Eu si gradina

23 Iunie 2012

Sarcini suplimentare

Filed under: animalute, Viața grădinii — Etichete: — Mihaela C.P. @ 10:15 pm

Inceputul unei seri ce se anunta furtunoasa, cu tunete si fulgere si, sper eu si cu ploaie, ca sa mai ude din recoltele incinse de caldura si dornice de o baie racoroasa , m-a impins in casa mai devreme. Altfel, toata saptamana care se incheie acum am ajuns  seara in casa numai cu putin timp inainte de ora zece.S-au tot gasit treburi de facut si cine are gradina sau plante in ghivece stie cum e vara pe arsita , cand nu poti amana ca in restul anului udatul lor pentru o zi cu mai mult timp liber. In plus a mai aparut o ”sarcina” neasteptata.

Stand intr-o seara in gradina aud niste scartaituri parca, niste sunete ce la inceput am crezut ca ar putea sa fie de la puisorii mei de gaina. Cu o privire scurta i-am identificat rapid si am vazut ca nu sunt in nicio dificultate, iar sunetul nu provenea din grupul lor .Dar scartaitul se repta: cand mai sonor, cand mai slab…

Aaa, mi-am zis, o fi vreo pisica din vecini (am o vecina care are o multime de pisici, fete si baieti , nesterilizati, care se inmultesc an de an intr-o veselie si pana la urma cum, necum se intampla ceva cu ei si mai dispar) care si-o fi facut culcus in pod la noi si o fi adus pe lume pisoi. Cu ea, m-am gandit, pisoii sunt in siguranta. Va sta cu ei o vreme in pod, apoi cand vor creste, probabil ii va  lua.

Dupa o vreme scartaitul pisicesc a incetat si mi-am zis ca pisoiul o fi fost hranit si si-o fi facand siesta , somnicul de dupa mancare.

Insa a doua zi iar s-a repetat povestea. Mieunatul tot mai prelung si insistent ne-a facut sa cautam in pod urmele fapturii, probail un pui de pisica.

Am gasit intr-un cotlon, printre cutii un pisoi mic, negru, pricajit si singur singurel. Am cautat prin casa o cutiuta in care sa ii punem un pic de laptic, dar ce sa-i pui?Pisoiul sa fi avut poate vreo doua zile si habar nu avea cum sa manance. Am cautat o siringa cu rol  de biberon de pisoi si asa am reusit sa hranim un pic puiul care cred ca era abandonat si  infometat.L-am lasat insa in pod, acolo unde l-am gasit , ca in cazul in care pisica mama va veni sa il caute sa il si gaseasca.

Am auzit prin zona o pisicuta miorlaind dupa puii ei, dar prostanaca uitase pesemne unde i-a facut si ii cauta peste tot numai in pod la noi ba. Era si tare mititica, probabil o fi fost si ea inca puiandru si o fi fost luata prin surprindere de aducerea pe lume a pisoilor si in starea de confuzie in care se afla o fi uitat pe unde a fatat .La noi in curte de obicei nu calca labuta de pisica, pentru ca nu e bine primita de cainii casei care au pus pe fuga toate pisicile cartierului si li s-a dus vestea. Insa asta, s-a cocotat pe gard, prin pomi , cumva si a reusit sa ajunga in pod, la adapost si-o fi zis ea. Oricum , ceva cu ea s-a intamplat, si nu ceva fatal, ca e in viata, daca cea pe care am zarit-o eu miorlaitoare o fi, ca se pare ca n-a mai revenit pe la locul faptei. Sta prost cu simtul orientarii.

Si uite asa m-am ales cu sarcina noua de  ingrijitor de pisoias sugar. Dimineata ma trezesc mai devreme ca sa ma duc in pod cu ”biberonul” de laptic sa hranesc puiul de pisica. Cand vin acasa de la servici, nu mananc eu pana nu hranesc intai pisoiul. Seara alerg sa nu ma prinda intunericul pana nu ii dau laptic . Este o sarcina in plus.

Cand am gasit pisoiasul?Sa fi fost duminica parca.Da, pe 17, cand i-am si facut poza:Bebe pisoi

Neclara, ce e drept, asta e insa cea mai buna dintre toate pe care i le-am facut atunci.

Intr-una din zilele urmatoare, posibil sa fi fost chiar luni, dar posibil sa fi fost si marti, in timp ce stateam cu pisoiul in pod pe inserat sa il hranesc , mai aud un miorlait, de data asta si mai stins. Pisoiul negru cam miorlait, cand nu dormea  si cand nu avea ”biberonul” la gura , miorlaia. Printre doua miorlaituri sonore de-ale sale, se auzea insa si altul mai rar si mai stins din alta parte . Am chemat repede ajutor sa vina sa se bage in intunecimea podului si sa scotoceasca si dupa celalalt suflet, posibil tot singur care striga dupa mama lui si dupa ajutor. Si am mai dobandit astfel o sarcina in plus , un alt pisoias, de data asta tot un urat, dar gri tigrat .Ce sa-i faci bietului sufletel? Sa nu incerci sa il ajuti?

Si uite asa i-am adoptat pe amandoi. Insa pe miercuri, ceva s-a intamplat cu primul pisoias, cel din poza, a devenit moale , nu a mai mancat si s-a stins. Joi dimineata i-am gasit pe ambii pisoi inghesuiti unul intr-altul , insa numai unul mai respira .Tigrutul, deocamdata fara nume, are o pofta de mancare foarte buna, impinge cu labutele in mana mea cand mananca si trage din ”biberon” .Cum are tot mai multe zile, ma gandesc ca si nevoile lui de laptic sunt mai mari, pe masura ce si el creste si nu prea stiu cat sa ii dau, daca ii ajung sau nu cele zece unitati (parca mililitri ar fi)  din siringa .

L-am scos si afara la aer, la plimbare prin curte si prezentare cateilor. Ei curiosi, au vazut ca eu tot urc la pod si din pod se aud sunete ciudfate , iar cand au vazut mica aratare, tare s-ar mai fi repezit sa mi-l smulga din mana si sa il intainda ca pe o jucarie a lor , dar l-am pus jos si i-am atentionat pe fiecare in parte ca nu are voie sa se apropie , sa atinga pisoiul. Daca ar fi fost o pisica mare, nu ar fi primit-o, dar cum l-or fi vazut pe pricajitul asta amarat, cum abia se târa, mai mult orb prin iarba inalta ca o padure pentru el  si miorlait , i-a induiosat si pe catei si deocamdata se pare ca il accepta. Oricum azi ca am avut timp mai mult am stat cu el prin curte circa o ora si am incercat sa il invat sa se tina dupa mine.Deocamdata imi identifica cu succes papucul , pe care cum il vede , il urmeaza . Dar el ar fi alergat si dupa catei, alergat e spus mult, un mers târaș mai grabit putin , asta inseamna la el alergat , insa deocamdata cum cateii nu au voie sa relationeze cu noua faptura, cunoasterea reciproca ramane o curiozitate si pentru unii si pentru celalalt . Si desi nu imi plac pisoii gri tigrat , astuia mic care ne-a picat in pod, ii gasesc diverse trasaturi frumoase.

Vi-l prezint  🙂 :La pas voinicesc
Prin iarba mare  cat el

IntalnireProbabil ca o sa il mai intalniti si in alte viitoare poze, daca o sa fie sanatos si sa  traiasca .Si el , si autorul blogului, adica eu :).

21 comentarii »

  1. La 2 saptamani dupa ce m-am mutat in actualul apartament am gasit langa gunoi 2 pui miiici de pisica plini de lapte stricat.Cred ca cineva incercase sa ii hraneasca si a dat gras si i-a abandonat..
    I-am luat acasa, spalat, dus la veterinar-era sambata, hranit cu seringa, sters la fund cu tampon umed ca sa „mearga la baie”…samd..Dupa 5 ani suntem toti impreuna, inclusiv fetele pe cate intre timp le-am castrat ca sa nu le frustram inutil-pui nu vroiam 🙂
    Asa ca va urez si voua viata lunga impreuna si multe bucurii-familiei mele ne-au adus minunile zambete zilnice 🙂

    Comentariu de nina — 25 Iunie 2012 @ 10:50 pm

    • Multumim pentru urari, Nina.Mie imi plac pisicile, asa ca daca va fi sanatos si nu va pleca dupa alte pisici, prin lumea larga, eu ma voi bucura de compania lui sau ei.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Iunie 2012 @ 10:57 pm

  2. nu uita, te rog, sa stergi comentariul meu anterior.

    Comentariu de cristina — 25 Iunie 2012 @ 9:32 pm

    • Nu uit, Cristina, il tin deocamdata pentru adresa de mail :).A avut rezultat tratamentul indicat de tine, chiar cred ca asta era problema pisoiului.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Iunie 2012 @ 9:37 pm

  3. Si pisicuta mea a fatat ieri 4 pisoiasi, care inca nu am aflat care sunt baieti si care sunt fetite, deoarece s-a suit in pod, in fan proaspat cosit si s-a afundat acolo, ascunsa. Sper ca astazi sa ne lase sa ii examinam 🙂
    Unul stiu ca este tigrat ca al tau….
    Pupici!

    Comentariu de vasi — 25 Iunie 2012 @ 12:59 pm

    • Sa-ti traiasca , Vasi!Eu intr-un an am gasit un pisoias pe care am decis sa il adoptam .La inceput am crezut ca este fetita , asa ca l-am botezat Steluța. Cand mai tarziu Steluța noastra se vedea a fi baietel, s-a transformat in Stelică, respectiv Stelicuță. A fost deosebit de harnic, era inca puiandru si ne aducea la usa aproape zilnic soareci si sobolani, cred ca a curatat atunci tot cartierul.Imi amintesc cu drag de el :).Numai bine!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Iunie 2012 @ 4:51 pm

  4. ca o iubitoare de pisici ce ma aflu te felicit pentru inima ta buna.
    ma surprinde asta mic cu dorinta lui de viata. cate zile a stat fara hrana de cand s-a nascut si pana l-ai gasit tu?
    stii, in primele lor zile mama le aplica un „tratament” special ca sa ii invete sa elimine ce mananca. poate ca asta mic e marait asa pentru ca are probleme cu defecarea, l-o durea burtica, mai stii? daca vrei, te pot invata eu cum sa-l ajuti, dar pe mail.

    Comentariu de cristina — 25 Iunie 2012 @ 9:03 am

    • Nu stiu cand au fost adusi pe lume, dar pe Tigrut este posibil sa il fi gasit in a treia sau a patra zi.In cazul lui se confirma cele sapte vieti ale pisicilor :).
      Am incercat deja sa plic tratamentul pe care mi l-ai indicat si am primit si ajutoare de la catelusa curtii care a avut si ea candva pui (de catel, normal) si cred ca a inteles ce intentionam sa fac si mi-a sarit in ajutor cu instinctul ei matern si cunostintele avute din experienta :).Oricum, mai repetam…

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Iunie 2012 @ 4:48 pm

      • ia te uita, bietul pisoias are noroc daca am ajuns sa-l ajutam atatia! m-as bucura sa aiba o soarta buna, dragutul de el.

        Comentariu de cristina — 26 Iunie 2012 @ 8:18 am

  5. Bietele sufletele,a fost minune ca i-ai gasit.Sa sti ca e frumusel tigratul.Eu am avut un motan pe nume Dunguta.Mi-era tare drag pentru ca imi dorisem un pisoi tigrat si cu nasuc portocaliu.A plecat in cautare de mandre si nu a mai venit acasa.Ce sa facem?Ale dragostei carari…Vezi daca e mai rotund la burtica cand nu mananca,ca s-ar putea sa aibe limbrici,trebuie sa il vada un veterinar si sa iti dea de deparazitare.Cainii se vor invata cu pisicul.Sa ne mai tii la curent cu evolutia pisicului.Numai bine.

    Comentariu de manuela — 25 Iunie 2012 @ 2:24 am

    • Asa se intampla cu motanii, dispar repede ca pleaca in lume dupa fete si pe acolo o patesc.Am avut si eu si mi-au disparut cativa la varste inca mici.De-asta de asta mic de acum m-as bucura daca ar fi motanel, ca nu face pisici, dar si daca ar fi fetita m-as bucura ca poate nu mi-ar disparea asa curand.Primele mele pisici, doua fetite, Mița si Bongo au trait una 14 ani, cealalta 13 ani.Acum cand vorbim despre ele, ca mai vorbim, parca am povesti despre vreun membru al familiei drag si disparut .O zi buna sper sa ai!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Iunie 2012 @ 4:44 pm

  6. doamne ce dragut e!sper din suflet sa reziste !cu grija si dragoste din partea dvs.va fi bine!e minunat ,o sa se faca un motanoi de toata frumusetea!asteptam alte poze cu”tigrut”?!mirela

    Comentariu de pistilica — 24 Iunie 2012 @ 5:14 pm

    • Deocamdata da semne ca ar prinde puteri, mai ales ca are plamani buni si voce bine formata :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Iunie 2012 @ 9:33 pm

  7. Ma asteptam sa procedezi astfel. De fapt, cred ca orice cititor al blogului tau ar fi pariat cu ochii inchisi ca o sa ai grija de pisoias. Este frumos si dragalas :)) mai ales cand il vezi la un loc cu un caine. Superba imaginea cu ei fata in fata. Toate cele bune tie si sa-ti traiasca pisoiasul. :))

    Comentariu de buceginatura2000 — 24 Iunie 2012 @ 1:32 pm

    • Da, alaturi de catel se vede mai bine cat de mare e :).Cele bune si tie!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Iunie 2012 @ 9:30 pm

  8. E simpatic foc! Si ce bucuros pare ca l-ai scos la aer 🙂
    Zi placuta sa ai!

    Comentariu de diverse — 24 Iunie 2012 @ 11:26 am

    • E simpatic dar si stresant.Mieuna intruna :(.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Iunie 2012 @ 9:28 pm

  9. Am fost placut impresionata pe moment ce parcurgeam treptat,treptat acest articol,ai o inima mare iar noul tau membru al familiei tale m-a topit,este superb.
    Unele animalute sunt norocoase sau foarte ghinioniste,dar tigrutul tau a avut un mare,mare noroc ca te-a intalnit pe tine,sunt convinsa ca v-a fi extrem de iubit de voi.
    Sa sti ca si catelusul meu care nu mai vrea sa mai plece de la noi arata acum foarte bine,cand nu suntem la tara,i-am lasat catva banuti unei vecine si ii da zilnic apa si hrana prin gard,nu iti spun cand venim aici este bucuria noastra,ne intampina asa de zgomotos si bucuros incat noi ne topim de dragul lui.
    Uneori animalutele sunt mai bune si mai iubitoare decat suntem noi oamenii,lor nu trebuie sa le orferi prea multe si totusi ele animalutele iti ofera extrem de mult….
    Sa iti fie sanatos tigrutul si sa va bucurati de el!
    Un week minunat ,si da-i un pupic tigrutului si din partea mea.

    Ps Catelusul meu a fost botezat de catre copii mei il chiama oficial TEDY

    Comentariu de Maria Stan — 24 Iunie 2012 @ 7:52 am

    • Multumesc pentru urari si in numele pisoiului care nu cred ca ar sti sa raspunda pe net :).Da, intr-adevar unele animalute au noroc.Ca de exemplu pisoiul meu, catelusul tau si altele care nimeresc oameni cu loc in inima si in casa sau pe langa casa si pentru ei.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Iunie 2012 @ 9:28 pm

  10. Felicitari, Mihaela! Nu mai intalnesti des oameni „inmuiati” de niste pisoi abandonati. Mie imi plac toti, indiferent de culoare, dar ma abtin sa aduc in casa vreunul, din motiv de Cola si de metri patrati. In urma cu ceva ani am avut la distanta de timp unul de celalalt, o pisica (Consuela) si apoi un motan (Motoras). Cand a aparut insa primul catel in familie, Motoras nu s-a putut obisnui cu ideea.
    Sa traiasca si sa fie sanatos Tigrut, impreuna cu toti ai casei! Duminica frumoasa!

    Comentariu de cafeauata — 24 Iunie 2012 @ 1:45 am

    • Si eu am mai avut si pisici si caini si si impreuna pisici si caini, dar pana la cainii de acum, dintre care unul s-a nascut aici fara sa fi pomenit pe domeniul lui pisici, eu n-am mai pomenit pisica si cainele sa nu se inteleaga si sa nu poata trai impreuna.Frumoase nume au avut pisicutele tale :).Am avut si eu un pisoi Mo…nu motoras, ci Mosorel :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Iunie 2012 @ 9:25 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

