Eu si gradina

18 Mai 2012

Lady in red

Filed under: cactusi, filme, muzica, tv, flori, Flori de primavara — Etichete:, , , , , — Mihaela C.P. @ 10:57 pm

In urma cu cativa ani , ei, poate nu chiar foarte putini ca sa ii numesc doar ”cativa”,  posibil sa fi fost in anii dinainte de 1989 , pe cand eram eleva , treceam pe centru, in drum spre scoala pe langa un magazin cu vitrine mari, luminoase, situat la parterul unor blocuri nou construite, in care pe vremea aceea se vindeau pantofi, obiecte vestimentare , marochinarie…diverse.Cine mai stie exact ce se vindea acolo, era insa un magazin cu rafturi destul de golase si cu vitrine de asemenea, in care insa, vanzatoarele tineau diverse flori. Din toate imi mai amintesc numai de una singura, pe care pe atunci o stiam , ca si acum, sub numele de limba soacrei si al carei nume oficial este epifilum  . Mi-o amintesc bine, desi in vremea aceea nu ma ocupam deloc de ingrijirea florillor, pe atunci stateam la bloc si sarcina mea principala era invatatura :citit, scris, invatat pe din afara ca papagalul .Chiar aveam un profesor de romana in liceu, care in timpul orelor ne dicta comentarii literare pe temele pe care le aveam , dicta si foarte repede astfel incat uneori mai pierdeam firul, ne mai completam in recreatie unii de la altii , si in ultimele 10 minute din ora ne asculta; ridica pe cate unul in picioare ,ales aleator, indiferent daca avea sau nu nota in catalog, elev  care avea datoria sa faca dovada ca a invatat pe de rost comentariul dictat in ora anterioara.Cine recita cursiv primea nota buna, cine habar nu avea primea nota foarte proasta, parca as zice ca dadea chiar nota 1 sau sa fi fost 2? In fine, asa era scoala pe atunci si ce frica ne era la ore si mai ales la orele de română ale acestui profesor, domnul Bălu. Avea totusi mult farmec scoala cu toate pretentiile profesorilor de atunci, care nu erau constransi de reguli ca acum.Dupa parerea mea profesorul daca nu este temut, elevul nu invata.Si nu imi amintesc sa ne fi batut vreun profesor , sa ne fi agresat in vreun fel pe vreunul din toti cei odata cu care am parcurs diversi ani de scoala . Numai profesor sa nu fi acum!

Prin urmare, pe vremea cand eram copil, eleva, nu ma preocupau florile, de flori se ocupa mama acasa si aveam si noi limba soacrei, dar a noastra cred ca nu inflorea.Eu nu imi amintesc sa o fi vazut-o inflorita , insa in vitrina magazinului , trecand primavara pe langa ea, vedeam flori rosii, mari, care ma uimeau si ma incantau .N-am stat sa cantaresc pe atunci motivele pentru care la magazin infloreau si la noi acasa nu, insa mai tarziu, cand mi-a venit randul sa ma ocup de flori, nu ca mi-ar fi impus asta cineva, ci pentru ca a devenit pasiune, si totul a inceput de la o singura floare (alta, nu cea care face obiectul povestirii de acum), ei bine, in anii din vremea mai apropiata cu zilele de acum mi-am amintit de vitrina insorita si de florile rosii, mari, uimitor de frumoase. Si am inceput  sa ma documentez, intai din cartile despre flori, din care am aflat ca floarea mea face parte din randul plantelor suculente, carora nu le place prea multa apa, nici vara, dar mai ales iarna.Pentru unii cactusi , apa o data pe luna este suficienta.

Cactusii…cactusilor insa le place vara in soare. Dar plantei aici  de fata, nu prea.Daca sta in soare direct, tulpinile lungi, ca niste limbi acoperite din loc in loc cu tepi mici, amplasati in grupuri , se ard si se uratesc. Daca insa este pusa vara undeva sub acoperis, intr-un loc in care eventual sa primeasca lumina filtrata , ii place.

Numai ca nu atat tratamentul urmat pe timp  de vara influenteaza inflorirea, care are loc in lunile de primavara, ci locul in care sta iarna si regula dupa care primeste apa.Din amintirile copilariei si acum din experienta capatata cu ea, daca sunt asezate peste iarna intr-un loc  in care sa primeasca lumina multa, cata permite iarna , le place si se vor umple de boboci pe tulpinile tepoase si apoi, catre primavara, de flori . Uneia dintre cele pe care le am , inca i-a cazut lumina peste iarna   direct pe tulpini, intrucat se afla sub un geam inclinat .Si caldura  au avut potrivit, ziua mai mult, seara mai putin iar apa le dadeam cam o data pe saptamana deoarece stand in casa in apropierea caloriferelor ,  aerul era destul de  uscat , iar caldura de peste zi le deshidrata de tot si pamantul si tulpinile lor lungi .

Iata mai jos pe una din ele, parca privind pe fereastra spre razele de lumina, in anotimpul ploios de acum.

Urmele ploii filtreaza lumina
Privind lumina prin  fereastra

Si cealalata, de langa fereastra inclinata este in pozele care urmeaza mai jos.

Din pozele de mai jos se vede ca se mai acopereau pe tulpini, iar cand au facut flori, chiar si pe coditele florilor cu niste paduchi lanosi , care nu stiu de unde au aparut, pe care  ii mai stergeam eu ori cu mana direct, ori cu vreun servetel cand aveam la indemana, insa nu dispareau de tot. Dupa ce vor termina inflorirea si le voi putea misca, am sa le scot afara, in curte la un binemeritat duș, pot spune despre el ca este dușul anual, pentru ca apoi le voi muta undeva ,pe balcon,  intr–un loc ferit de ploi si de soare direct , in care sper ca le va placea.

FloriImpodobita
Flori rosii
Flori rosiiBalerine

Frumoasa rosieTopogan de polen

Ea este…doamna in rosu. Ma uit la ea si imi tot vine sa fredonez: lady in reeeed….

17 comentarii »

  1. Magico !!!!!!!!!!!

    Comentariu de April — 9 Iulie 2013 @ 6:57 pm

  2. frumoase imagini,interesante detalii despre flori,minunat suflet !!!!.iti multumim si asteptam noi aparitii despre minunata lume a florilor

    Comentariu de vic — 18 Aprilie 2013 @ 10:29 am

  3. Fantasy!

    Comentariu de tutankhamon61 — 21 Mai 2012 @ 3:55 am

  4. Frumos ii sade doamnei tale asa gatita in rosu. N-ai cum sa nu te indragostesti de ea. 🙂

    Comentariu de Constantin — 20 Mai 2012 @ 2:35 pm

    • Floarea atat de frumoasa cred ca ar atrage atentia si celor care nu sunt pasionati de flori.Noi cei carora ne plac florile, asa patim, cum spui :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Mai 2012 @ 8:55 pm

  5. Nu stiu cate din reguli insirate de tine cunostea mama mea, dar craita ei (noi asa ii spuneam) se simtea tare bine la noi, incantandu-ne des cu flori rosii, minunate.
    Coincidenta ca si eu am avut o doamna la romana (doamna prof. Purdea) care la fel ne dictate ceea ce trebuia sa invatam, manualul fiind asa… o chestie suplimentara.
    Superbe pozele macro!

    Comentariu de cafeauata — 20 Mai 2012 @ 10:00 am

    • Poate mama ta avea si mana buna la flori :).Inainte obtinerea informatiilor despre cresterea florilor era greu de facut, numai putini aveau acces la putinele carti despre flori.
      Macar doamna Purdea nu era (poate) asa dura la ascultat si dat note :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Mai 2012 @ 8:52 pm

  6. Este un mister – toate plantele din vitrine arata bine! De cele mai multe ori mai bine decat cele de acasa. Le place poate vocea vanzatoarelor cand povestesc telenovela de seara, sau bazaitul casei de marcat…

    Comentariu de Andreea, DingradinaluiArdei — 19 Mai 2012 @ 9:41 pm

    • Asta despre care vorbesc eu era in vitrina nu a unei florarii, ci a unui magazin de imbracaminte-incaltaminte si ii mergea bine acolo.Dar e adevarat ca in magazinele de flori, toate florile arata foarte bine , poate si pentru ca la sursa au fost ingrijite in conditiile necesare speciei lor. Cele care raman nevandute ajung sa arate destul de prost, vezi florile la oferte speciale din supermarketurile de bricolaj. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Mai 2012 @ 8:48 pm

  7. Splendida !!! Magnetizeaza privirea. Comparatia e perfecta !!!

    Comentariu de Dani — 19 Mai 2012 @ 10:47 am

    • Are flori mari, viu colorate, incredibil de frumoase.Daca ti-au placut si tie, ma bucur :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Mai 2012 @ 9:17 pm

  8. Nu mi-a placut cactusul acesta nicicand! Dar se pare ca nu l-am vazut inflorit pana acum… ce flori frumoase face! Sunt superbe! 🙂
    Zi senina iti doresc!

    Comentariu de diverse — 19 Mai 2012 @ 9:28 am

    • Da, planta e urata cand e fara flori si ocupa si spatiu mult cu ramurile ei lungi si intinse.Nu e decorativa deloc, dar florile compenseaza aspectul lipsit de frumusete al plantei .Seara buna :)!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Mai 2012 @ 9:16 pm

  9. Nu stiu care este mai frumoasa si mai minunata, ”povestea ta”,sau floarea.
    Eu votez un mare DA’ pentru amandoua.
    Iti doresc un week minunat!

    Comentariu de Maria Stan — 19 Mai 2012 @ 8:01 am

    • Si florile fac parte din viata si uneori sunt legate de cate o poveste de viata.Weekend placut si tie!:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Mai 2012 @ 8:27 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

