Eu si gradina

21 Martie 2012

Flori in zorii primaverii

Filed under: flori — Etichete:, , , , , — Mihaela C.P. @ 8:54 pm

Pamantul e in fierbere mare. Cata viata se zbate intre firicelele lui  , cum pulseaza mici frunzulite  dintre care isi ridica semetia boboci in culori vioaie , iar pe crengi vechi apar  muguri noi , cum le sunt smulse de soare pamantului culorile ascunse sub strat ! Frumusetea lui, primavara,  ne este un dat si o incantare.Eu o privesc si nu contenesc a ma minuna si a ma bucura de ea.

Frumoasa data de astazi, zile de inceput incontestabil de primavara , cand ziua incepe sa fie mai mare decat noaptea  si plantele simt , sunt in crestere si ele , prind forte noi si se intrec in parfum si in culori care sa se faca mai bine remarcata de pasari, de albine, de insectele care le sunt necesare pentru a creste mai departe si a le asigura supravietuirea . As vrea sa stea mai mult zilele frumoase de primavara …
Branduse in culori calde

-a inceput intens munca albinelor in gradina:

Anemone
Culori ale cerului pe pamant

-flori mici viorii in culoare …invioratoare 🙂 :

Branduse viorii

– Ghiocei :

Ghioceii mari
Micul mare ghiocel

– Branduse violet:

Grup violet

– Vedeti cum au rasturnat pamantul? Mici , dar voinici:

Forta care rastoarna pamantul

– Sperante de viata pentru viitorul apropiat , pe o ramura de trandafir:

Mugure

-In poza de mai jos , ai putea crede ca e numai o uscatura care trebuie smulsa si aruncata:

Par niste crengute uscate

-Dar la o privire mai atenta, se vad mici muguri rosii pe crengile foarte subtiri care dau semne de viata :

La o privire mai atenta, se vad muguri noi

– Si trandafirii pe care mi i-a luat verisoara mea arata foarte frumos si ii sunt datoare de cinste cu o dulceata de trandafir pentru efortul pe care l-a facut ca sa imi indeplineasca dorinta 🙂 .

Foarte curand este planificat sa ii  scot din ghivece si sa ii mut in gradina , in pamant .

Si trandafirii pe care mi i-a luat verisoara mea

…..

18 comentarii »

  1. Florile din pozele 2 si 3 sunt Crucea Voinicului? (Hepatica transsilvanica)?

    Comentariu de buceginatura2000 — 23 Martie 2012 @ 8:14 pm

    • O fi, eu am gasit-o in curte de cand sunt aici si nu i-am stiut numele. Cautand cu google am vazut ca hepatica transsilvanica seamana bine cu floarea mea. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 23 Martie 2012 @ 8:43 pm

      • Hristos a inviat! l a prima vizita in gradina ta virtuala. in trei ani la rand am luat de la o matusa aceasta floare. nu stiu de ce anul urmator nu mai apare. am incercat sa o plantez in faze diferite (floare, floare+fruze, frunze), dar nuvrea la mine in gradina si pace buna! am plantat-o si la soare, si la semiumbra si la umbra! are cerinte speciale? va rog dc cunoasteti detalii si puteti sa mi le comunicati v-as fi recunoscatoare… anul acesta am luat-o de la capat….in faza de floare+fruza la semiumbra. dc nici anul asta nu vrea nseamna ca nu-i de mine… sa aveti spor in tot si in toate!

        Comentariu de irina — 15 Aprilie 2012 @ 9:24 pm

        • Adevarat a inviat!
          Despre care floare vorbesti?

          Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Aprilie 2012 @ 9:33 pm

  2. Ghiocei, branduse salbatice si branduse galbene, matisori… avem si noi! Ma laud! :)) Crucea voinicului inca nu e inflorita, are doar o frunza ramasa verde de toamna trecuta.
    In sfarsit e primavara! 🙂

    Comentariu de George Secareanu — 23 Martie 2012 @ 9:38 am

    • Am uitat de florile de Spanz care au bobocii cat nucile de mari, o zi – doua si sunt inflorite! 🙂

      Comentariu de George Secareanu — 23 Martie 2012 @ 9:40 am

    • La ce cantitate de zapada am avut in iarna asta, care a tinut pana tarziu, e bine spus ca ”in sfarsit ” primavara a venit :).Si a venit cu zile frumoase, insorite care au trezit toate florile inceputului de primavara , de care si eu ma bucur la fel de mult . Spanz eu nu am in gradina , dar mi-ar placea.Poate la toamna sa caut si eu cateva pentru primavara viitoare.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 23 Martie 2012 @ 8:49 pm

  3. Asa da! Taaare frumoasa primavara la tine! Pentru ca stii sa o „prinzi”, ma bucur si eu.

    Comentariu de cafeauata — 22 Martie 2012 @ 11:35 pm

    • Primavara e frumoasa oriunde :).Si la mine eu i-am pregatit diverse soiuri de flori pe care le tot strang de cativa ani, ca sa fie frumoasa, sa ne bucure .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 23 Martie 2012 @ 8:51 pm

  4. Ce bine-i in gradina !!! Tare frumoase-s toate, dar mi-au facut cu ochiul crocusii mov ( fiindca eu n-am avut anul asta ) si ghioceii tai altoiti. Splendizi !

    Comentariu de Dani — 22 Martie 2012 @ 2:02 pm

    • Da, Dani, in fiecare zi incep sa imi petrec tot mai mult timp in gradina .Crocusi mov mai am o nuanta mai inchisa la culoare. Iar ghioceii nu sunt altoiti, nu stiu cum se numesc, dar este un alt soi decat cei mai larg cunoscuti.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 22 Martie 2012 @ 4:48 pm

      • Ghioceii altoiţi sunt, de fapt, Leucojum vernum, o altă specie asemănătoare cu ghioceii – eu mor după ei, aşa dantelaţi! Şi au o varietate care înfloreşte şi vara. Iar steluţele alea mov sunt de Hepatica parcă, nu?

        Comentariu de Florance — 22 Martie 2012 @ 9:03 pm

        • Multumesc pentru informare :). Chiar ma gandeam daca nu se va gasi cineva care sa imi spuna ce sunt de fapt stelutele albastre :). Eu am crezut ca sunt un soi de anemone , ca mi s-a parut mie ca semanau florile, desi comportamentul era diferit (aparitia florii intai si apoi numai frunza la hepatica , nu si la anemone ).

          Comentariu de Mihaela C.P. — 22 Martie 2012 @ 9:09 pm

  5. Pamantul se imbraca in culori superbe…renasterea te lasa fara grai!
    Primavara parfumata cat mai lunga sa ai!

    Comentariu de yousef59 — 22 Martie 2012 @ 9:39 am

    • Cand incep sa infloreasca si inverzeasca atatea plante in jur si e atat de frumos, vorbele sunt de prisos. Imaginile sunt cele care vorbesc singure.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 22 Martie 2012 @ 4:46 pm

  6. Ce frumuseti! 🙂

    Comentariu de diverse — 22 Martie 2012 @ 8:08 am

    • Irezistibile chiar :).Langa ele nu ma mai satur de privit si uimit .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 22 Martie 2012 @ 4:43 pm

      • foarte adevarat! 🙂

        Comentariu de diverse — 22 Martie 2012 @ 7:19 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

