii care au rezistat eroic au prins si ei si zile mai bune  si acum sunt larg deschise florile ;Ghiocei pe vreme buna

-mai am un soi de ghiocei cu floarea mai mare, care infloresc si mai tarziu; aici sunt inca boboci:Ghiocei cu floare mare, târzii

-iar doi dintre ei, asezati intr-un loc mai insorit s-au deschis deja si se vede ca au si vizitatori ; din vizitatori se pot observa numai târtițele, erau foarte prinsi de activitatea in interiorul ghiocelului si nu au fost dispusi sa iasa si sa  pozeze:Ghiocei cu târtițe

-si un bobocel de brandusa mov promite sa isi arate in curand floarea in toata splendoarea:Boboc mov

-iar delicatele anemone pe care uneori le vedeam inflorite chiar din decembrie isi ridica inceeet capsorul spre lumina. O sa se arate si ele in curand :anemona

-una din anemone e  mai harnica :anemona

Astea sunt  intamplarile verzi ale pamantului din gradina. Ce se petrece in casa, in fata ferestrelor, e alta poveste, tot plina de culoare. Este -se pare- sezonul in care muscatele cu floare mare s-au vorbit sa se deschida deodata. Le-au placut pesemne cele cateva raze de soare care au incins fereastra langa  care stau si au facut fiecare ici-colo , nu mult, dar macar cate o floare .

-muscata englezeasca roz:Muscata englezeasca

– grena:Muscata englezeasca

-alb-roz:muscata englezeasca

-corai:Muscata englezeasca

-mov:muscata englezeasca

-grena cu bordura alba:muscata

Chiar a venit primavara !

14 comentarii »

  1. Mihaela, ca de obicei, ai poze care taie rasuflarea privitorului, sunt extraordinare.
    Ce le faci muscatelor de arata atat de bine? Eu am doar intr-o singura culoare, un lila, dar dupa trecerea a doi-trei ani se lemnifica si trebuie s-o inmultesc, o iau de la capat cu dezvoltarea ei…

    Comentariu de dianaalzner — 18 Martie 2012 @ 9:36 am

    • Si la mine muscatelor le cresc ramuri lungi si tulpina se lemnifica. Desi le tin si de la un an la atul pe cele care imbatranesc, pun si butasi in pamant ca sa obtin si plante tinere. Si o iau ,de asemenea, de la capat :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 18 Martie 2012 @ 1:05 pm

  2. Ce frumoase-s floricelele, mai ales brandusa galbena, un soare in miniatura. Si cu muscatele m-ai cucerit. Sint asa de colorate. Le zice pelargonium, nu ?

    Comentariu de Dani — 17 Martie 2012 @ 11:12 pm

    • Da, Dani, denumirea lor oficiala este pelargonium grandiflorum :).Si eu cand le-am vazut pe toate inflorite in acelasi timp m-am bucurat.Nici nu mai stiam ca le am in atatea culori :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 18 Martie 2012 @ 7:04 am

  3. Superbe muscate ai. Imi plac de mor

    Comentariu de Victoria — 17 Martie 2012 @ 10:18 pm

    • Am tot incercat mai multe ierni la rand cu diverse flori carora sa le mearga bine peste iarna in casa si am constatat ca cel mai mult le prieste la noi muscatelor englezesti. Si asa am ajuns sa le adun cate una si sa am si eu flori in casa la geam iarna.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 17 Martie 2012 @ 10:30 pm

  4. Ce frumoasa este brandusa!
    Da, a venit primavara! Astazi am fost la tara si am stat in tricou.. erau 20 de grade! 🙂

    Comentariu de diverse — 17 Martie 2012 @ 7:35 pm

    • Este frumoasa, are o culoare calda si vesela.
      Eu cand eram in curte ma gandeam ca nu mi-am dat cu creme de protectie solara pe fata sa nu ma prajesc :)). Nu ca vara as folosi-o, doar prima data cand ma expun la soare si cand imi aduc aminte folosesc.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 17 Martie 2012 @ 7:42 pm

  5. Intr-adevar a venit mult asteptata primavara, dar se pare ca nu a venit singura… Cum ne-a obisnuit de fiecare data a venit insotita de atata viata si atata frumusete…..

    Comentariu de Lutamoshikito — 17 Martie 2012 @ 7:10 pm

    • Nu a venit singura. Vine cu multe lucruri frumoase :caldura, soare, florile care renasc, pomii infloriti, sa fie doar cu lucruri bune!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 17 Martie 2012 @ 8:48 pm

  6. Ce frumuseti sunt acolo la tine atat in exterior, cat si in interior .
    Eu ma inscriu la muscate sunt o splendoare,numai cand le privesti simti primavara langa tine.
    Bine ca am scapat de frig si de zapada,acum este cald si bine, te poti bucura in voie de minunile care prind viata rand pe rand in anotimpul primaveri.
    Un week-end minunat alturi de toti cei dragi.

    Comentariu de Maria Stan — 17 Martie 2012 @ 5:00 pm

    • Si eu ma bucur foarte tare de vremea buna care a venit si ca am scapat de iarna.De acum chiar astept minunile sa prinda viata , ca e timpul lor :).Weekend placut, de asemenea!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 17 Martie 2012 @ 7:09 pm

  7. In sfarsit a venit primavara!!Azi am vazut si eu albinutele zumzaind prin curte,Ma tot uit si eu de cateva zile bune la ghioceii ce-si inalta tot mai indraznet capsoarele spre soare.
    Azi m-am gandit la tine ca sigur vei fi fericita ca e soare si cald:))
    Sotul meu a inceput sa intinda ce a mai ramas din zapada prin curte ca sa se topeasca mai repede.Frumoase muscatele englezesti.Are si mama mea grena si grena cu alb.Sunt inca mici si nu au lastari ca sa-i pot fura si eu:))
    Te salut cu drag!

    Comentariu de manuela — 17 Martie 2012 @ 4:46 pm

    • Cine nu se bucura acum de soare? Cred ca toti ne bucuram, nu numai eu.
      Muscatele astea cu floare mare (eu asa le-am vazut demult numite intr-o carte) fac floare frumoasa , dar la mine cresc ca nista palalai , lungi si desirate, mai ales iarna cand le am in casa :), nu raman mici .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 17 Martie 2012 @ 7:08 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

