Eu si gradina

23 Aprilie 2012

De Sfantul Gheorghe

Filed under: vremea — Etichete:, — Mihaela C.P. @ 10:21 pm

Am ajuns sa o traiesc si pe asta iar :), ziua de Sfantul Gheorghe, zi din care  in fiecare an stiu ca pot sa imi scot afara ghivecele cu flori sau sa incep plantarea in gradina a diverselor rasaduri fara teama ca vor mai veni temperaturi sub zero grade Celsius , si pe care atat de mult am asteptat-o ca pe prima zi frumoasa si blanda de primavara.

Sfântul Gheorghe   este considerat în conştiinţa populară  un deschizător de drumuri în noua primăvară, după cum Sfântul Dimitrie este aducătorul umbrei iernii. De altfel, bătrânii spun că Sfântul Gheorghe şi Sfântul Dumitru, ar fi fraţi în ceruri,   puşi să împartă anul între ei în vara şi iarna pastorală.  Daca despre  Sfantul Gheorghe  se spune ca  incuie iarna si infrunzeste intreaga natura, atunci despre Sfantul Dumitru , sarbatorit in octombrie , se spune ca desfrunzeste codrul si usuca toate plantele, de atunci incepand  caldura  intra in pamant si gerul incepe sa-si  arate coltii.

Ziua de Sfantul Gheorghe e mare sarbatoare printre noi , o multime de oameni, barbati si femei poarta numele sfantului si isi sarbatoresc astazi ziua . Si pe nașul meu l-a chemat George , daca ar mai fi fost in viata astazi ar fi fost si ziua  onomastica a lui .

De datele astea am invatat sa tin cont  , dar mai ales de cea de astazi,  dupa ce in cativa ani m-am lasat inselata de cateva zile frumoase de martie  sau inceput de aprilie si nerabdatoare am avut de patimit cand au venit geruri sau chiar fulgi de zapada intarziati, rataciti prin primavara , care m-au prins cu florile afara , flori pe care fie le-am pierdut de tot,  asa cum s-a intamplat cu cativa hibiscus de interior , fie  le-am plimbat inapoi in casa si mai tarziu inapoi afara iar . Pana cand am aflat si eu de sfatul intelept legat de ziua de  Sfantul Gheorghe , care inseamna start de sezon in gradina . Nu ma mai incumet mai devreme sa ies cu plantele afara si bine ar fi, nici mult mai tarziu  .

De acum zilele, dupa amiezile vor fi mai pline de activitati in gradina, la fel si zilele de sfarsit de saptamana . 🙂 Ce bine!

Cinci petale

Am tot rasfoit printre zecile de poze pe care le-am facut florilor zilele astea ca sa gasesc una potrivita zilei de astazi si desi am facut multe poze , atasez numai o simpla floare de visin cu cinci petale. Cand am vazut-o m-am gandit ca are cinci petale, cat toate cele cinci continente . O floare mica comparata cu o lume mare …

9 comentarii »

  1. Ai facut o alegere buna! Este superba imaginea! 🙂
    Seara placuta!

    Comentariu de diverse — 26 Aprilie 2012 @ 8:02 pm

  2. Minunata e floarea de visin !!! Imi place cum se contureaza pe fondul cu nuante de roz …

    Comentariu de Dani — 26 Aprilie 2012 @ 1:30 pm

    • E o simpla floare mica dintr-un pom cu alte mii, dar cine stie, poate ea va deveni si visina :).Privita in detaliu,ii poate iesi in evidenta frumusetea.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Aprilie 2012 @ 4:11 pm

  3. […] Morningeight LunaPatrata MesterulManole NoapteBunaCopii PerfectDevil UnBlogCiudat Flaviusobeada Mihaela Alexbodoli Rate this: Share this:EmailLike this:LikeBe the first to like this […]

    Pingback de Examen in politie « Icepickk's Blog — 24 Aprilie 2012 @ 11:35 am

  4. Nu stiam de acest obicei, dar cum, necum, ieri am scos in gradina ghivecele cu muscate de pe balcon.
    Citricele mai asteapta.

    Comentariu de dianaalzner — 24 Aprilie 2012 @ 9:38 am

    • Eu cred ca si citricelor le-ar placea sa stea afara, sa primeasca ,in caz ca au flori, vizitele albinelor…Nu au nevoie de temperaturi foarte mari, in tarile din care provin au uneori iarna temperaturi de 4-5 grade .Am si eu un lamai si un mandarin(parca, a facut o data numai doua fructe portocalii si parca imi amintesc ca ar fi fost mandarine) si au fost printre primii scosi afara.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Aprilie 2012 @ 4:00 pm

  5. fara sa stiu ceea ce ai spus tu aici, ieri mi-am scos si eu florile afara 🙂
    multumesc de informatie, de-acum o sa stiu si eu cand se scot florile afara.

    Comentariu de cristina — 24 Aprilie 2012 @ 9:36 am

    • La cat de frumoasa e vremea, ar fi si pacat sa nu ne facem de lucru pe afara cate putin si sa nu oferim si florilor care au iernat in casa sansa sa se bucure de aerul si lumina primaverii.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Aprilie 2012 @ 4:03 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

