Eu si gradina

9 Iunie 2012

Cine sa fie?

Filed under: flori, Trandafiri — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 2:27 pm

Cei care au suportat cu stoicism , frumosi , cu petale curate, stralucitoare sub stropii grei si neafectati, ploile lungi de mai , ploi care au muscat putin si din primele zile reci (din cauza lor) de iunie ? Cine sa fie?  Petale rosii, roz, galbene, portocalii, invelind staminele  pline de nectar , la care au acces numai preparatoarele speciale de dulceturi naturale , culese din flori alese , cu izuri fermecate .

Ii vedeti mai jos , intai pe ploaie , inveliti de apa, ca florile mesterite si acoperite cu strat subtire  de lac in incercarea de a imita si reda frumusetea lor :

Roz
corai
Rosu
pictat

Eu nu stiu sa aiba vreun nume de botez , dat de vreun descoperitor al retetei prin care s-a obtinut forma si culoarea lor . Sunt numai simplu, trandafirasii . Si nu, nu ii alint , le spun asa pentru ca nu sunt trandafirii , ci sunt acei trandafirasi pe care ii vedeti uneori in ghivece mici , fie prin piete , prin magazine sau in gradini , scunzi , cu flori , frunze si tulpini mici . Pana acum nu mi-au crescut mai mult de 20-30 cm , desi ii am in curte de cativa ani, deci sunt niste specii pitice , rude mai mici ale trandafirilor  .

Roz insorit

Dupa ploi, s-au deschis mai multi :

Corai insorit
Corai deschis
Intre boboc si floare
Mic buchet
Galben luminosBoboc galben
Galben caisa
Portocaliu
Cu urme albe pe petale
Rosu
Petale arse de soare

Ei au fost primii din familia rozelor, care si-au facut aparitia in gradina mea. Anul asta frigul si ploile prelungite din luna mai , au dus la intarzierea infloriririi trandafirilor mari. Unora chiar, imbobociti, li s-au umplut de apa bobocii si au putrezit . Dar dau semne de revenire , asa ca in curand vor fi trandafiri (sper ca frumosi ) si in curtea mea .

 

22 comentarii »

  1. Ei,pasarelelor apa de trandafiri e altceva, se prepara si se poate folosi si-n bucatarie si-n cosmetica.Nu confundati cu roua sau cu apa de ploaie. grecii si turcii si parca si in India se foloseste acea apa de trandafiri.

    Comentariu de rodica — 20 Iunie 2012 @ 10:22 pm

  2. Le-as sorbi apa de pe petale! Asa faceam cand eram copil si fac si acum cand intalnesc trandafiri udati de ploaie. Ai incercat?

    Comentariu de Andreea, DingradinaluiArdei — 20 Iunie 2012 @ 2:43 pm

    • Nu am incercat , desi apa de trandafiri se spune ca este de folos in cosmetica sau poate si mai mult, eu nu am avut curaj ca ma gandesc ca ar putea fi cu praf in petale.Dar cum floarea de trandafir nu prea rezista mai mult de 2-3 zile, poate ca n-ar avea timp de prafuit :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Iunie 2012 @ 10:03 pm

    • Vezi? Incearca data viitoare cand ploua. Fii copil.

      Comentariu de Andreea, DingradinaluiArdei — 20 Iunie 2012 @ 11:35 pm

  3. Ce frumosi sunt toti! 🙂 In mod deosebit, acel trandafir rosu cu apa in el, parca ar fi o poveste…

    Comentariu de buceginatura2000 — 12 Iunie 2012 @ 8:55 pm

    • Intr-un fel si este fiecare o mica poveste: cum a aparut, cum a crescut, cand ii e bine, cand nu , ca viata fiecarui om , au si trandafirii, florile, povestile lor , care pentru noi sunt mai mici.Pentru ei e povestea unei vieti :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Iunie 2012 @ 11:04 pm

  4. Super trandafirii. aceste flori sint preferatele sotului meu dar nici mie nu-mi displac. avem si noi exact ca ai tai printre ceilalti. Dar in ce priveste fotografierea lor ai un talent si desigur ai un aparat extrem de bun. felicitari!

    Comentariu de rodica — 12 Iunie 2012 @ 1:14 pm

    • Sunt trandafirasi cu flori mici aici, din aceia pe care ii vezi in ghivece la magazine.Eu i-am scos direct in gradina si vad ca supravietuiesc, ba inca uneori fac si flori foarte frumoase. Cu pozele, din multe-multe reusesc sa aleg cateva mai frumoase.Cred ca e mai mult meritul experimentarii :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Iunie 2012 @ 3:23 pm

      • Si eu cind ajung vinerea sera -si nu numai – fac suta de poze dar inca nu-s trecute pe calculator ca mai am de invatat la obiectul asta cam multe si de baza dar lasa ca ma fac eu mare si-atunci sa vezi- Spune-mi te rog trandafirasii au mai crescut sau tot pitici au ramas in gradina ? eu am unul si vecina la fel in degrade galben cu portocaliu al vecinei anul trecut a ramas mic dar anul asta a crescut de vreo 70-8o cm inaltime., al meu are si el 50-6o cm dar a doar anul 2.

        Comentariu de rodica — 12 Iunie 2012 @ 3:47 pm

        • Trandafirasii mai cresc , nu la fel ca trandafirii mari, dar in iarna mai ingheata din tulpinile lor si se intorc iar la dimensiunile lor de pitici.

          Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Iunie 2012 @ 3:52 pm

  5. Sunt superbi,nu numai ca sunt nr 1 in materie de preferinte dar fotografiile facute sunt extraordinare,sunt
    atat de reusite incat iti dau senzatia ca te afli in fata lor, si nu ca ii privesti virtual.
    Cred ca trebuie neaparat sa imi cumpar un hamac si sa vin sa ma instalez la tine in gradina…….numai sa nu ai tantari,
    ca nu ma plac deloc…. 😀

    Comentariu de Maria Stan — 12 Iunie 2012 @ 7:49 am

    • Ei, daca nu te plac tantarii veniti nepoftiti in gradina mea, numai bine, pot sa plece, ce m-as bucura ! 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Iunie 2012 @ 3:21 pm

  6. Nu stiu care e ordinea, dar si fotografiile si florile sunt superbe! Si era sa uit pe cineva: pe albina cea harnica si careia ii place la sedinta foto!

    Comentariu de cafeauata — 11 Iunie 2012 @ 3:45 pm

    • Albinele sunt deosebit de harnice in perioada asta si nu le deranjeaza sa participe la sedinte foto :).Am mai fotografiat cateva.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Iunie 2012 @ 11:28 pm

  7. Sunt frumosi, sunt de acord cu voi .Au inceput sa infloreasca si seniorii, daca voi reusi poze frumoase, negresit o sa vi-i arat .

    Comentariu de Mihaela C.P. — 10 Iunie 2012 @ 10:43 pm

  8. Toti sunt absolut superbi! Mi-au placut enorm pozele, mai ales ca eu sunt indragostita de trandafiri. La ai mei le-am facut sute de fotografii anul acesta, pentru ca au fost parca mai frumosi ca in alti ani. Au iesit atat de frumosi incat daca nu ne spuneai ca sunt decat trandafirasi, nu mi-as fi dat seama.
    O placuta zi de duminica in continuare!

    Comentariu de ellyweiss — 10 Iunie 2012 @ 7:02 pm

  9. Sunt minunate și ude și uscate în orice culoare și chiar când sunt deja în declin !
    Sunt minunați că sunt trandafiri 🙂 !!!

    Comentariu de tu1074 — 10 Iunie 2012 @ 3:37 pm

    • Sunt doar trandafirasi, rude pitice ale trandafirilor , si ca floare si ca marime a plantei, frunzelor.Dar sunt neam de roze, da :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 10 Iunie 2012 @ 4:07 pm

  10. sunt foarte frumosi! cel mai mult imi place cel din a treia imagine! 🙂
    zi frumoasa de vara sa ai!

    Comentariu de diverse — 10 Iunie 2012 @ 8:20 am

  11. Foarte frumosi piticii tai. Din astia n-am nici unul … ma vad la toamna, sa comand si mini-roze. Sint plante de incredere 🙂
    Cel rosu cu picaturi de apa printre petale m-a cucerit 🙂

    Comentariu de Dani — 9 Iunie 2012 @ 10:08 pm

  12. super trandafirasi!super pozele!asteptam si seniori trandafiri!mirela

    Comentariu de pistilica — 9 Iunie 2012 @ 8:24 pm

  13. Superbi trandafiri, minunate poze. Felicitari.

    Comentariu de dordefemeie — 9 Iunie 2012 @ 4:54 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

