Eu si gradina

4 Mai 2012

Cerceii doamnei

Filed under: flori, Flori de primavara — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 9:09 pm

Desi este o floare la care tin foarte mult si care ma impresioneaza cu abundenta de flori inca de la inceputul primelor zile fara ger din primavara, desi e inflorita de ceva vreme si desi ii facusem o multime de poze, nu am gasit elanul sa scriu despre ea si sa o scot in lume :), pe blog, pentru ca nu imi place deloc cum au iesit pozele.In realitate ea e mult, mult mai frumoasa. E spectaculoasa. In poze mi se pare stearsa, zburlita , insuficient de bine captata de o imagine bidimensionala , de culorile pe care fie cu blitz, fie fara blitz, a reusit sa le inregistreze aparatul meu de fotografiat.

Dar la cererea Cristinei , careia ii place foarte mult aceasta planta , am selectat cateva poze cu ea, cu greu am reusit sa aleg cateva, pentru ca in niciuna nu imi place cum a iesit , repet, ea fiind altfel, mult mai frumoasa.

Date prea multe despre ea nu sunt de spus: este perena, traieste in gradina , Cristina a spus ca ea stie ca i-ar placea umbra (la mine sta in soare dimineata pana spre pranz probabil).Perioada ei de vegetatie este din primele zile calde ale primaverii, cand incep sa isi faca aparitia din pamant primele frunzulite , pentru ca in scurt timp sa se umple de boboci, de crengute pline cu boboci , sa creasca, sa tot creasca rapid in inaltime, sa faca flori si iar flori , pana vine vara si caldura, atunci cand ea incepe sa se ingalbeneasca si sa dispara. Dar disparatia ei este numai temporara, pentru ca daca totul merge bine si nu apar mancatori de radacini subterane , ea va rasari din nou in primavara urmatoare.

Este o floare cu perioada destul de scurta de vegetatie, dar care impresioneaza prin abundenta florilor si a frunzelor aparute si crescute in numai doua luni. In perioada ei de deplina frumusete arata ca u tufa mare, inalta de peste un metru, ale carei ramuri se apleaca sub greutatea florilor ca niste cercei.

Cristina, cunoascatoare mai buna decat mine a acestei plante, daca vrei sa completezi si cu alte date, te rog :)!

Poza facuta pe 1 aprilie
Dintre primele flori
Cercelusi
Flori
Profil
Cerceii doamnei

29 comentarii »

  1. superba! de unde as putea procura si eu asa ceva? n-am mai vazut pana acum…

    Comentariu de roxy — 9 Septembrie 2012 @ 10:21 am

  2. sunt foarte frumoase ,acum am aflat si eu mai multe .Eu am pus semninte deci in vara asta numai astept sa infloreasca ,la toamna am sa o pun in gradina si am sa acopar locul cu paie sa-i fie cald sa nu inghete ..

    Comentariu de Elena — 25 Iunie 2012 @ 3:57 pm

    • Nu stiam ca se inmulteste din seminte.Nici nu am observat semintele , poate anul viitor dupa uscarea florilor.Acum deja e tarziu, pentru ca si frunzele s-au uscat .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Iunie 2012 @ 4:53 pm

  3. sunt fabuloase..inteleg…iubesti florile..natura! e minunat!

    Comentariu de personalitate autentica — 21 Iunie 2012 @ 11:37 pm

    • Merci de apreciere, da, am facut o …pasiune sau obsesie 🙂 pentru flori. Care imi aduce si bucurii.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 23 Iunie 2012 @ 10:20 pm

  4. E spectaculoasa tufa ta. Foarte frumoasa! M-ai facut curios si am dat o fuga sa vad fotografiile mele. Nu e mare diferenta de culoare. Uita-te si tu. http://7coline.wordpress.com/2011/05/11/dicentra-spectabilis-cerceii-doamnei/ Te rog sa stergi linkul daca te deranjeaza, l-am postat doar pentru a te calauzi spre fotografiile mele.

    Comentariu de Constantin — 9 Mai 2012 @ 11:34 pm

    • AM vazut si cerceii doamnei tale :), frumos fotografiati .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 10 Mai 2012 @ 4:06 pm

  5. Numai noutati vad la tine 🙂
    Nici aceasta planta nu am mai intalnit-o. Tare frumoase flori are!
    Minunate fotografii! Multumesc pentru postare. Numai bine!

    Comentariu de ellyweiss — 8 Mai 2012 @ 3:32 am

    • Ei, asta nu e chiar o raritate, cred eu.Bine adaptata conditiilor de vreme de la noi :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Mai 2012 @ 9:12 pm

  6. Am o vecina care are in curte o tufa din aceasta planta.nu mi s-a parut cine stie ce,dar vazand-o la tine asa bogata,plina de flori,abia acum imi dau seama cat de frumoasa poate sa fie.Si cum sa nu fie frumoasa cand tu le iubesti asa de mult?
    Si pozele au iesit foarte frumoase:))

    Comentariu de manuela — 7 Mai 2012 @ 8:08 am

    • Este o floare frumoasa pe timp de primavara.Dintre primele care incep sa acopere pamantul golas cu frunzulite si apoi cu boboci si multe flori. si nu e deloc pretentioasa :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 7 Mai 2012 @ 9:47 pm

  7. mihaela, m-am trezit azi cu gandul sa vad daca ai pus pozele 🙂
    multumesc, sunt absolut minunate si te inteleg si pe tine cand spui de fidelitate. eu am nikon si la captarea nuantelor de roz, rosu, mov face multe figuri.
    floarea este absolut minunata. eu sunt o mare doritoare a ei, nu o cunoscatoare 🙂 cam tot ce-ai spus tu despre ea as fi spus si eu. n-am ce sa adaug, cu atat mai putin cu cat nici n-as vorbi din experienta. daca spui ca n-ai avut probleme cu plantele comandate de pe acel site, o sa-mi comand si eu si poate voi descoperi noi informatii dupa ce o sa am si eu o minunatie ca asta a ta.

    Comentariu de cristina — 6 Mai 2012 @ 12:02 pm

    • Ma bucur daca ti-au placut.
      Intr-adevar , nuanta de roz aici este mai inchisa, in realitate culoarea e mai luminoasa.
      Despre firma care vinde flori acolo, sunt produse de ei in sere proprii si sunt unele dintre cele mai rezonabile ca pret.Eu am luat si anul asta cercelusi de la el si mi i-a trimis infloriti .Si acum sunt afara , le merge bine, nu cred ca ar putea fi probleme nici cu cercelica :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 6 Mai 2012 @ 3:31 pm

  8. Doooamne, ce mare e !!! Eu am avut una in ghiveci un an si apoi zero barat … A ta e gigantica, nici n-am mai vazut una mai mare, o splendoare, ce mai !!! Sa-ti traiasca !!!

    Comentariu de Dani — 5 Mai 2012 @ 6:13 pm

    • In general plantele se dezvolta diferit in pamant fata de ghiveci.Unora le place mai mult libertatea :).Merci de urare , sa-mi traiasca !

      Comentariu de Mihaela C.P. — 5 Mai 2012 @ 9:11 pm

  9. Au iesit bine pozele, nu stiu de ce te plangi. Planta e frumoasa si florile chiar arata ca niste cercei. Iar culoarea… optimism 100%!

    Comentariu de cafeauata — 5 Mai 2012 @ 4:03 pm

    • Sunt cate unii plangaciosi de fel carora le place sa se planga si cand le merge bine si cand le merge rau. Nu am incercat sa fiu asa si eu :), numai ca mie nu mi-a placut fidelitatea (sau nu tocmai) cu care a fost captata imaginea ei de catre aparatul de fotografiat.Cred ca se putea mai bine, mai aproape de realitate.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 5 Mai 2012 @ 9:08 pm

  10. […] Morningeight LunaPatrata MesterulManole NoapteBunaCopii PerfectDevil UnBlogCiudat Flaviusobeada Mihaela Alexbodoli Rate this: Share this:EmailLike this:LikeBe the first to like this […]

    Pingback de Plictiseala « Icepickk's Blog — 5 Mai 2012 @ 11:41 am

  11. Sunt niste cercelusi minunati.O zi buna!

    Comentariu de DiaMar bucataria galbena — 5 Mai 2012 @ 6:38 am

    • Sunt frumosi si harnici la timpul lor de inflorire.Seara buna si duminica placuta!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 5 Mai 2012 @ 9:05 pm

  12. Si eu sunt innebunita dupa plantele cu flori mici si multe. Ma fascineaza teribil, chiar daca vorbim de tufanici si begniile cu flori mici si marunte, sau florile paducelului de la munte. Si cerceii domnei intra in aceasta categorie, iar exemplarul tau este nemaipomenit de frumos. Pup!

    Comentariu de vasi — 4 Mai 2012 @ 11:59 pm

    • Mie imi plac si plantele cu flori mici si cele cu flori mari :).Ba inca si cate unele care nu fac deloc floare, cum ar fi ferigile.De unele am noroc, de altele mai putin, dar incerc sa le ofer celor pe care le am in grija cele mai bune conditii, ca sa ma rasplateasca :).Numai bine!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 5 Mai 2012 @ 9:04 pm

  13. Chiar este spectaculoasa! 🙂
    Seara placuta!

    Comentariu de diverse — 4 Mai 2012 @ 10:15 pm

    • 🙂 Merci, seara buna si tie!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 4 Mai 2012 @ 10:27 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

