Eu si gradina

19 Martie 2012

Bobocii cornului

Filed under: gradina, legume si fructe, plante — Etichete: — Mihaela C.P. @ 7:50 pm

Inca in mustul zapezii , bobocii formati de asta toamna inca , dau semne de nerabdare . Boboceii cornului , la mine inca tanar , ar fi in al doilea an de rod  si al treilea de viata in gradina mea , au inceput cate unul sa plezneasca.Tanjeam sa am si eu coarne in curte (comestibile, nu de altele 🙂 ) , ca de cate ori mergeam in cautarea lor  pe dealuri ajungeam cand nu mai era nici urma .Si ramaneam numai cu gandul la ce mult mi-ar fi placut si mie sa gust cateva cornițe , nu mai mult. Si atunci am hotarat sa imi pun chiar in curte corn , sa-l vad, sa-l ingrijesc , sa il urmaresc (sa ii fac si poze 🙂 ) si sa ii culeg fructele cand se vor coace .Iata-l acum imbobocit:

Arbust tânăr

-pozele au fost facute ieri, astazi erau inca putin mai mult deschise florile, iar zapada mai putina 🙂 ;Boboci
Boboci rotunzi de corn

-bobocel , detaliu: Întredeschisi

Iar anul asta mi-am luat si trei nuiele de  catina , care deocamdata sunt in casa, in vitrina si au si inverzit, deci sunt vii. Ca am mai incercat intr-un alt an, odata cu cornul , si atunci nu mi-a rasarit nimic.

Vreau sa am in curte si propriul arbust de catina , din acelasi motiv: sa-mi fie aproape, la indemana , sa stiu  ca pot sa gust daca vreau doar putin.

22 comentarii »

  1. Iti dau eu ca am destui arbusti de catina…in padure :))

    Comentariu de buceginatura2000 — 20 Martie 2012 @ 10:01 pm

    • Merci Adrian, acum am. Daca nu se vor prinde in gradina cei pe care ii am acum in pachet , o sa iti cer tie. Desi si pe la noi sunt destui pe dealuri, numai ca ma inteapa cand incerc sa ii scot din pamant.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Martie 2012 @ 10:04 pm

  2. Nu-mi dau seama ce este acest corn.. astept sa-l vad si inflorit 🙂
    Zi placuta de primavara!

    Comentariu de diverse — 20 Martie 2012 @ 3:37 pm

    • La mine arbustul este inca mic.Poate ai trecut pe langa vreunul fara sa il observi pentru ca nu are aspect spectaculos, doar fructe frumoase coapte si bune. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Martie 2012 @ 4:32 pm

  3. Harnic corn ai tu! Pe aici, prin Cluj, inca n-am vazut niciun boboc asa sanatos, pe semne ca la tine este mai cald.

    Comentariu de cafeauata — 20 Martie 2012 @ 3:21 pm

    • Posibil sa fie mai cald, dar vine si la voi caldura si vin si florile :). Aerul cald vine de la sud .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Martie 2012 @ 4:30 pm

  4. ai un premiu la mine pe blog: http://antiplictis.blogspot.com/

    Comentariu de cristina — 20 Martie 2012 @ 12:35 pm

    • Multumesc Cristina, am vazut, il voi da mai departe :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Martie 2012 @ 4:26 pm

  5. Pasta de coarne este delicioasă. Ca şi cea de măceşe. Dar numai pentru cine ştie s-o prepare. Eu trebuie s-o cumpăr. 🙂
    Mi-ai dat o idee bună cu pomişorul de corn, o să caut şi eu. 🙂

    Comentariu de dianaalzner — 20 Martie 2012 @ 12:07 pm

    • Mie imi plac coarnele crude, acrisoare.Pasta de coarne dulce, adica gem , nu? De coarne e mai simplu de facut, ca nu are seminte asa cum au macesele.E bun gemul, dar tot mai bune fructele crude sau in damingeana cornata (cum e visinata 🙂 ).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Martie 2012 @ 4:25 pm

  6. In mod normal,cornul ar fi trebuit sa inceapa sa infloreasca cam de la jumatatea lunii februarie.Bunica mea isi punea crengute in vaza si infloreau in casa.Cand era inca zapada afara,in casa incepea primavara:)).La Telega,la casa parinteasca am vreo doi corni in gradina.tatalui meu ii placea ciorba de loboda acrita cu coarne…Foarte buna.Mie imi place marmelada de coarne.
    In primul an de casnicie am confundat marmelada de coarne cu pasta de bulion si iti dai seama ce mancare deosebita a iesit:))O zi frumoasa sa ai:))

    Comentariu de manuela — 20 Martie 2012 @ 9:31 am

    • Manu, la noi la jumatatea lunii februarie era inca zapada mare si ger, unde sa fi inflorit bietele flori pe vremea aia? In casa, in vaza, da, ar fi putut sa infloreasca. Cand o sa am si eu cornul mare cu multe, multe crengi, o sa pot sa sacrific cateva si sa le aduc in casa pentru flori. poate, ca eu nu ma prea indur sa tai florile sau ramurile cu boboci pe ele.
      Cred ca a iesit un fel interesant de mancare :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Martie 2012 @ 4:22 pm

  7. Semne sigure de primavara, si sa fie o primavara minunata. Ce contrast frumos, pete de zapada si muguri pe crengi. Sa-ti creasca mare si frumos, sa te bucuri de roade.

    Comentariu de Dana — 20 Martie 2012 @ 1:03 am

    • Sigure semnele , de acum si ziua incepe sa creasca. Bobocii cornului s-au format si au stat pe crengi inca de asta toamna, acum au ei un ritm al lor care le-a dat start la inflorit.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Martie 2012 @ 4:18 pm

  8. Drumul meu spre serviciu este impodobit cu astfel de pomisori de corn. Dau asa frumos in peisaj. Imi dai idei….sa caut un lastar sa il iau acasa, ca vorba ta, sa fie acolo cand iti trebuie. Pup!

    Comentariu de vasi — 19 Martie 2012 @ 11:36 pm

    • Ce frumos trebuie sa fie acum drumul tau inspre serviciu. Iti da si mai mult elan , nu?:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Martie 2012 @ 4:11 pm

  9. miroase a primavara!!!

    Comentariu de C.L.M. — 19 Martie 2012 @ 9:49 pm

    • Abia m-am convins si eu ca a venit.Parca tot nu-mi venea sa cred .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Martie 2012 @ 9:55 pm

  10. Ah, pentru cornul asta te invidiez si eu … imi place pomisorul cu crengute zvelte. O sa fie plin de flori in citeva zile. Sa-l stapinesti sanatoasa !

    Comentariu de Dani — 19 Martie 2012 @ 8:26 pm

    • Dupa cum se anunta si vreme insorita in urmatoarele zile, chiar cred ca maine-poimaine il voi vedea inflorit. Sa-mi traiasca, merci de urare :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Martie 2012 @ 9:04 pm

  11. Ce frumooossss! De mult imi doresc si eu un corn asa cum gaseam mereu in padurea din satul copilariei mele. Ș) Sa te bucuri de roadele lui

    Comentariu de Victoria — 19 Martie 2012 @ 8:01 pm

    • Merci, daca va face, cu siguranta ma vor bucura :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Martie 2012 @ 8:08 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

